w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשנותו של ה(לא) נחשב
מאת: נרי אבנרי  |  20/07/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תגובה
  צנחן   20/07/11 17:48
מאמר יפה נרי ידידי אך רב שבענו מלל.לטעמי שום קרב פוליטי אסור שיקדים את הקרב לכיבוש בית המשפט על כל זרועותיו השונות.כשזה יקרה אז הכל יהיה קל יותר...התקשורת...הגדרות הפרוצות שלבית המשפט...הגבולות המטושטשים שבין הכנסת לבית המשפט... בכוונה אני משתמש בטרמינולוגיה הלקוחה משדה הקרב כי זהו אכן קרב על דמותה של המדינה ועתידה.
כתוב תגובה ל- צנחן
אכן הגיע זמן עשיה. די לדיבורים
  הניה   20/07/11 18:50
כתוב תגובה ל- הניה
2
"הכל שפיט" = ביטול הדמוקרטיה.
  ומחיקת העם הריבון   20/07/11 19:03
כתוב תגובה ל- ומחיקת העם הריבון
אני לא מסיתה! רק קוראת למהפכה!
  רחב הזונה מיריחו   21/07/11 10:52
שבתי המשפט ינהגו כמו בתי הדין והמשפט ביריחו סדום ועמורה!

אבל לא יותר גרוע! הבקשה הזו מוגזמת? בסך הכל המתנגדים הם הסמולנים וככל שניכר הסמול הולך ומתמעט.

מכאן שהקריאה למהפכה נכונה בזמן והיא על דעת הרוב.
כתוב תגובה ל- רחב הזונה מיריחו
3
ביבי מגן על הבג"ץ
  רק ליברמן   21/07/11 00:40
ביבי.מרידור,בגין,כחלון,איתן
משתפי"ם של השמאל
כתוב תגובה ל- רק ליברמן
פרשנות למהלכי זיבי שקרנייהו
  מטאטא   21/07/11 13:39
השקרן נמצא במצוקה פוליטית קשה עקב ההתעררות החברתית שהחלה לפרוח לאחרונה. BB מעוניין להקדים את הבחירות, לפני שהצונמי החברתי, יראה את תוצאותיו בסקרים ובקלפי ביום הבוחר. זאת הסיבה שהוא מתעמת כעת עם ליברמן במטרה לפוצץ את הקואליצייה. במקביל הוא התחיל להזרים כסף להתנחלויות ולהתיר בנייה חדשה. כל זאת במטרה לנסות לגמד את ליברמן מחד, ולמנוע את הצונמי החברתי כלכלי, כאמור שישטוף אותו ואת הליכוד ויזרוק אותו לפח הזבל. זוהי הסיבה למערכת הבחירות, אותה מעוניין BB להקדים.בקיצור הבן אדם נחש פוליטי מזגזג. מחד מתנגד לחוקים שנועדו להגן על מדינת ישראל, ממשיך לתת לבית המשפט להשתולל, ומאידך מזרים כספים ומאשר בנייה חדשה ביש"ע, בניגוד לכל מה שהיה עד היום. בקיצור האיש נוכל מדופלם. אופורטיוניסט חסר תקנה, נרקומן שלטון שיעשה הכל כדי לשרוד. האיש הזה חייב לעוף לקיבינמאט. שיחזור למכורתו אמריקה!!! וייקח איתו את מריחי ישבנו, שהחליפו את מנעמי הגת במנעמי ריח ישבנו!!!
כתוב תגובה ל- מטאטא
4
נרי, כדאי לך לקרוא: ההיבריס
  ברק=פיראט משפטי   21/07/11 13:32
ידיעה שפורסמה בארץ: (ממליצה להגדיל את הרייטינג של האתר אבל מי שחייב לבדוק הנה הלינק): שופט אמריקאי בכיר: אהרן ברק - מעין שודד-ים משפטי הפרופ' ריצ'רד פוזנר, כיום שופט בית משפט הפדרלי לערעורים פירסם ביקורת על ספרו של ברק ואמר כי הוא "שובר את השיא העולמי בהיבריס שיפוטי" שיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק ספג בימים האחרונים ביקורת חריפה על משנתו השיפוטית מצדו של אחד המשפטנים האמריקאים החשובים, הפרופ' ריצ'רד פוזנר, כיום שופט בית משפט פדרלי לערעורים. בימים האחרונים פורסמה ביקורתו של פוזנר על המהדורה האנגלית של ספרו של ברק "שופט בחברה דמוקרטית", בכתב העת "ניו ריפבליק", ובה תוקף פוזנר את ברק במילים חריפות: "ברק שובר את השיא העולמי בהיבריס שיפוטי", כתב פוזנר, "הוא מעין שודד-ים משפטי". לדברי פוזנר, "ספרו של ברק מוכיח ששופטים אמריקאים צריכים להיות זהירים ביותר בצטטם מתוך פסקי דין של שופטים זרים. כשנאמר על ברק שהוא 'שובר את השיא העולמי בהיבריס שיפוטי', זה היה קרוב מאוד לאמת. ברק יצר יש מאין עוצמה שיפוטית שעליה לא חלמו אפילו שופטי העליון האגרסיוויים ביותר שלנו. רק בישראל, למיטב ידיעתי, שופטים מקבלים את סמכותם לביקורת שיפוטית מופשטת בעצמם, בלא הסמכה חוקתית או חקיקתית מפורשת. אפשר להיזכר בנפוליאון שלקח את כתר המלכות מידיו של האפיפיור והניח אותו על ראשו בעצמו". פוזנר, בן 68, אחד המשפטנים החשובים הפועלים בתחום משפט וכלכלה שמאחוריו עשרות ספרים בתחום תורת המשפט, שימש פרופסור בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת שיקגו, והוא עדיין משמש בה מרצה. הוא משמש שופט מ-1981 וב-2005 היה אחד המועמדים להחליף את השופטת סנדרה דיי אוקונור בבית המשפט העליון. על פי ההערכות הוא לא זכה במינוי בשל כמה מעמדותיו יוצאות הדופן. בין היתר פוזנר תומך בהפיכתם של הסמים אל-אס-די ומריחואנה לחוקיים; הוא טען שסחר-מכר בתינוקות בתנאי שוק חופשי יוביל לתוצאות טובות יותר מאשר כללי האימוץ הממשלתיים; והוא טען ששלטון החוק עצמו הוא "רכיב אידיאולוגי שניתן לוותר עליו". בביקורתו על ספרו של ברק כתב פוזנר כי "ברק איננו מנסה להגן על גישתו השיפוטית באמצעים משפטיים מסורתיים. הוא לוקח כמובן מאליו שלשופטים יש סמכות טבועה לגבור על חוקים. גישה כזאת יכולה להיות מתוארת כתופסת שלטון בכוח. מערכת משפט החופשייה לגבור על החלטות של גורמים הנבחרים באופן דמוקרטי, מטשטשת את הדמוקרטיה. בעבור ברק, המונח 'פרשנות' מרוחק מחיפוש המשמעות שלה כיוונו מחברי דבר החקיקה. בית המשפט הוא שיוצר את דבר החקיקה בישראל, תוך שהוא משתמש בחוקים עצמם כטיוטה ראשונה שבית המשפט חופשי לשכתבה". עם זאת פוזנר מוסיף כי "יהיו חולשותיו של הספר אשר יהיו, ברק עצמו הוא לכל הדעות מבריק. ברק צעד לתוך ואקום פוליטי ומשפטי, והיה מעין שודד-ים משפטי, ואולי זה מה שישראל היתה זקוקה לו".
כתוב תגובה ל- ברק=פיראט משפטי
5
כי אין לנו חוק, כי סרבתם.
  זהר ל   21/07/11 15:21
בכל מדינות המערב יש "חוקה" וחוקי יסוד, שלאיש אסור לפגוע בהם גם לא המחוקקים, כאשר יש חוקה ניתן להסתפק בבית משפט עליון חלש יותר.

אבל מאחר והדתיים, והימין המתנחלי ואחרים, סרבו פעמים רבות לבנית חוקה, אז כדי לשמור על הנורמות השורשיות של העם נדרש בית המשפט העליון ל"תוקפנות יתר" נגד מחוקקים קלי דעת וקלי שכל.

אתה הבנת את זה "מר נרגילה"?
כתוב תגובה ל- זהר ל
טול קורה מבין ענייך
  שנל   16/02/12 16:50
מותר לצפות למעט ידע אם אתה כבר כותב! לא הימין סרב לחוקה איזה שקר. מי שביטל אפשרות לחוקה היה בן גוריון לעומת זאת מנחם בגין ומפלגת חרות והציונים הכלליים זעקו.
בשנת 49 בט"ו בשבת נבחרה מועצה מכוננת לכונן חוקה. אלא מה עשה בן גוריון? החליט שזו כנסת ולא מועצה מכוננת לחוקה, החליט שלא צריך חוקה. והכנסת הראשונה מעולם לא נבחרה!! זה היה פוטש פוליטי כפי שרק בן גוריון ידע לעשות עד אז. עולה עליו בבריונות פוליטית הוא ממשיכו הכוחני אהרון ברק.
כתוב תגובה ל- שנל
טול קורה מבין ענייך
  שנל   16/02/12 17:01
מותר לצפות למעט ידע אם אתה כבר כותב! לא הימין סרב לחוקה איזה שקר. מי שביטל אפשרות לחוקה היה בן גוריון לעומת זאת מנחם בגין ומפלגת חרות והציונים הכלליים זעקו.
בשנת 49 בט"ו בשבת נבחרה מועצה מכוננת לכונן חוקה. אלא מה עשה בן גוריון? החליט שזו כנסת ולא מועצה מכוננת לחוקה, החליט שלא צריך חוקה. והכנסת הראשונה מעולם לא נבחרה!! זה היה פוטש פוליטי כפי שרק בן גוריון ידע לעשות עד אז. עולה עליו בבריונות פוליטית הוא ממשיכו הכוחני אהרון ברק.
כתוב תגובה ל- שנל
6
חשיפה מזעזעת:החפרפרת של סאדאת
  חשדנית   21/07/11 23:24
האם במלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973 היתה לסאדאת חפרפרת בצמרת מערכת הביטחון הישראלית ?

קראתי את הספר 'צליחה' של עמירם אזוב, והזדעזעתי ממה שלא נכתב שם, אלא נרמז בין השורות:

במאי 1973, חודשים ספורים לפני המלחמה, זימן שר הביטחון משה דיין ללשכתו את אריק שרון, שהיה אז אלוף פיקוד הדרום, והודיע לו כי הקריירה הצבאית שלו הגיעה לסיומה וכי לא יקודם יותר בצבא. שרון ניסה להתנגד ולשכנע אבל שום דבר לא עזר, לכן פרש מהצבא כחודשיים לפני פרוץ המלחמה, והתכונן לקריירה פוליטית. בינתיים קיבל מינוי חירום כמפקד אוגדת מילואים 143, אחת משלושת אוגדות המילואים של פיקוד דרום לשעת מלחמה.
במלחמה דרש כל הזמן לפעול על פי פקודות החירום של פיקוד דרום לעת מלחמה, פקודות שהוא עצמו היה אחראי להן כששימש כמפקד הפיקוד כמה חודשים לפני כן, ועיקרן - להעביר את המלחמה לצד השני של התעלה. למרות זאת הצעד הזה נאסר עליו על ידי המפקדים מעליו. ב-9 באוקטובר, אמר דיין לרמטכ"ל דדו כי שרון פועל ממניעים פוליטיים וכי הוא רוצה להשיג משהו לעצמו מכל העסק הזה. דיין אמר לדדו - אז בבקשה, תן לו, במקרה הטוב זה יצליח, ובמקרה הרע ילכו לעם ישראל 200 טנקים...כך ניבא דיין את מה שהפך אחר כך למציאות.

ב-14 באוקטובר הוחלט במטה הכללי על המתקפה הנגדית ועל חציית התעלה שאותה יוביל אריק שרון. שרון הציג את התכנית שלו בפני המטה הכללי באופן מפורט והעניין הועבר על ידי משה דיין לאישור בממשלה.
התכנית הייתה כזאת - חייליו של שרון יחצו את התעלה באזור שבו נתגלה "תפר" בין שתי הארמיות המצריות. גדוד הסיור 87 גילה שבאזור דוואר סוואר (באזור מעוז מצמד) השטח נקי מחיילי אוייב או שיריון וניתן לפרוץ דרכו. צילומי האוויר הראו שיש במקום פחות חיילי חי"ר מצרי מאשר בכל מקום אחר. תעלות המים באזור החווה הסינית נראו כתעלות ישנות והמפענח לא סימן אותם כמערכי אויב. שרון ראה באזור הזה שטח נקי מכוחות מצריים ולכן המתאים ביותר לצליחה.
ב-15 לאוקטובר הציג שרון את התכנית לפיקודים שלו בטסה. קצין המודיעין שלו אמר באותה ישיבה - השטח ריק אין שום הפתעות. הוא ידע את זה מסיורים, תצפיות ונתונים מודיעיניים שנאספו אצלו מתחילת המלחמה, בעין ובאוזן ובצילומי אוויר. בגיחה האחרונה לאזור לא היו טנקים מצריים בצומת לקסיקון-טרטור והשטח היה ריק.

אבל, מה שקרה בפועל זה, שבעוד שרון מציג את התכנית שלו בבוקר ה-15 באוקטובר חמ"ל בטסה, התחילו המצרים לשלוח לאזור הזה תגבורות ענק של חי"ר שריון ונ"ט שהתחפרו שם במשך הלילה וחסמו את אזור הצליחה המיועד ב"מצמד".

כשאתם קוראים את זה תעשו אחד ועוד אחד ותבינו. מי שידע על התכנית של אריק שרון הודיע את זה למצרים כדי לפגוע בתוכניות שלו לחצות את התעלה.
היו לזה שתי מטרות: האחת, למנוע משרון הישגים שיוכלו לעזור לו אח"כ בזירה הפוליטית בהפלת שלטון מפא"י והעלאת הימין לשלטון. המטרה השנייה - לפגוע ביכולת להכניע את הצבא המצרי.
ועכשיו תגידו לי אתם - למי היה חשוב כל כך להגן על המצרים עד שהיה מוכן להקריב גם חיילים יהודים ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
עוד מכשול: צוותי גשר הגלילים
  חשדנית   22/07/11 00:50
מחטיבה 7, שתרגלו זמן רב לפני המלחמה את גרירת גשר הגלילים, הועלו ערב המלחמה לצפון. שרון היה צריך לאמן מחדש ובזמן קצר ביותר צוותים חדשים לגרירת הגשר, צוותים שלא הכירו ולא ידעו לעשות את המלאכה כראוי וזה גם ניכר בתוצאות. שרון נאלץ להקצות לכך חטיבת שיריון שלמה - חטיבה 421, דבר שגם פגע בסד"כ שעמד לרשותו במלחמה
והשאלה - מדוע הועברו הצוותים מחטיבה 7 לחזית הצפון ערב המלחמה כאשר תפקידם הבלעדי והמיועד היה לגרור את גשר הגלילים לקראת חצייה של התעלה במקרה של מלחמה ? האם מישהו טירפד בכוונה את התכניות של שרון ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
מה בין 1973 לאיראן 2011 ?
  חשדנית   23/07/11 16:10
מלחמת 1973 נועדה בראש ובראשונה להוריד את ישראל על הברכיים בכדי לאפשר למצרים לקבל בחזרה את סיני. זה היה אחד מהדובדבנים שהבטיחו האמריקאים למצרים, אם יסכימו לסלק את הסובייטים ולהכניס במקומם את האמריקאים.

למלחמה הבאה, עם איראן, שאותה מריצים ביבי נתניהו ואהוד ברק ביחד עם ארה"ב, יש את אותה מטרה, רק שהפעם על השולחן נמצאים השטחים ביהודה, שומרון ורמת הגולן.

הרעיון הוא כזה - לפתוח במלחמה יזומה עם איראן, שמייד תגיב בהתקפות נגד ישראל. איראן ובני בריתה - חמאס, חיזבאללה וסוריה - יפציצו את ישראל באלפי טילים וישמידו כשליש מאוכלוסיית המדינה

התוצאה - ישראל 'תאלץ' להסכים להפסקת אש בתמורה להחזרת יהודה שומרון והגולן לידיים ערביות.

מי שעדיין לא קלט מדוע משרד הביטחון והעורף מקימים ערי אוהלים לשעת חירום בנגב, ומסמנים מקומות לקברי אחים בכל רחבי הארץ - יבין את זה כשיגיע גם הזמן שלו ללכת לשם...

אין פלא שראש המוסד וראש השב"כ לשעבר מתנגדים למלחמה עם איראן ביוזמת ישראל. הם יודעים בדיוק לאן יוליך אותנו שר הביטחון הנוכחי - בדיוק כמו קודמו ב-1973....

כתוב תגובה ל- חשדנית
7
נרי, קבל עוד כמה
  נחום שחף   22/07/11 03:41
קבל בהמשך קישור למקבץ של מאמרים על פעילות המתאימה לכנופיה לא לבית משפט. ציטוט: בדיון בכנסת עוד ב-2002: בישראל אחוז ההרשעות (97%) היה הגבוה בעולם, מדי שנה 40 אלף איש ישבו בתאי מעצר בלי שיוגש נגדם כתבי אישום, מאלפיים בקשות בשנה להאזנות סתר אושרו 1998, מאז קום המדינה התקיימו רק ארבעה משפטים חוזרים, אלא שמאז 2000 אחוז ההרשעות גדל ל-99.8 אחוז ושנתיים אח"כ ל-99.9 אחוז (999 ל-1000) . שופט מחוזי טימן: יש שופטים שלא יודעים מה זה זיכוי. פרופ' ריצ'רד פוזנר שופט בית משפט הפדרלי לערעורים בארה"ב: בית המשפט הישראלי משתמש בחוקים כטיוטה שבית המשפט חופשי לשכתבה. קישור למאמר המכיל מקבץ של מאמרים על מעשים שהשם היאה להם:
 בג"צ או כנופיה?
כתוב תגובה ל- נחום שחף
8
כל עוד סמרטוטי הליכוד בלוף מחפ
  קורןנאוה טבריה   22/07/11 04:47
מחפים ומסנגרים בחירוף נפש על מערכת המשפט של אהרון ברק מפני כל דמוקרט ורודף צדק אמיתי=דבר לא ישתנה כאן במערכת המשפט !! "יש שופטים בירושלים"אמר מנחם בגין "הפשיסט",והפך לאורים ותומים ופוליסת ביטוח למורשת ברק הנצחית במערכת המשפט!האסון בדורינו הם סמרטוטי הליכוד ומורשתו לדורותיו:מורשת הלחי השנייה="ההדר הז'בוטינסקאי" שבעוכרינו!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
9
עכשיו באים?
  אלטע קאקער   22/07/11 05:25
המאבק כבר הוכרע, בג"צ לא רלוונטי. חשיפת המשבר בפסיקה על חוק האזרחות קבר סופית את בג"ץ, הפסיקות שלו כבר לא יכולות להוות "הליך משפטי ראוי" שדוחה הליך בינ"ל. רצית קלל ויצאת מברך, מפעל הכיבוש איבד את הפטרון הכי גדול שלו.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
10
המשפט מזכיר איזה מלך צרפתי
  "המחוקק זה אני"   22/07/11 18:40
ההחלטה של השופטים ,שמזהים עצמם כשלטון, שנתנו לחוטף רון ארד זכות עמידה לקבלת פיצויים מהמדינה ,מראה על בלבול מוחלט. העובדה שהשופטים הללו לא נקראו לתת הסברים מיידיים אצל נשיאת בית המשפט, מראה שדעתה נוחה מההחלטה, ואין צורך בהסברים. הקורא האינטיליגנטי גם לא צריך עכשיו הסברים
כתוב תגובה ל- "המחוקק זה אני"
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il