w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמנון לוי, זה בשבילך
מאת: נרי אבנרי  |  06/08/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פערי תרבות זה זילות הגזענות
  פועה   6/08/13 12:56
"התלבשתם" על הגזענות כמוצאי שלל רב. העדפות על רקע עדתי תרבותי אינם הגזענות "הקלאסית". מאקסימום "גזענות לייט".
גזענות קלאסית היא דחיה (בניגוד להעדפה) של קבוצה מזוהה ואיסור להתערב בה לבוא עמה במגע ושלילת פעילה של זכויותיה.
אצל היהודים הקרובים ביותר למושג הקלאסי הם החרדים! אם הם היו רוב הם היו שוללים בלי היסוס את זכויות החילוניים.
אם לא היה ליהודים סכסוך דמים לאומי עם הערבים, לא היו גם בטויים של שלילת זכויות מהערבים. אבל כן היו הפליות והעדפות על רקע עדתי ותרבותי.
כמה דוגמאות לבטויי הגזענות הקלאסית: החרמה תרבותית וחינוכית מוכוונת, שלילת זכויות תנועה מעדה, שלילת זכויות קניין מעדה, איסור כניסה ו/או שהייה למקומות מסויימים, הטלת מס יחודי על עדה, הגבלות כלכליות ומסחריות על עדה.
העדפות ו/או הבדלות ממניעים עדתיים ותרבותיים קשורות לרצון של הפרט וקבוצתו להמצא בסביבה הנעימה לו.
למשל: אני אתקשה לחיות בשכנות צמודה לאחמד ערבי מדיר אל בלאח, מוסלמי דתי חסר השכלה ואמצעים עם שלש נשים ו-10 ילדים. אבל כלל לא אתקשה לחיות בשכנות צמודה לאחמד טיבי מוסלמי חילוני, משכיל גניקולוג נשוי לאשה אחת עם שלשה ילדים. באותה מידה אתקשה לחיות בשכנות ליהודי מרוקאי בעל השכלה דלה שמשמיע מוזיקה מזרחית בקולי קולות ולבו גס בכל הקשור בהתחשבות בצרכי אחרים. אבל כלל לא אתקשה לחיות בשכנות ליהודי מרוקאי שיש לו השכלה רחבה ורמת האגרסיביות שלו דומה לשלי. העדפות שלי אינן גזעניות הן במפורש על רקע הרצון להמצא בסביבה שנוחה ומתאימה לי.
ואם הבת שלי והבן שלו יתאהבו ולשניהם פוטנציאל דומה להבנה וכבוד הדדיים לא אתנגד לזוגיות.
על רקע כזה היו עיקר גילויי "הגזענות" של העליות בשנות ה-50-60 של המאה הקודמת. ואלה תופעות אנושיות טבעיות וכמעט בלתי נמנעות. צריך כמובן לצאת נגד זה ולפעול כדי להקטין את ההשפעות השליליות, אבל זאת אינה גזענות!
ובאשר ליסורי המצפון של אמנון לוי על התנתקותו מהמשפחה ומתרבות הוריו. אין מה לעשות, זה מחיר הכרחי להחלפת תרבות!
אני יכולה "לנחם" אותו, שמרבית ותיקי האשכנזים שעלו לפני קום המדינה התנתקו מבתיהם ומתרבויות הוריהם, אלא שהיה להם "מזל גדול" שמשפחותיהם שנותרו באירופה הושמדו בשואה, וזה "פתר" להם את בעיית יסורי המצפון על הנטישה...

כתוב תגובה ל- פועה
פועה כפרה - אני בטוח שאת ספרדי
  צנחן   6/08/13 18:30
ספרדיה גאה - למרות שאני אשכנזי משכיל ומתורבת - הייתי סוחב אותך איתי לחופה - והייתי רוצה לראות איזה אשכנזי דרעק היה מונע זאת !!
כתוב תגובה ל- צנחן
תגובה
  צנחן   7/08/13 03:15
עלוב נפש חסר חוליות הכותב ומתחזה בשמי ולא בפעם הראשונה חדל מכך.
כתוב תגובה ל- צנחן
2
נרי אבנרי מדבר נגד גזענות.
  לא להאמין   6/08/13 13:08
כשהיינו ילדים היינו אומרים- כל המוציא קללה מפיו, ינעל אבי אבי אביו. איך אומר נרי? המשך יבוא. בפרק הבא ידבר אברי רן, ממנהיגי נוער הגבעות, על חקלאות אורגנית ושמירה על איכות הסביבה.
כתוב תגובה ל- לא להאמין
3
כל מי שמגנה את אמנון לוי בגלל
  קורןנאוה טבריה   6/08/13 15:51
הסדרה על הגזענות והשדים שחוללו אותה=או שהוא 0מולן בזוי- או שהוא עלה תאנה מזרחי בעל-רגשי נחיתות ממאירים-או שהוא עבד נרצע של ה0מול- או שמצפונו,אם יש לו,מעיק עליו! הכי מתועבים בעיני הם המזרחיים שרותחים על קורבנות הגזענות ומאשימים אותם בשקרים,בטיעון שהם לא חוו גזענות?...ותודה לאמנון לוי שסוף סוף מוכיח לציבור עד כמה היו רשעים,גזעניים ומתנשאים לריק אלה שהקימו את המדינה לעצמם=ופשעו לכל עדות ישראל=קורבנות הגזענות הראשוניים שלהם היו יהודי השואה שנחשבו בעיניהם ל'אבק אדם'=גועל נפש של בני אדם שמלכתחילה לא ראויים כלל לעם ישראל,ולארץ חמדת אבות!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
4
ז'בוטינסקי בתגובה:"אם יש גלגול
  קורןנאוה טבריה   6/08/13 16:05
נפשות,ואם בטרם איוולד שנית ירשוני מלמעלה לבחור לי עם וגזע כרצוני אענה:'אולרייט,ישראל אבל ספרדי!נתאהבתי בספרדים אולי דווקא באותן התכונות שלועג להן אחיהם האשכנזי.את 'שטחיותם' אעדיף פי שבעה על העומק הבטלני שלנו"(סיפור חיי,עמ'79)! היתכן שזו הסיבה שהציונות האדומה והגזענית שנאה את ז'בוטינסקי?
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
תודה לך על מציאת הציטוט.
  מים חיים הבאת!   9/08/13 11:18
כתוב תגובה ל- מים חיים הבאת!
5
כל הטרמפיסטים נדבקים אליו
  מסכן אמנון לוי   6/08/13 17:30
לוי הוא איש שמאל והומניסט עקבי, שכותב שנים בעד שלום ונגד כל סוג של גזענות, ומשלם על זה מחיר. המחזה שלו גפן בלאדי הוצא על ידי הקומיסארים של התרבות במשרד החינוך מסל התרבות באשמת שמאלנות. גם הסדרה הזו היא חלק ממשנתו היפה והטובה, כנגד הגזענות האשכנזית. עצוב לראות גזענים עלובים ומלאי שנאה כמו נרי או נאוה קופצים על העגלה שלו כמוצאי שלל רב. אני מקווה שהוא לא נכנס לפה לראות מיהם ״ידידיו החדשים״.
כתוב תגובה ל- מסכן אמנון לוי
וכל מה שכתבת הוא לדעתי
  איריס כהן   6/08/13 18:36
האסון שקרה למזרחיים - ההדבקות בחיידק השקר של שמאלנות הומניסטית על'ק - תור ריסוק עקרונות היהדות האמיתית - שהיו נחלת אבותם שלא עזבו את דרך ישראל סבא - הרבה יותר מסוכנת ההדבקות הזאת מכל גנויי הסלידה האשכנזית כלפיהם !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
נכון כתב המגיב ההוא.
  לאיריס הרעה   6/08/13 20:10
אמנון הטוב יעזור לעצמו אם ייזהר מרשעים כמוך ומטרמפיסטים כמו נאוה ונרי.
כתוב תגובה ל- לאיריס הרעה
שכחת ?? חחחחחחחחחחחחח!!
  איריס כהן   6/08/13 21:00
כתוב תגובה ל- איריס כהן
איריס,מפלטו של הגזען העדתי="הש
  קורןנאוה טבריה   7/08/13 08:11
"השד"המתבכיין מהבקבוק מתעורר מרבצו..............צביעותם אמנותם!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
על זה נאמר:על ראש השד הגזעני ר
  קורןנאוה טבריה   7/08/13 04:30
רוחשת הגזענות=ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה על הקורבנות!! ....אין שום קשר בין הגזענות הממאירה לדורותיה כלפי המזרחיים וגם כלפי אשכנזים שלא הלכו בתלם=לבין היותו של אמנון לוי 0מולן קיצוני ממר"צ-לדעתי,הגזענות העדתית והרצון להשתלב ולהיות כמו'כולם' היא זו שהובילה אותו היישר לזרועותיה של שולמית אלוני כשלב נוסף להצטרפותו למועדון הגזעניים והאנטישמית סלקטיבית: מר"צ-זה כמו הערבים שרוצחים יהודים כדי להתקבל למועדון הפלשתינאצים...וזה נכון גם לגבי דניאל בן0ימון מהעיתון לאנטישמים 'חושבים'!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אין קשר בין אמנון לוי הטוב,
  לנאוה המשוגעת.   7/08/13 08:46
וטענותיו הנכונות נגד הגזענות האשכנזית, לבין השנאה הגזענית המטורפת והמחליאה שלך. ה״תמיכה״ שלך ושל דומייך בלוי רק מזהמת את הטענות הנכונות שלו.
כתוב תגובה ל- לנאוה המשוגעת.
על ראש הגזען בוערת הגזענות!
  קורןנאוה טבריה   8/08/13 08:37
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
את בוערת. להזמין מכבי אש.
  הודעה למשוגעת.   8/08/13 09:27
כתוב תגובה ל- הודעה למשוגעת.
6
נרי,זה בשבילך מאת דדי צוקר:" ה
  קורןנאוה טבריה   7/08/13 06:05
"האוויר בתוך מר'צ נהיה דחוס,חנוק,כי החלונות סגורים, הטריטוריה מוגנת ושמורה רק לאשכנזים ולאליטות ואין לזה שום הצדקה...בסגנון הדיבור של יוסי שריד,בשחצנות,ביהירות ובהתנסחות המלגלגת,הוא בז לאנשים פשוטים ולעדות המזרח...יותר קל לי להזדהות עם התחושה של האנשים הפשוטים במרכז הליכוד מאשר עם האליטה האשכנזית של מר'צ...אני שואל ברצינות,באמת,מה ההבדל בין הקמיע של הרב כדורי לילד שלי,שהולך לקנות אבנים ירוקות מהודו שמייצרות אנרגיה?מה ההתנשאות הזו שלנו,לכל הרוחות?באיזו זכות?...."('הנחש' יאיר קוטלר)!!! תשובה לכל הגזענים ללא הבדל עדתי שממשיכים להכחיש את התופעה בנסותם לסתום את פיהם של קורבנות הגזענות העדתית אותה חולל השד הגזעני לדורותיו שממשיך לנהוג כפטרון ומתנשא לריק!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
7
למה לא מדברים על הגזענות השניה
  ספרדי תל אביבי   7/08/13 08:42
אמנון לוי האיש שנטש את החברים והמשפחה הספרדית והלך להשתכנז עם חברים אשכנזים הוא אדם חסר בטחון עצמי בעל רגשי נחיתות שהוטמעו בו בבית אבא . היום הוא בעל עסקים מצליח ואיש תשקורת המחפש רייטינג בזבל . עכשיו תגידו לי מדוע תמיד מדברים על הגזענות השנייה הגזענות נגד אשכנזים מתי מישהו שמע לאחרונה מרוקאי סכין ?או פרסי מידוני או משהו כזה ? שנים לא . אבל כמה שמעו לאחרונה נגד רוסים ואתיופים מה לא אמרו עליהם אבל זו גזענות שאינה מביאה רייטינג אז זה לא מעניין את התשקורת . לדעתי היום יש גזענות נגד עולים חדשים ולא נגד ספרדים ואם כבר הגזענות הגדולה היא נגד אשכנזים ולא ההפך ואני בא ממשפחה ספרדית מעורבת עם כל העדות מכל הכיוונים .
כתוב תגובה ל- ספרדי תל אביבי
אתה מתאר גזענות ישנה.
  לספרדי הנכבד   7/08/13 09:17
גזענות של קללות וסטראוטיפים (פרסי קמצן, מרוקאי חמום מוח וכו'). זה כבר הרבה שנים שהגזענות התפתחה והשתכללה. הגזענים הלבנים מדברים היום על "תרבות נעלה מול תרבות נחותה" ודברים מסוג זה, ובעיקר דואגים לשמור אצלם את כל הכסף, הכוח והפריבילגיות, עם חריגים מעטים, על מנת לשחרר לחץ. אגב, גם החריגים המעטים נמצאים תחת פיקוח אשכנזי צמוד, וכאשר הם יוצאים מהשורה בה העמידו אותם האשכנזים, הם חוטפים ומחוסלים (ע"ע: אריה דרעי).
כתוב תגובה ל- לספרדי הנכבד
8
החברה האשכנזית החילונית הגזעני
  שינשין   8/08/13 09:52
נחשפה בכל מערומיה! ההסתה נגד החרדים מכוונת כדי להסית ולהשתיק את העם מהשתלטות המיעוט האשכנזי החילוני הגזעני
שרוצה להמשיך ולשלוט במדינה גם בכספים וגם בתשקורת ובמערכת המשפט והצבא ,ולשנות את דמותה למדינת כל אזרחיה.
החרדים הם הסכר נגד המזימה!
כתוב תגובה ל- שינשין
9
אמנון לך לפוליטיקה
  מנחם זורבובסקי   9/08/13 08:12
אמנון ההווה מוכיח שאיש תקשורתיש לו יתרון .הנושא שעליו תלך הוא חם חם ובוער בעצמות של האנשים .לךלפוליטיקה אני מתנדב להיות נושא הכלים שלך
כתוב תגובה ל- מנחם זורבובסקי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il