|
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
|
|
|
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
|
|
|
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
|
|
|
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
|
|
|
אפרים הלפרין
אנו שומעים בארץ ובעולם קריאות המבקשות מממשלת ישראל להימנע מפינוי רפיח הקריאות האלה הן אכזריות וזדוניות הקוראים להימנעות מפינוי מבצעים בפועל רצח המוני בהבל פיהם
|
|
|
יאיר נבות
לצידו של ניקולאי פטרושב כיועץ נשיאותי מינה הנשיא פוטין גם את מושל מחוז טולה הנוכחי אלכסיי דיומין ליועצו בתחום התעשיות הביטחוניות ויפקח גם על הספורט. כן כן. צריך להבין שבמבנה הרוסי ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
שני צדדים למטבע |
|
5/12/10 14:37
|
|
|
|
האסון הגדול ביותר שאירע לעם היהודי, היה דווקא במאה הקודמת, כאשר ליהודים לא היה הון, לא היה שלטון, לא היה צבא ולא היה כיבוש, ואפילו היה בעיקרו שומר שבת. כלומר שהסיבות לאסונות הם לאו דווקא לפי משנתו של הרב החרדי עובדיה (בגלל חילול השבת) או על ידי מקבילו הרב החרדי קלינסקי (בגלל הכיבוש) אלא לאסונות יש מתווים המתגבשים ממכלול של סיבות פנימיות וחיצוניות, וברור שפתרון בעיות מבית חושף אותנו לבעיות קשות יותר מבחוץ ו VISE VERSA, ושלטון נבון ועם נבון, יודעים לאזן בין הדברים, מה שקלינסקי נכשל בו כשלון חרוץ. אין ספק שעדיף שלא לשלוט על עם אחר, עדיף שבמדינת ישראל יהיו רק יהודים, אבל מה לעשות, עקב איומים בטחוניים ב 48 ו 67 כבשנו שטחים המיושבים על ידי ערבים, ואין אפשרות כך סתם לזרוק אותם, אין גם מנגנון ערבי רציני להגיע עמו להסכמה על חלוקה של שטחים בין ערבים ליהודים, ומחוסר ברירה אנו יושבים ונמשיך לשבת בכל השטח שכבשנו ב 48 ו 67 , עד אשר נפנה חלקים ממנו חד צדדית, או עד אשר נפנה חלקים ממנו בהסכמה, ואם צריך, אז גם נגן על עצמנו בכוח הזרוע. גם אם האינטרס הפנימי אומר לנו שטוב לנו לו היו רק יהודים במדינה, הרי שהמציאות הדמוגרפית הבטחונית והמדינית היא שונה, ומחייבת החזקת השטח, וכל ניסיון לקשר בין המצב היום לבית תאוות כיבוש היסטורית זו או אחרת, היא מלאכותית, כמיטב שיטות ההטפה המוכרות בקהילות דתיות אורטודוקסיות חסרות שיקול דעת.
|
|
כתוב תגובה ל-
שני צדדים למטבע
|
|
|
|
2 |
|
|
איש עצוב |
|
5/12/10 14:38
|
|
|
|
האסון הגדול ביותר שאירע לעם היהודי, היה דווקא במאה הקודמת, כאשר ליהודים לא היה הון, לא היה שלטון, לא היה צבא ולא היה כיבוש, ואפילו היה בעיקרו שומר שבת. כלומר שהסיבות לאסונות הם לאו דווקא לפי משנתו של הרב החרדי עובדיה (בגלל חילול השבת) או על ידי מקבילו הרב החרדי קלינסקי (בגלל הכיבוש) אלא לאסונות יש מתווים המתגבשים ממכלול של סיבות פנימיות וחיצוניות, וברור שפתרון בעיות מבית חושף אותנו לבעיות קשות יותר מבחוץ ו VISE VERSA, ושלטון נבון ועם נבון, יודעים לאזן בין הדברים, מה שקלינסקי נכשל בו כשלון חרוץ. אין ספק שעדיף שלא לשלוט על עם אחר, עדיף שבמדינת ישראל יהיו רק יהודים, אבל מה לעשות, עקב איומים בטחוניים ב 48 ו 67 כבשנו שטחים המיושבים על ידי ערבים, ואין אפשרות כך סתם לזרוק אותם, אין גם מנגנון ערבי רציני להגיע עמו להסכמה על חלוקה של שטחים בין ערבים ליהודים, ומחוסר ברירה אנו יושבים ונמשיך לשבת בכל השטח שכבשנו ב 48 ו 67 , עד אשר נפנה חלקים ממנו חד צדדית, או עד אשר נפנה חלקים ממנו בהסכמה, ואם צריך, אז גם נגן על עצמנו בכוח הזרוע. גם אם האינטרס הפנימי אומר לנו שטוב לנו לו היו רק יהודים במדינה, הרי שהמציאות הדמוגרפית הבטחונית והמדינית היא שונה, ומחייבת החזקת השטח, וכל ניסיון לקשר בין המצב היום לבית תאוות כיבוש היסטורית זו או אחרת, היא מלאכותית, כמיטב שיטות ההטפה המוכרות בקהילות דתיות אורטודוקסיות חסרות שיקול דעת.
|
|
כתוב תגובה ל-
איש עצוב
|
|
|
|
3 |
|
|
א ש ליאור |
|
5/12/10 15:01
|
|
|
|
מדהים עד כמה אין חדש תחת השמש. תודה לכותב על הידע המקיף בתולדות עם ישראל ולרגישותו הרבה לענינים של צדק חברתי.
|
|
כתוב תגובה ל-
א ש ליאור
|
|
|
|
4 |
|
|
מורה נבוכים |
|
5/12/10 16:29
|
|
|
|
|
|
|
|
למורה נבוכים |
|
5/12/10 16:58
|
|
|
|
|
5 |
|
|
בית החשמונאים |
|
5/12/10 16:52
|
|
|
|
אני קורא בחרדה את המאמר , שגם לנו עלול לקרות מה שקרה לממלכת החשמונאים.
קוטביות חברתית ומלחמות כיבוש תוך גיור בכוח הרסו את בית החשמונאים. אני מסכים עם כותב המאמר , שאת נרות החנוכה נקדיש לישראל שאומרת לא לכיבוש , לישראל חברתית.
|
|
כתוב תגובה ל-
בית החשמונאים
|
|
|
|
|
|
|
נבו 93206 |
|
6/12/10 06:10
|
|
|
|
מרוסיה לשבור את העם היהודי האמיתי ועוד דורשים לגייר אותם בכוח ,כל אחד רואה את המצב בעיניים אחרות .
|
|
כתוב תגובה ל-
נבו 93206
|
|
|
|
6 |
|
|
we |
|
5/12/10 19:38
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
we
|
|
|
|
7 |
|
|
אליעזר החשמונאי |
|
6/12/10 02:10
|
|
|
|
הבעיה של החשמונאים והן שלנו
הייתה הקריאה למעורבות וממון זר!
הבעיה הינה הקריאה ליוונים מחד ומאוחר יותר לרומאים מאידך...פומפיוס מאגנוס.
סיאוב יש בכל מערכת שלטונית בהיסטוריה אולי חוץ מראשות העיריות האיימישית בארה"ב...
כיבוש וגיור בכוח?אתה משווה בין כיבוש שטחים בסוריה ירדן ולבנון על ידי מונרכיה צבאית למלחמת מגן על ידי שלטון דמוקרטי?
אתה לא רואה שדבריך הינם שכנוע עצמי בעוול גדול כפליים מזה הקיים?!
אדוני דבריך אגב על הצדוקים לא נכונים שכן הצדוקים היוו רוב מכריע בעם והם היו מדקדקים בכל המצוות, אין שום קשר בין עדר הפוסט-לאומים, פוסט יהודים שמסתובבים כיום עם אלילי זכויות האדם שלהם לבין אותם אנשים עליהם נאמר ששבת לא חיללו גם במחיר חייהם-פומפיוס פלש לי-ם ביום שבת והצדוקים לא נלחמו אלא נטבחו בשם שמירת השבת!
אתה מערבב שמן עם מיים בתקווה שיתמזגו , פקח עיניך למציאות....היא קצת שונה ממה שאתה מתאר
|
|
כתוב תגובה ל-
אליעזר החשמונאי
|
|
|
|
|
|
|
נבו 93206 |
|
6/12/10 06:16
|
|
|
|
יודע שהוא מתיוון ובוגד בעם היהודי ,אני אישית לא מחשיב אותו כיהודי מעם ישראל ,קלניסקי הצטרף לעם היהודי עם הגיור הגדול של הכוזרים .
לא סתם רוב האשכנזים רות המאוביה היא הפטרון של העם האשכנזי.
|
|
כתוב תגובה ל-
נבו 93206
|
|
|
|
|
|
|
ראספוטין בן מדביד |
|
6/12/10 20:54
|
|
|
|
למה נוצרים ומוסלמים בקנעה תהומית ליהודים?
כי יהודים זה מקור ונצרות ואיסלם משניים...
למה שחורים "שלנו"כל הזמן בוכים מול אשכנזים?
כי "שחורים" שלנו משניים כמו מדינות ערב..וממערב הם הנאורים.
|
|
כתוב תגובה ל-
ראספוטין בן מדביד
|
|
|
|
8 |
|
|
נחום שחף |
|
6/12/10 06:26
|
|
|
|
שני צדדים של אותה מטבע.
התפוררות המדינה היהודית בעבר הרחוק והסכנה לקריסת המדינה היהודית בעתיד נובעת מאותו מקור, שחיתות פנימית שאיפשרה זנות פוליטית שנאת אחים מלחמת אחים ואוטו-אנטישמיות.
הסמול הישראלי שהצטרף לאוייבי ישראל ובתוכם ארגוני הטרור הביא לפרץ האנטישמיות החדשה, לטרור ערבי מוסלמי, ולסכנה גרעינית ע"י אחמדניג'אד ודומיו.
הסמול הישראלי מכר את נשמתו לשטן, ניזון מכספים המסופקים לו ע"י הקרן החדשה לישראל שניזונה מקרן פורד מכספים המגיעים מאיראן מערב הסעודית וממספר מדינות באירופה.
במכלול הזה איפה אתה קלינסקי ממקם את עצמך?
|
|
כתוב תגובה ל-
נחום שחף
|
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי |
|
6/12/10 08:32
|
|
|
|
אני ממקם את עצמי כאזרח מדינת ישראל , שהמדינה הזו, בה נולדתי, יקרה לי.
אין לי קשר לשום קרן כזו או אחרת.
אני תומך רעיונית בפשרה טריטוריאלית במשא ומתן מדיני בין שני העמים החיים על כברת ארץ אחת.
אני תומך ברעיון של הקמת מדינת ישראל על אדנים חברתיים שונים בתכלית השינוי מאדני ההפרטה והקוטביות החברתית הקיימת כיום.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי
|
|
|
|
9 |
|
|
שולמית. |
|
6/12/10 10:22
|
|
|
|
ההתרחקות של שלטון החשמונאים מהיעדים העממיים והלאומיים של מחוללי המרד הביאו לקריסת בית החשמונאים. ישראל של היום - שסוגדת להפרטה של כל נכס חברתי ורואה במדיניות הכוח של ליברמן ושושביניו ביבי-ברק ערך עליון - מעמידה את הדבר היקר שיש לנו , מדחנת ישראל , על סף קריסה. ורק אקט סמלי זה ההר הירוק , העולה היום באש, כי יבשנו את שירותי הכבאות לכבוד אלוהי ההפרטה .
|
|
כתוב תגובה ל-
שולמית.
|
|
|
|
10 |
|
|
שי מפתח תקוה ןגם |
|
6/12/10 10:38
|
|
|
|
איתן, חילוקי הדעות בינינו עדיין רבים, אבל עוד הפעם הפתעת אותי בכך, שאני מסכים אתך.
|
|
כתוב תגובה ל-
שי מפתח תקוה ןגם
|
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי |
|
7/12/10 10:04
|
|
|
|
לשי שלום
חילוקי הדעות הראשונים בינינו התגלו באמצע שנות החמישים של המאה הקודמת. מאז עברו לא מעט שנים. אישית , אני שמח שאנחנו מתקרבים בעמדותינו. במקום להתיגע בויכוחי העבר הרחוק, אנחנו חייבים - מעל לכל חילוקי דעות - להטות כתף לבנית שמאל , שלא יתבייש במילה ישראל סוציאליסטית וישראל הלוחמת נגד כיבוש של עם אחד בידי עם אחר.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי
|
|
|
|
11 |
|
|
ידידיה אבן חן |
|
6/12/10 11:55
|
|
|
|
|
|