w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מה יקרה אם הרש"פ תקרוס    צריך לדבר על המשמעות של מלחמה עם חיזבאללה    חובבנים מתיימרים להיות אסטרטגים    ממשלת הביזה ממשיכה בשלה    האם נתניהו מחכה לטראמפ    זכרונות אקטואליים של רב אי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רומל וגודריאן כמפקדים לדוגמא; תרבות השקר של הפוסט-מודרניזם והפוסט-לאומיות הצרפתית, הרווחת גם בישראל; אינטלקטואליזם צבאי הוא תנאי להצלחה במלחמה; פוסט-טראומה צבאית, צרפתית וישראלית; ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
באהבת האדם שלה גילמה את הכורח לשמור על ידידות המגשרת על חילוקי דעות עם אנשים מ"המחנה האחר"
דן מרגלית
דן מרגלית
עם מעשיה ועמדותיה והמדע שמייצגת ברסלר אפשר להתתייצב מול העולם ולסנגר על ישראל    עם מה שמייצגת הח"כ הרוקדת אפשר רק להשפיל מבט מול עיניו של כל בעל כוונה טובה בעולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם גם קולה של מרים הנביאה הוא ערווה?
מאת: איתן קלינסקי  |  16/09/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתן , הפעם אני מסכימה איתך
  מרים א.   16/09/11 10:05
איתן, אני מציעה לך להתמקד בכתיבה בנושאים הקשורים לארון הספרים היהודי.
בכל מה שקשור לנושאים פוליטיים , קשה לי מאוד לקבל את עמדותיך.
בנושאים חברתיים אני בהחלט מסכימה איתך. אבל אישית אני אוהבת את כתיבתך בנושאי ארון הספרים היהודי.
כתוב תגובה ל- מרים א.
2
איתן, נהניתי מהמאמר.
  מ. א   16/09/11 10:11
כתוב תגובה ל- מ. א
3
מרים אמרה לשיר
  אםרת שדר   16/09/11 10:13
ככה זה מורים חילונים לתנ"ך. יש לכם רק תורה שבכתב ללא תורה שבעל-פה. הנה מאמר שמסביר את הסתירה שלא הצלחת לתרץ.
כתוב תגובה ל- אםרת שדר
4
קולה אינו ערווה שיכלך הוא ערוו
  אברהם מערב השומרו   16/09/11 10:27
כתוב תגובה ל- אברהם מערב השומרו
אבל קולה של חיילת בוא ערווה?
  אברהם מערב שומרון   16/09/11 15:37
כתוב תגובה ל- אברהם מערב שומרון
5
הכל באשה ערווה וגם הקול
  קול ערב   16/09/11 10:36
נראה שהדורשים מנשים שלא לשיר, צודקים.
גם שלא תיראה, כי לא רק הקול ערווה אלא הכל.
ידיים, שדיים, רגליים... הקול... פשוט הכל.
שהצעיף גם יכסה את עיניה כדי שלא "תעשה עיניים".
בכל המדינות המתקדמות והנאורות, נוסח לא חשוב מי, חיים עם צניעות מכובדת לנשים, במקום לתת סודה לשתייה לגברים (מישהו פעם ניסה? זה עובד, או סתם המצאה?).
גם אצלנו יש מחסור בסודה לשתייה ועודף בבדים.
כתוב תגובה ל- קול ערב
6
כאשר..מתנחלת בארץ ..ונלחמת....
  איש עצוב   16/09/11 12:22
בוא נבדוק איתן את אחוז המתנחלים מהסקטור שלך ואת אחוז הלוחמים מהסקטור שלך ותמצא שם אחוזים הרבה הרבה הרבה הרבה יותר נמוכים אשר מקרב מסורבי אותה הופעה. אז אנא ממך, דרג את צרכיך לפי סדר חשיבות, עדיף לחיות ולא להשתתף בהופעה, מאשר למות לקולה הענוג של סולנית באיזה מפוע תרבות באחד מבסיסי צה"ל. היכן סדרי העדיפות, והרי חובתנו היא לתעדף קודם את ההתנחלות בארץ, קודם את הגנה על המולדת ורק אחר כך , כאשר נגיע אל המנוחה ואל הנחלה, נוכל להתייחס לכל מיני שטויות במיץ עגבניות, כמו אם חייל מאזין לשירת בנות או לא או אם אוכל פרי הדר או מעדיף לחילופין (חלילה וחס) אבטיח.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש העצוב
  איתן קלינסקי   16/09/11 17:28
מטרת שני המאמרים היתה לעמוד אך ורק על עוצמת הפער בין ההלכה ב"ברכות" , לפיה "קול אשה בערווה" , ובין מציאות חיים העולה מתוך ספרות המקרא בשמות ט"ו , במדבר כ"א ובשופטים פרק ה'.
תתפלא , אני בעד שיכבדו את מבוקשו של חייל לא לשמוע קול שירה של אשה , כי זה פוגע ברגשותיו .
זה אינו מונע ממני להציג את דעתי הביקורתית כלפי ההלכה .
חבל שאתה סוחב את המאמר למחוזות , שבהם הוא בכלל לא דן.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
אתה מהתל בנו? מי כתב את:
  איש עצוב   16/09/11 22:59
"כואב שהקצנה לאומנית והקצנה דתית מקבלות אחיזה בצבא הגנה לישראל. מול אותם חוגרים שקבעו שקול באישה ערווה. מול אותם קצינים, אלופים, רבנים ורבים המגלים הבנה ללבם של החוגרים, אני שולח אותם אל הרבבות שהאזינו ברטט לשירתה, לנאומה, לדבריה של דבורה" סבתא שלי כתבה את זה? זה אתה כתבת!!! בלבול? טעות? בעיות זכרון????
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש עצוב.
  איתן קלינסקי   17/09/11 06:45
כן ! אני כתבתי על קצונה שפונה ללאומנות קיצונית . אני בדעה שקצונה המחזיקה בדעה , שקול באישה ערווה מחזיקה בתפיסה חשוכה .
אך יחד עם שלילתי את הגישה , לא הייתי רוצה לחייב חייל או קצין להקשיב לקול שירה של אישה , אם זה פוגע ברגשותיו.
מקובלת עלי גישתה של פרופסור נחמה ליבוביץ , שדעתה לא היתה נוחה מההלכה בברכות , שאין לכפות על אדם להאזין לזמרת אישה , אם זה פוגע ברגשותיו.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
האם רגשות הם חשוכים?
  איש עצוב   17/09/11 12:19
למה לקרוא לרגשות האחר חשוכים? האם ככה חינכו אותך בשומר הצעיר? כל מה שלא מתאים ל"תורה" הוא "חשוך", לו היית אומר לי שמדובר באנשים מחוקי מוח אשר אין להם רגשות, והיית קורא להם חשוכים, ניחא. אבל טובי הבנים, אשר יש להם דעה שונה משלך בנוא מסויים או במספר נושאים הם חשוכים? והם הרי מקרינים כל כך הרבה אור, כיצד תקרא להם חשוכים? הם כולה לא רוצים לשמוע שירה של בנות, מה עושה אותם חשוכים כל כך?
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אני מתפלא על איתן שעונה לך.
  ישראל בן ישראל   19/09/11 10:33
אדוני , אתה החלטת להיות נגד בכל מחיר, ואף אתה בודה מלבך דברים ששאיתן לא כתב רק כדי להשחיר את דמותו , וזו לא הפעם הראשונה.
כתוב תגובה ל- ישראל בן ישראל
7
דבורה היתה מתנחלת כובשת
  שמאל אמיתי   16/09/11 14:16
היא כבשה את פלשתין מן הפלשתינים ואתה עוד מהלל אותה
כתוב תגובה ל- שמאל אמיתי
גם אויל מחריש לחכם יחשב.-לפחות
  פלא יועץ   16/09/11 15:48
על תראה כמה הינך בור ועם הארץ גמור,גם להיות מטומטם צריך שביב של תבונה.לך ולמד לפני שהינך משתלח בכסילות.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
8
בולשיט,קול באישה ערווה
  אמנון לביא-לוי   16/09/11 15:55
בולשיט כל פסקי ההלכה הללו במיוחד "קול באישה ערווה".
מעניין,,דבורה הנביאה,בת יפתח,ואלה ששרו לדוד היכה שאול באלפיו ודוד ברבבותיוואולי היו עוד כמה נשים באותה העת..
אז ? מישהו חשב לא לשומען ? או שנהרו באלפים לראות ולשמוע ?

קול באישה {(עָרְבָה) ספרותית נָעַם, היה נעים וטוב.} ולא ערווה....
נראה לי נפלה להם טעות אלה שכתבו את זו השטות....
כתוב תגובה ל- אמנון לביא-לוי
9
מרים שרה רק עם נשים.ואין בינה
  פלא יועץ   16/09/11 16:06
לבן שירת נשים[במרבית המקרים]בימינו דבר וחצי דבר. האישה מעצם מהותה בנויה לפתות,ואף בקולה היא משתמשת לצורך זה.ודי לך באם תסתכל ב-אמ.טי.וי. או תראה הופעה של ריטה לדוגמא.מי שמבין זאת ואורח חייו הינו רחוק מהדוגמאות שהבאתי כרחוק מזרח ממערב,התדר הרדוד,השטחי ובהרבה מקרים אף זנותי ממש,לא מתאים לו,וזכותו המלאה כאדם בעל ערכים לחיות כפי שחונך וגדל.ןלגבי הצוערים [אשר בחוסר תמימותך הורדת אותם לדרגת חוגרים],הם לא הפריעו לאיש ביציאתם מהאולם,ובודאי שלא זה הקריטריון ע"פ יש לשופטם על מסוגלותם להיות קצינים טובים.רק קצין לא נבון פועל כפי שפעל אותו מג"ד.ובאם אלו פניו של הפיקוד הבכיר בצבא,עלינו להיות מודאגים מאד מכושרם להגן עלינו. ושנשמע אך בשורות טובות.אין לעשות מכל זבוב פיל,ובאם חוה אלברשטיין לטעמך איש לא יאמר לך לא להקשיב לה.אך כבד את זכות האחר לא להקשיב לה. ושתהיה לנו שבת שלום ושנה טובה.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
אתה לא פלא ולא יועץ
  ד"ר קרניאל   20/09/11 10:35
כתוב תגובה ל- ד"ר קרניאל
10
יהדות מדת נאורה-לחשוכה
  החלמאי   16/09/11 19:05
אכן הדת היהודית היתה בזמנו דת של פתיחות והתקדמות.
מבחינות רבות היא היתה נאורה ומתקדמת-ובעקבותיה נוצרו שתי דתות אחרות של מיליוני מאמינים-שניזונו מחוכמתה.

בזמנו היה מקום לנשים בדת הזו, הן שימשו בתפקידים חשובים.

מה היה קורה אלמלא הצילה יוכבד את בנה משה-ושילחה אותו אל גורלו.
מה היה קורה אילמא הצילה את משה, אשה נוספת-בת פרעה וגידלה אותו?
ואילו דבורה הנביאה (אחת משבע נביאות) לא היתה תומכת בברק בן אבינועם-להלחם בסיסרא?

מה היה קורה אם יעל אשת חבר הקיני היתה מרחמת על סיסרא-והעם היה אומלל.

ואסתר המלכה-שהצליחה בתבונתה להציל את עמה מגזירות המן?
בקצרה-לנשים יהודיות היה בזמנו מעמד, והיו בהן מנהיגות.

אז מתי התהפך הגלגל-והן הפכו למוקצות?
מאותו רגע שהרבנים כאן החרימו את הדת לטובת עדת המאמינים האדוקים, וגזלו מאיתנו את חלקנו בה כיהודים חילוניים.
כתוב תגובה ל- החלמאי
11
ממשיך להתממם הבעיה היא לא בקול
  פועה   16/09/11 19:25
אתה מטיף "מוסר" לדתיים שחייהם בנויים על מסורת התלמוד.
אתה החילוני, מביא להם בחוצפתך ראיות מהמקרא, מקור החתום לגביהם, כדי להוכיח להם כביכול, שאין היגיון במצוות המסורת. זאת הטעייה! כי מבחינתם: המקרא הצליח לשמר את עם ישראל בארצו המובטחת כשמונה מאות שנה, וגם זה לא ברציפות מדינית! בעוד שהמסורת התלמודית המחמירה, שימרה את עם ישראל מחוץ לארצו, בגלות הבזויה, קרוב לאלפיים שנה!
די בזה כדי להראות שאין לך סיכוי לשכנע אותם בטיעונך היפים. ושאתה בא בעצם, להצדיק את החופש שנטלת לעצמך ממצוות האמונה והדת, להצדיק את עצמך על שהשלכת מעליך את המסורת הכבדה הכתובה.
אילו היית לפחות טוען כדתי "קראי", מרגע שעליתי לארץ המובטחת והקמתי מדינה יהודית, מרגע זה אני מקיים את מצוות המקרא ככתבם. אבל אתה הרי לא "קראי"! אתה חילוני שמרשה לעצמו בחוצפה, לקחת באופן חופשי ולעשות שמוש אך ורק במה שנוח לך! ומכל השאר מהרוב! אתה מתעלם!
זאת לא דרך לשכנע אנשים דתיים, ואחד כמותך אינו האיש לעשות זאת! איש כמוך, בעיני אדם דתי "קראי" או "תלמודי", נחשב בצדק למתנשא!
החמור יותר הוא, שאתה מטעה ומסית ומדיח חילוניים צעירים ובורים שלא באשמתם!
כי "הבעיה" אינה "קול האשה" הבעיה היא "באשה" או יותר נכון לומר "הבעיה" היא בגבר בזכר! יצור "שמופעל אוטומטית" מעצם נוכחות אשה בקרבתו!
זאת עובדה טבעית ומובנית שתהוותה מהשלב שבו נוצרו קהילות ולדעתי, מהרגע שבאמצעות אבולוצית "הברירה המלאכותית" (וקניבלית) "טיפח" האדם בהדרגה "חדה" גזע של נשים נטולות שער על גופן ושעורן הלך והתבהר.
נשים שהיו בהתחלה יקרות מציאות! ומי שהחזיק בהן היה צריך לשמור עליהן וגם סחר בהן. זה לא סתם, שככל שמתרחקים מאפריקה צפונה ומזרחה בני האדם הולכים ומבהירים.
בתקופות קדומות בשבטים עם הרבה נשים בהירות עור, הגברים היו בסכנת הכחדה ממשית, ונאלצו להמלט לנדוד כדי להציל את חייהם. רמז "שארי" לזה נמצא כנראה גם במקרא, במצוות פרעה להמית כל בן זכר ולהחיות רק את הבנות!
למי שנזקק לעבדים, להמית זכרים, משמעו לפגוע במקור העיקרי לעשיית עושר בזול!
שימור האשה והסתרתה בעת העתיקה, הייתה בגדר בעיה קיומית! עד כדי כך, שהיא הפכה למצווה דתית משמעותית! כי אז הדת הייתה גם החוק!
לכן, מר קלינסקי, בתוך השבט, הנשים במקרא זכו לחופש יחסי, אך מחוץ לשבט הן נשמרו מכל משמר!
חכמי המשנה והתלמוד, תחת הלם החורבן ותחת ההכרח לנדוד כדי למצוא מקורות מחיה מחוץ לגבולות הארץ, התאימו החמירו מצוות מקרא בהתאם למציאות החיים החדשה שאתה נאלצו להתמודד.
מאחר ופאולוס התרסי, "נכנע לביקוש הקהל הרחב" וביטל את מצוות המילה, כדי להכניס לחיק היהדות הנוצרית הרבה גויים גמורים שאמינו בישו וביהדות הנוצרית, התפתח מנגד בקרב היהדות התלמודית הצורך המחמיר לשמר את טוהר הגזע היהודי! כך גם הוקפדה הקפדה יתרה מצוות שמירת האשה כי היא הארובה לשמירת טוהר הגזע!
אני כאשה אומרת לך המחנך, שרק באמצעות תאור התפתחות והתהוות הצווים ניתן להסביר ולשכנע גם בני אדם שנחשפו במכוון רק לפן מסוים ומצומצם.
מקווה שהיה לך סבלנות לקרוא, כי אני רואה כמה מוטעית גישתך כמחנך לשעבר, לכן טרחתי והארכתי. שב"ש
כתוב תגובה ל- פועה
12
פלסטין
  didi   16/09/11 19:48
איתן עזוב התמקד בפלסטין כל האנרגיות בפלסטין כל כלב יבוא יומו עכשיו פלסטין
כתוב תגובה ל- didi
13
האם קראת לפי הפנייתי אליך ?
  לאיתן קלינסקי   17/09/11 22:27
שלום רב לך.
כתבתי לך - גם לחיזוק עמדתך - דעתך עוד לרשימתך הקודמת על דמות 'דבורה הנביאה' - הפנייה לרשימה : 'מנהיג מזרחי הרב יצחק ניסנבוים על זכות האשה' הרצאה בועידה מזרחית בפולניה, ניסן תרע"ט. אם טרם קראת עצתי לך אנא ראה ב : 'דואר היום' מיום 30 ביוני 1925 עמ' 2 ואילך ( ל'דואר היום' - דרך האתר של: 'בית הספרים הלאומי' ושם ראה : עיתונות יהודית היסטורית ).
שבוע טוב
כתוב תגובה ל- לאיתן קלינסקי
תגובב תודה רבה לך
  איתן קלינסקי   18/09/11 04:18
אני מודה לך מאד .
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
14
איתן תודה
  ישראל בן ישראל   19/09/11 10:25
כתוב תגובה ל- ישראל בן ישראל
15
איתן. תודה
  טרה   19/09/11 16:25
כתוב תגובה ל- טרה
16
צריך להודות בעובדות:
  אלישמע   20/09/11 17:53
ישראל הולכת ומתחרדת כאשר כל רב או "רב" מנסה להקצין את הפרשנות שלו כדי למשוך אליו תשומת לב ומשאבים. היהדות מעולם לא היתה קיצונית יותר,"שמאית" יותר מהגירסה של תקופתנו.הדברים באים לידי ביטוי ב"נגיעה","שירת נשים" הפרדות מוזרות באוטובוסים ומדרכות ועד לחאמסטאן מובהק דוגמת "אמא טליבן" ובנות דמותה ועוד היד נטויה. הקיצוניות הזאת לא לוקחת את המדינה למקום טוב.
כתוב תגובה ל- אלישמע
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il