w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אני מציע המנון ישראלי חדש; מה איתך?
מאת: עוזי אורנן  |  24/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שיר נפלא עוזי! תודה עכשיו
  צריך רק מוסיקה   24/10/10 16:32
אהבתי מאוד את האזהרה מפני ה"זרים" - בוא נקרא להם בשמם, יהודים עשירים במיוחד שיושבים בארצות הברית ומנהלים לנו את החיים בכיוון של יותר שפיכות דמים ויותר התעללות בפלסטינים.
כתוב תגובה ל- צריך רק מוסיקה
יש מוזיקה לבִּילָדִי בִּילָדִי
  איש עצוב   25/10/10 12:18
כתוב תגובה ל- איש עצוב
שינוי ההמנון היה צריך להתרחש
  עידן סובול   26/10/10 16:52
שינוי ההמנון, על מילותיו הגלותיות ומנגינתו הזרה, היה צריך להתרחש בד בבד עם ההכרזה על הקמת המדינה, ולכול המאוחר - לקראת חגיגות יום העצמאות הראשון.
דא-עקא שבארץ התרבו הפַּטְרִידְיוֹטִים (פטריוטים אידיוטים); והפטרידיוטים הללו, שהורסים בה בהתמדבה כול חלקה טובה, לא יניחו לממשלה רופסת, שראשיה, מטעמים קואליציוניים מסריחים, אינם אלא מלחכי-שת של כול מיני סרסורי דת - להקים למדינה המנון המסמל שכול אזרחי המדינה הזאת, בלי הבדל דת, גזע ומין, יוכלו להזדהות איתו.
 למיטיבי קרוא
כתוב תגובה ל- עידן סובול
2
האמת שכותב המאמר היה מעדיף
  בני בנקר   24/10/10 16:45
את בילאדי בילאדי כהמנון על התקווה.ההמנון הוא סמל ואופנת שחיטת הסמלים הלאומיים בשם "מדינת כל אזרחיה" יצאה מהאף !!!
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
זלזול במסורת
  חששן   24/10/10 16:52
במסגרת חדשנות מנסה אורנן להציג המנון חדש - כל מטרתו ללמחוק את המסורת שלנו ולבטל את הדרישה ההגיונת הלגטימית של מדינה יהודית בארץ ישראל .שיאמר זאת ישירות בלי העמדת פנים של משורר.
כתוב תגובה ל- חששן
4
ההמנון מתריס כנגד הדת
  בלטשאצר   24/10/10 17:00
קל להיות יהודי חילוני ולהצהיר שאינך רוצה הזדהות עם הדת. האם אותו הדין עומד על מוסלמים? הרי צרצור עצמו טען טרם הבחירות שהוא דוגל בחליפה מוסלמית מהירדן ועד הים.
כתוב תגובה ל- בלטשאצר
5
מדוע לא יבשת אחרת?
  אליהו חיים   24/10/10 17:06
יש לי הרבה כבוד לכנענים רובם אנשים טובים אך גם אנשים טובים טועים.לטענתו התקוה היא בת שנים רבות , אך התנ"ך ותיק מימנה ואף אחד לא חשב לכתוב משהוא חדש, זה שהיהודים לא מפרשים אותו כל כך נכון זאת בעיה אחרת,כך גם התקוה בת אלפים לא ממש התממשה , עוד לא קם לנו גזע טוב ונבון והיהודונים עוד לא נגמלו מהגולה אך יש עוד תקוה שעם עבדים ומזי רעב יבנו מדינה קצת אחרת.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
6
שיר יפה ראוי להמנון של מדינה
  פטריוט ישראלי   24/10/10 17:35
שיר יפה ראוי להיות המנון של מדינה ריבונית, במקום השיר הבכייני ששרים היום לפי מנגינה מולדבית.
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
7
לשם מה בכלל דרוש פה המנון?
  עידן סובול   24/10/10 18:22
"בתקופה שלאחר המלחמה שוכנעתי סופית שאין אנו מדינה בכלל, אלא קהילה יהודית עם בעיות של מדינה ואף לא כלי אחד כדי לפתור אותן."
[אלוף (מיל.) בני פלד ז"ל (מפקד חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים ובמבצע אנטבה), מתוך ספרו "ימים של חשבון"]

לשם מה דרוש בכלל המנון לקהילה היהודית הזאת, המורכבת מכתות צהובות זו לזו: מנטורים, אורתודוכסים, קונסרבטיבים, חסידים, מתנגדים, רפורמים וכיוצא באלה?

ההמנון היפהפה שמציע עוזי אורנן מתאים ללאום של דמוקרטיה אמיתית, המקיימת שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, ונאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

מדינת-ישראל 2010 אינה כזאת.
כתוב תגובה ל- עידן סובול
8
לא צריך הימנון. אהוד ברק מפרק
  בהצלחה את ישראל   24/10/10 18:34
לאחר שהתאמן מספר שנים בפירוק שעונים, עבר אהוד ברק לפירוק מדינת ישראל. אני סומך עליו שישלים את הפרוייקט תוך לא יותר מעשר שנים. עבור תקופה כל כך קצרה אין צורך להחליף את ההימנון. כשיעלמו היהודים יכון פה ההימנון היפה "בילאדי בילאדי".
ובא לציון גואל.
כתוב תגובה ל- בהצלחה את ישראל
9
ההמנון הנפלא ביותר - כלת מלך
  דנור-שג   24/10/10 19:38
youtube.com אור חדש מזהיר בשמי התכלת רוח-ים דוהרת במרחב אנו אוהבים אותך מולדת .בשלום בשבר ובקרב מצפון, הרים והכנרת נעפיל בדרך האבות לך נבנה, לך נבנה מולדת בתפלה בלב עזוז והוד אויב או יד בוגדת גבור על הגלעד נאהב אותך מולדת .בקודש ולעד נקימך, פורחת, כליל תפארת כלת מלך, אם הנביאים מים-סוף, קדמת הגן, מולדת נקדש זמירות ותהלים אם יקום אויב או יד בוגדת אם יפול גיבור על הגלעד עד עולם נאהב אותך מולדת .לנו את בקודש ולעד
כתוב תגובה ל- דנור-שג
לערבים יש בעיה עם השפה, לא רק
  עם תוכן ההמנון   24/10/10 20:57
שמעתי שערביי ישראל התחילו לעקור שלטי רחובות בשפה העברית ולהתקין במקומם שמות רחובות בערבית ע"ש שהידים שנפלו על קידוש השם למען שיחרור פלסטין. בהתאם למגמה זאת, אני מניח שערביי ישראל לא מוכנים בשום אופן לשיר הימנון בעברית. הם מעונינים לשיר הימנון רק בערבית. לא אתפלא אם מישהו במיגזר הערבי כבר עובד על זה. עוד מעט תהיה הפתעה גדולה לאזרחי ישראל.
כתוב תגובה ל- עם תוכן ההמנון
10
התקוה
  רונן צוקרמן   24/10/10 19:41
תקוותנו לא מספיק נחושה לכן אני מוסיף עוד בית

לא תאובד תקוותנו
תורת משה במעמד סיני
להיות בני חורין לאלוקינו
כל ישראל ירושלים
עם סגולה בית מקדשנו
לעולם שלום ואהבה
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון ירושלים.
כתוב תגובה ל- רונן צוקרמן
11
אבל למה ההמנון בעברית רק?
  קשקשן   24/10/10 21:54
כתוב תגובה ל- קשקשן
12
בילתי אפשרי
  צביקה א   24/10/10 22:09
זה בילתי אפשרי לערבי לשיר הימנון כזה בגלל החילופין בים ה "פ" ל "ב" לדוגמא הבית: המקורי הַזָּר שֶמֵּעֵבֶר לִגְבוּל הַיַּבֶּשֶת יַצְמִית כָּל נִיצוֹץ שֶל שִחְרוּר לְאֻמִּי יַטִּיף לְקִנְאַת דָּת עִוֶּרֶת גּוֹעֶשֶת - גַּם הוּא לֹא יַסְטֵנוּ מִדְּבוֹק בָּךְ, אִמִּי! יהפך ל: הַזָּר שֶמֵּעֵבֶר לִגְפוּל הַיַּבֶּשֶת יַצְמִית כָּל נִיצוֹץ שֶל שִחְרוּר לְאֻמִּי יַטִּיף לְקִנְאַת דָּת עִוֶּרֶת גּוֹעֶשֶת - גַּם הוּא לֹא יַסְטֵנוּ מִדְּפוֹק פךְ, אִמִּי!
כתוב תגובה ל- צביקה א
13
המנון ישראלי חד"ש=על הכותב לזכ
  קורןנאוה טבריה   25/10/10 03:24
לזכור שהוא חי במדינה היהודים=ולא להיפך!המנדט ניתן לציונים החילונים ולישראלים החד"שים רק בזכות אלה שלא שכחו מה זה להיות יהודים:שומרי דת משה החרדים לתורתו!ואפשר לחשוב שאם רק נשנה את ההמנון הערבים והאנטישמים ללא הבדל דת יכירו בזכותינו על הארץ?ג'ורג' אורוול היה אומר על זה:"אדם פשוט אינו יכול להיות כה שוטה"!!!הגיע הזמן שהמיתיוונים החד"שים יפסיקו להמציא לנו פטנטים ולתת רעיונות לאויב החותר בלאוו הכי, לרשת אותנו ולא לחיות לצידנו בשלום!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
14
אני בעד "ירושלים של זהב"
  עמי ת"א   25/10/10 10:11
ולא רק בגלל הטענה הנהדרת ש"כיכר השוק ריקה", משום שלא היו בה יהודים. הטקסט כולו נפלא, עתיר בקישורים למקורות - הן היהודיים-דתיים והן הציוניים - ומעל הכל: מעלה על נס את ירושלים, בירתנו ולבה של ארץ ישראל.
כתוב תגובה ל- עמי ת"א
ירושלים של זהב
  פטריוט ישראלי   25/10/10 13:37
"ירושלים של זהב" , הימנון של הגזענים שנישר אחרי מלחמת ששת הימים - "כיכר העיר ריקה" ! והיא לא הייתה ריקה ואינה ריקה למרות עמותות המתנחלים עם כסף משלם המיסים הישראלי וכסף של בתי קזינו ובתי בושת של ארה"ב.
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
15
עוזי ארנן כנעני ואנו יהודים.
  אא   25/10/10 11:15
וזה מסביר את הכל.
כתוב תגובה ל- אא
יש לנו מולדת גדולה -
  פטריוט ישראלי   25/10/10 13:10
המולדת הגדולה - כנען (ישראל, ירדן, סוריה ולבנון) והמולדת הקטנה - ישראל.

יום יבוא וארץ כנען תקום לדחייה, למרות התנגדותם של היהודים והאיסלמים.
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
הרצל היה כנעני
  פטריוט ישראלי   25/10/10 13:31
בספר שכתב שנתיים לפני מותו "אלטנוילנד" (או כיצד תראה המדינה שתקום בפלשתינה) הוא אומר - באמצעות אחד מגיבורי הספר, שעונשו של גזען הוא עונש מוות (הוא מוכן לרצוח את ד"ר גאייר, הרב הגזעני) וכי נקים מחדש את העיר פלמירה (תדמור) שבסוריה.

לזכור כי אז סוריה ופלשתינה היו יחידה מינהלית אחת של האימפריה האותומנית, והרצל לא הסתפק בפלשתינה בלבד ולא פחד לחיות עם "ערבים".
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
16
תתביישו. ומה עם הנשים המקופחות
  ד"ר טליה גלאון   25/10/10 14:12
אתם כולכם מדברים על המנון כאילו אין נשים מקופחות, נשים שצריכות לצאת לעבודה לפרנסתן כי המזונות לא מספיקים, שמונה מאות אלף נשים מוכות, רבע מיליון נשים נאנסות. צריך לחבר המנון רק לנשים, ולאסור על גברים לשיר אותו.
כתוב תגובה ל- ד"ר טליה גלאון
17
עוזי אורנן בעל זכויות עם שטוית
  בן דוגית   25/10/10 14:13
חבל שכנעני מתיישש חוזר וכותב במילניום השלישי שיר מקושקש הבלים שאינו שונה ביסודו מהתקווה. אז איפה החדשנות הסוערת וצודקת של התנועה הכנענית במיטב שערותיה? בתחת של עוזי אורנן...
כתוב תגובה ל- בן דוגית
18
עוזי אורנן אדם גאון
  ד''ר סלמאן ח'יר   26/10/10 09:00
אהבתי את הרעיון שבכתיבה וחושבני כי יש מקום לדו שיח ציבורי בנושא.
כתוב תגובה ל- ד''ר סלמאן ח'יר
19
"התקווה" עדיף בכל זאת
  יוסי פלס   27/10/10 20:20
הימנון אינו חייב להיות פלאקאט מחורז אקטואלי. "התקווה" אינו רק הימנון של מדינה; זה הימנונה של שיבת-ציון, של התנועה הציונית, שהקימה את המדינה (העובדה, שהמדינה, הגשמת הציונות, היא כשלון מחפיר, היא כבר סיפור אחר). לאמיתו של דבר, בשורות "להיות עם חופשי בארצנו/ ארץ ציון וירושלים" מקופלים כל ערכיה של ציונות הומנית, סובלנית ודמוקרטית, שכן "חופש" אינו רק עצמאות וריבונות; "עם חופשי" מורכב מיחידים החיים חיי חופש אמיתיים - חופש משעבוד, מדיכוי, מניצול, מאפליה, מעוני, מבערות. השינוי היחיד שהייתי מכניס במילות "התקווה", שממילא כבר שונו בעבר, הוא החלפת "נפש יהודי" ב"נפש אדם" או "נפש אנוש". זה יכול להפוך את "התקווה" לשיר כיסופים לא"י, שיתאים גם למוסלמים ולנוצרים.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
20
למה להתחיל מישראל?
  מיקלוש   15/12/10 11:08
אני מזכיר לעוזי אורנן שכל ההימנונים של כל המדינות הם בעלי גוון לאומי. למיטב ידיעתי אין אף המנון כלל אזרחי. השאלה היא למה לבצע את הניסוי החדשני דווקא במדינת ישראל, ששני מיליארד איש ברחבי העולם משתוקקים להשמידה ולהקים במקומה רפובליקה איסלאמית, ולא להתחיל את הניסוי, נאמר, בארצות הברית, מדינה הרבה פחות מאויימת? השאלה נוגעת כמובן גם לניסויים חדשניים אחרים מבית היוצר של מחדשי החידושים מבית ומחוץ, שמשום מה בחרו דווקא את מדינתו היחידה של העם היהודי כשפן הניסויים האולטימטיבי.
כתוב תגובה ל- מיקלוש
21
אני מציע תרבות ישראלית חדשה
  דב מרקו   13/12/16 13:29
כן לעבודה ולמלאכה ולא לעשות חיים משוגעים!!!
כתוב תגובה ל- דב מרקו
22
אני מציע תרבות ישראלית חדשה
  דב מרקו   16/04/17 04:30
כן לעבודה ולמלאכה ולא לעשות חיים משוגעים!!!
כתוב תגובה ל- דב מרקו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il