|
יהונתן דחוח הלוי
הרשות הפלשתינית לא תסכים לקבל את השלטון ברצועת עזה על כידוני צה"ל, אלא בנתיב המוביל להקמת מדינה פלשתינית הטרור באיו"ש נגד ישראל משרת את הרשות הפלשתינית הנתפס בעינה כחיוני להמחשת ...
|
|
|
איתמר לוין
שתי תביעות קטנות נגד חברות תעופה מגיעות לרשם הבכיר שרון קרן, אשר עם הכנה מצוינת, התמקדות בפרטים החשובים וסבלנות רבה מצליח להוביל לפשרות בתוך רבע שעה
|
|
|
דן מרגלית
יאיר גולן נבחר ברוב מכריע כבר מזמן מפלגה זו לא קיבלה החלטה כה נבונה קצין מעולה ומשכיל
|
|
|
אלון קוחלני
על-רקע כתבי אישום ראשונים שהגישה ה-SEC בגין שימוש ב-AI, התבקשו קציני ציות לבחון את סיכוני הציות הכרוכים בכך
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
- |
|
14/04/13 20:41
|
|
|
|
שאתה מציע?אני בתור בת שירות לאומי עושה עבודה די משמעותית-בברור יותר ממה שיכולתי לעשות בצבא,או זאת לפחות הרגשתי. אני לא חושבת שמותר למישהו לקרוא לנו בכלל "משתמטות",כי בעצם התנדבנו לשרת למרות שהיה לנו פטור דתי,כחלק מההרגשה של הצורך לתרום במדינה. ההבדלים בין הצבא לשירות לאומי אכן מהותיים,אך אנשים לא מבינים שההבדלים בין בת דתייה שעושה שירות צבאי לבין בת חילונייה שעושה שירות צבאי-מהותיים אפילו יותר. לא קל לבת דתייה להיות בחברה שכולה לא כמוה(נסה אתה להיכנס לישיבה של בנים,שאתה החילוני היחיד שם למשך שנתיים,ונראה מה תגיד אז)וכל הבנות "שהתחזקו"-היה להן גם חוזק חברתי לפני כן(שממנו נובע בדרך כלל חוזק דתי),ואני לא בטוחה שזה קשור בהכרח לצבא....
|
|
כתוב תגובה ל-
-
|
|
|
|
|
|
|
צ'לו |
|
14/04/13 21:34
|
|
|
|
תודה על תגובתך. אנסה להשיב להערותיך.
לו היית היחידה כבת דתיה המחויבת לשרת בצה"ל יתכן והטיעון שלך היה יכול להתקבל. בשעה שבנות דתיות רבות משרתות ואמונתן אינה נפגמת, כי אז הטיעון שלך איננו תקף. שנית, אם מטעמי אמונה בת אינה יכולה לשרת יתכן ובת אחרת מטעמים אמוניים אחרים גם לא תרצה לשרת. לפי מיטב הבנתי כל אדם מאמין באמונה זו או אחרת סבור שאתו האמת כולה. כך נגיע למצב שבעצם בצה"ל לא תהיינה חיילות כלל.
התפרון מאוד פשוט: הקמת מסגרות צה"ליות דתיות דוגמת הנח"ל החרדי, ישיבות ההסדר וכד' בהן תשרתנה בנות דתיות המתקשות עד כדי כך לשרת יחד עם אחרות.
ויש ענייןנוסף : החשש שמא בת בתיה מצא ל"תרבות רעה" אם תתגייס מטיל צל כבד, לא מוצדק, על הבנות הדתיות עצמן כי ההנחה היא שאמונתן כה חלשה עד כדי שהתרבות הרעה תשתלט עליהן. לעניות דעתי זה מעליב.
לבסוף, הבהרה: מעולם לא קראתי לבנות השירות הלאומי משתמטות.כתבתי על כך מאמרים רבים. מי שמשתמט מחובתו כלפי הציבור אלה הם הפוליטיקאים. כל עוד החוק מאפשר שירות חלופי לשירות הצבאי, את ושכמותך לא אשמות בכלל.
חג עצמאות שמח
|
|
כתוב תגובה ל-
צ'לו
|
|
|
|
2 |
|
|
צדקה משה |
|
15/04/13 06:24
|
|
|
|
הבת שלי למדה בבית ספר לילדים לקויי למידה במצבה עם פיגור קל מאוד ודיסקלציה הצבא לא רצה לגייס אותה ומאחר שאנחנו במישפחה חונכנו גם לתת ולא רק לקחת היא ביקשה לשרת ,לבסוף היא שירתה בגן ילדים גם עזרה לילדים בגן וגם נתנה לעצמה גאווה שהיא גם נתמה משהו למדינה,כל אחד והחינוך שלו .
|
|
כתוב תגובה ל-
צדקה משה
|
|
|
|
|
|
|
צ'לו |
|
15/04/13 08:10
|
|
|
|
מכובדי.
לא עלה בדעתי כלל להתייחס למקרים כמו המקרה הפרטי שלך. אני מלא הערכה לבתך ולאלה שכמותה. אני מתייחס אך ורק על שירות לאומי מטעמי דת כתחליף התנדבותי לשירות צבאי חובה.
אני מאחל לך ולבתך רק בשורות טובות וכל החי על תרומתה הגדולה.
חג עצמאות שמח
|
|
כתוב תגובה ל-
צ'לו
|
|
|
|
3 |
|
|
יגאל הירושלמי |
|
15/04/13 09:37
|
|
|
|
כותב המאמר בשאלתו הרטורית מצביע על בורותו במהות המושג "אדם דתי".
|
|
כתוב תגובה ל-
יגאל הירושלמי
|
|
|
|
|
|
|
נלה |
|
15/04/13 10:35
|
|
|
|
התייחסותך מצביעה על בורות שאין כדוגמתה. אתה מכיר את צ'לו ומה ידיעותיו במושג "אדם דתי? קצת צניעות לא תזיק לך.
|
|
כתוב תגובה ל-
נלה
|
|
|
|
4 |
|
|
רני |
|
15/04/13 21:08
|
|
|
|
בהרבה מקרים, תרומת השרות הלאומי עולה על זו של הג'ובניקים.
|
|
כתוב תגובה ל-
רני
|
|
|
|
5 |
|
|
ב_שמואל |
|
16/04/13 07:53
|
|
|
|
שאיפה למוסר אינה גורמת לעמידה באמות מוסריות. שהרי אנו כבני אדם עלולים לשגות ולראות אף במעשי נבלה - דבר מוסרי.
כשאתה אומר שישנן בנות דתיות המתגייסות ואינן ניזוקות, האם התכוונת שמי שחושב הפוך ממך הוא טיפש? או חשבת שהוא שקרן? בטוחני שלא לכך התכוונת, אך זו המשמעות של דבריך.
"אך יש כאלה שלוקחים/מונופול על החכמה/הם יודעים יותר טוב ממני/הם יודעים יותר טוב ממך/מה טוב בשבילי מה טוב בשבילך" (עוזי חיטמן, רצוי להשמיעה את השיר ברמקולים בפול ווליום - כדי להחדיר את ההבנה)
אין דבר כזה שסביבה או עשייה אינה משפיעה על האדם, גם הבנות בשרות לאומי מושפעות (לטובה או לרעה), וזה אינו נתון לוויכוח - ככלל. שהרי ברור שנערה המתנדבת בשרות המשטרה נחשפת ל"עניינים" שאין האדם הרגיל (ובוודאי החרדי) נחשף, אז יש שהחשיפה תתרום לאחת ותפגע בשנייה, ועל כל "תרומה" או "פגיעה" יכולה להיות מחלוקת האם מקרה זה יחשב תרומה או פגיעה.
על כן, אין תביעתך מוסרית, כשהיא מבוססת על טענה שישנן בנות דתיות שמשרתות בצבא ואינן נפגעות.
למרות טענתי כלפיך, בטוחני שאתה אדם מוסרי.
הבסיס היחיד עליו אתה יכול לטעון לחובת הגיוס הכללי (על פי דעתי הנובעת מכך שביטלתי את הבסיס עליו נשענת) הוא "השוויון בנטל", בלי התחשבות בפגיעה במגזרים דתיים, או לאומיים השונים (שהרי כל מי שמשרת בצבא - מושפע לטוב או לרע, זו הייתה טענתי למעלה). בכך אתה בוחר להתמודד עם הערבים באופן שאיני בטוח שאתה מוכן לזה (האינטרס של המדינה לא לחייב את גיוסם, הוא קונצסיוס). וכשאתה רוצה להתמודד רק עם החרדים - אתה הופך לאנטי שוויוני במדינה חילונית דמוקרטית ואנטישמי כמי שרודף רק יהודים.
מה עושים? צה"ל - בימינו - אינו זקוק ל"שרות חובה" וגם מדינת ישראל אינה זקוקה לכך. שרות החובה מעמיס על צה"ל מערכת הרבה יותר עמוסה ויקרה מהצורך והתרומה שהיא מביאה. שחרור מחובת "כוך ההיתוך" יפנה תקציבי עתק שהמערכת נדרשת להם היום (תשלומי שכר ופנסיות מופלגים לקצינים, החזקת מחנות צבא, רכבים...). בצה"ל דורשים את השינוי אך מסיבות פוליטיות (ואינטרסים פרטיים) הדבר אינו מיושם.
בינתיים, יש לשחרר את החרדים מחובת השרות, ובכך יתאפשר להם לצאת לעבודה (באופן גלוי ולשלם מסים באופן שיוויוני) לרכוש השכלה כראוי לכל אדם חופשי מהפחד מהשלטונות (כיום, חרדי שמתגלה כעובד או לומד במסגרת שאינה ישיבתית, נאנס לשרת בצבא, ולכן החרדי פועל כגנב).
ובא לציון גואל.
|
|
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל
|
|
|
|
6 |
|
|
קידי |
|
16/04/13 11:58
|
|
|
|
כתבה "מוזרה בלתי הוגנת בעליל ומטעה מאוד" (ציטוט מהכתבה).
כמי שסבור שהכותב מחשיב עצמו כאדם מאוד ערכי, שבעתיים תמוהה הכתבה. נוצר הרושם שהכותב הושפע משיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים של גורמים המבקשים לטשטש את ההבדלים המהותיים בין שירות משמעותי לבטלנות. חבל מאוד!
השרץ הפוליטי הוא שמשווים שירות משמעותי של לוחם (שמגיע לו הרבה יותר), לשירות פקידותי שפקידה אזרחית תבצע ביתר יעילות (ובדרך כלל בפחות עלות).
במקום לקדש מסגרות ובזבוז - עדיף שמי ש"מתמחה בביטחון לאומי" - יבדוק בעצמו, ויציע לצבא לעסוק פחות בסטטיסטיקות ("מה לצבא ולסטטיסטיקות").
מותר גם לא להתעלם מהעובדה שגם בקרב המתגייסים לצבא יש מתנדבים.
ובהקשר לקידוש המסגרות בימים אלה - חבל שיום הזכרון לא מכבד אזרח שנלחם במחבל ונהרג, אך מכבד חייל שהשתכר ונכנס לעץ בדרכו מהפאב.
|
|
כתוב תגובה ל-
קידי
|
|
|
|
7 |
|
|
אילן צפון |
|
16/04/13 16:02
|
|
|
|
--שרות אזרחי אינו מסוכן עמו שירות צבאי.
--לא הגיוני לדרוש מערבים להילחם נגד אחיהם הערבים
--אם נגייס את כולם לצבא זה יעלה למדינה הון תועפות שלא לצורך.
--רצוי שהנטל יתחלק שווה על כל האזרחים.
מה עושים עם כל ההנחות הנ"ל שמושכות אותנו לכוונים מנוגדים?
-- לגייס לצבא כמה אנשים שצריך, ולא יותר.
--שכולם יתגייסו בגיל 18 גיל שבו לא יהוו נטל כלכלי --- לכמה מאות עילויים שתרומתם למדינה בלימודיהם תעלה על תרומתם הצבאית, צה"ל יממן את הלימודים והם יגוייסו ליחידות מיוחדות.
--להעדיף לגייס אנשים שעשויים לתרום לצבא.
--לשלם לחיילים בסדיר משכורת מכובדת, ולקרביים יותר מלג'ובניקים.
--אנשים שצה"ל לא יצטרך, יגוייסו בגיל 18 לשירות למדינה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אילן צפון
|
|
|
|
|