w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
דרור גרין
דרור גרין
הוא נושם את ריחו המתוק של התינוק, שצרכיו ברורים וחד-משמעיים ואין לו התלבטויות והיסוסים, וחוזר ושואל: "בשרך הרך כל כך ספוג מוחלטות, אז ספר לי כמה זמן עוד נותר לנו יחד?"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי צריך צל"שים
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  08/02/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
צימוק איתן
  אהרון שחר   8/02/15 12:04
במשטרה לא צריך להרחיב על מה שניצב, ובצבא כמו שפעילי שלום דגולים כגון אבו עמאר ומובראק חוסיין אובאמה בן לאדן זכו לעיטור הנובל לשלום ולטרור. אין ספק שהפרס הוא כלי בידי השליטים שנועד לתמרן את העדר.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ופרטי העדר מתיחסים אליו
  אורי מילשטיין   8/02/15 12:41
בהדרת כבוד!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ודאי
  אהרון שחר   8/02/15 14:49
זו כל החכמה: השליטה בעדר, וזו תהיה פריצת הדרך בתולדות האנושות כאשר היא תבין את חוק הטבע מספר 2, ואת ניצולו בידי הרועים, וכך הכח הזה ישמט מידיהם. זה יהיה הסוף של כל השחיתויות והשלכותיהן. לצערנו האנושות תהיה בשלה להבין זאת רק בעוד כמה מאות שנים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
Yishar Kochacha
  Sam P   8/02/15 12:57
Please keep it going and one day in "acharit Haymim they will get it !!!
כתוב תגובה ל- Sam P
אני מקווה שלפני כן!
  אורי מילשטיין   8/02/15 15:10
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
לא מה שהציבור חושב.
  ראומה   8/02/15 12:59
אם בעבר הרחוק, כמו במלחמת העצמאות, היו בעלי הצל"שים כנפילים בעינינו, הרי שלא כך היום. בא אורי מילשטיין והאיר את עינינו. רק מעטים מהם עשו מעשי גבורה יוצאי דופן, והאחרים עשו את חובתם, אמנם תוך קשיים וסכנה, אבל עשו את חובתם. הרצאה ממוקדת בהירה ומבהירה. הפוליטיקה, על כל היבטיה, לאו דווקא המפלגתית, חדרה לכל פינה בחיינו.
כתוב תגובה ל- ראומה
יוענק אות הגבורה למילשטיין
  אלפרדו ב'   8/02/15 15:10
אין ספק שהוא קופח בידי חברי וועדת הצל"שים המשוחדת. ולהלן פרטי האירוע: בעת שהיה בטירונות צנחנים, הותקף באכזריות בידי קרני שמש אימתניות ונפגע קשה[מכת שמש], אך אורי לא נשבר והחזיק מעמד, פונה לביה"ח ויצא משם במהירות ושב לשדה המערכה.בכך נתן דוגמה לטירונים האחרים והמחיש מהי דביקות במטרה....
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
שאלה
  יוסף מהגליל   8/02/15 17:13
לסיפור הזה יש סימוכין? איפה מצאת אותו?
כתוב תגובה ל- יוסף מהגליל
לא חייבים אות גבורה
  אהרון שחר   8/02/15 19:37
הייתי ממנה אותו כשר החינוך בממשלתי. אני צובר כבר רשימה לא קטנה של אישים מדהימים משכמם ומעלה שכמוני לא מתאימים למערכת ולכן היא מתעלמת מהם.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לא מכת שמש אלא תאונת דרכים
  אורי מילשטיין   8/02/15 23:51
ולא בטירונות אלא בהכנה לקורס מ"כים שאליו חזרתי מבית חולים. התייבשות הייתה הרבה יותר מאוחר, לקראת סוף השירות במסע מבאר שבע לעין גדי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגובת משוגע קיבוץ יגור # 2
  חבר קיבוץ יגור   10/02/15 14:14
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
תגובת המשוגע מאפעל
  אלפרדו ב'   11/02/15 09:02
זאת היתה תאונת דרכים ...., מכת השמש היתה במסע בקורס מכ"ים, יפה אז הגאון מאפעל מאשר שזאת היפגעותו במהלך "שירותו הקרבי המהולל פחחחח.. ומאז הוא לא התאושש.... והתרופה היא כמובן השמצת לוחמים אמיתיים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
גם אלו שנספו בשריפה בכרמל
  חבר קיבוץ יגור   10/02/15 14:20
קיבלו צלשי"ם !
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
4
מי שרוצה להתקדם במעלה
  or or   8/02/15 13:01
השחיתות. כך היה גם בתקופת בית המקדש השני, והשאר כבר היסטוריה.
כתוב תגובה ל- or or
5
לא הצליחו לסאב את הכל
  אביתר בן-צדף   8/02/15 15:14
מסכים, כמובן, עם ביקורתך, אך ראוי לזכור, כי היו גם מעשי גבורה, שחלקם עוטרו אחרי המבצע האומלל. הם טובעים בים מלל, שמסתיר את האמת המבצעית.

למשל, אם מעניק המטכ"ל תעודת הערכה לתצפיתניתץ, שלא איבדה את עשתונותיה לנוכח האויב - המצב חמור ביותר, ומעורר ספקות כבדים לגבי שיקול דעתם של המעניקים ושל הרמטכ"ל.

לעומת זאת, הסגן, שהוביל את המחפשים אחרי גולדין ע"ה במנהרות - עוטר רק בעיטור המופת לבושתו של הרמטכ"ל, למרות שהוא יזם והתעקש על המשימה בניגוד לעצת/פקודת מפקדיו, והובילה

אני בטוח, שאם יבדקו את פרוטוקול הדיונים של ועדת הצל"שים - כפי שעשיתי עם עמיתיי לגבי מלחמת יום הכיפורים - יתבררו באורח לא-מפתיע למדי כמה עובדות מטרידות מאוד לגבי טוהר המידות של מפקדינו הנהדרים ואודות שיקול-דעתם.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אם הכל היה מסתאב
  אורי מילשטיין   8/02/15 23:57
המדינה היתה נעלמת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
סקופ ! שינוי סדרי כוחות במזה"כ
  חשדנית   8/02/15 22:29
סקופ אדיר ! המזרח התיכון הולך להשתנות דרסטית...קפריסין חתמה על הסכם הגנה עם רוסיה. "בראיון לעיתון מקומי, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס אמר כי ההסכם לחיזוק קישרי ההגנה יחתם בין שתי המדינות במהלך ביקורו במוסקבה ב -25 בפברואר."
ההסכם הזה אושר סופית היום.
במסגרת ההסכם רוסיה תקים בסיס של חיל האוויר הרוסי בעיר הבירה של קפריסין, ניקוסיה. כמו-כן תזכה רוסיה לשים רגל שנייה בים התיכון, בנמלים של קפריסין (אחרי שהוסיפה עוד נמל צבאי במצרים), מה שיאפשר לאוניות שלה להצטייד בדלק.

מטרת שיתוף הפעולה היא - להגן על אוצרות הגז הטבעי של קפריסין בים התיכון, מרבצי גז שנמצאים במים הטריטוריאליים של קפריסין. ההסכם הזה בא להגן על האינטרסים של קפריסין היוונית מול האיום של תורכיה. תורכיה רוצה לקחת חלק בקידוחי הגז של קפריסין, אבל מסתבר שרוסיה כבר לא תאפשר לה את זה.

עוד משהו מעניין - ישראל קשורה לברית הזאת. בין קפריסין לישראל יש גם שיתוף פעולה - הן צבאי והן בענייני הגז, שכן ישראל וקפריסין שותפות לאותו מרבץ גז בים התיכון וחולקות אותו ביניהם. מסתבר אם כך, שרוסיה תגן על הדרך גם על הגז של ישראל....
עוד משהו, ייתכן שרוסיה תיזום הקמת צינור גז משותף ישראל-קפריסין שיעביר את הגז לאירופה...בכך תהיה לרוסיה אפשרות להשפעה גדולה על אירופה וכלכלתה.

עכשיו, תוסיפו לזה את ביטול הסכם הגז של ישראל עם נובל אנרג'י האמריקקית בקידוח לוויתן ותמר, ותקבלו את גזפרום במקומה...ס-נ-ס-צ-י-ה. האם ? ימים יגידו...

מקור:
rotter.net
rotter.net
rotter.net

ועוד פרטים על שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל וקפריסין - מתוך ויקיפדיה:
"במהלך חודש פברואר 2012, ובמסגרת ביקור רשמי של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בקפריסין, דווח כי ישראל הגישה בקשה רשמית לממשלת קפריסין להקים תחנה צבאית עבור מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי, בשטחו של בסיס צבאי על אדמת קפריסין. הדבר נועד לשם הגברת תדירות הסיורים האוויריים של חיל האוויר הישראלי במזרח התיכון, במטרה לשמור על אסדות הגז וכלי השיט של ישראל‏[11]. כמו כן, שתי המדינות חתמו על הסכם משותף בתחום החילוץ וההצלה במקרה של אסון. על פי ההסכם, במקרה של אסון תתאפשר כניסה של כוחות אוויר וים מישראל לקפריסין, ולהיפך‏[12].

יחסים כלכליים
נכון לשנת 2013, ישראל וקפריסין מקיימות קשרים כלכליים הדוקים, במגוון תחומים, כאשר ישראל מהווה את היצואנית החמישית בגודלה לקפריסין. במהלך שנת 2011, היקף היצוא מישראל לקפריסין נאמד על סך של כ-845 מיליון דולר, בעוד שהיקף היבוא מקפריסין לישראל נאמד על סך של כ-252 מיליון דולר‏[13].

אנרגיה וגז טבעי
ב-17 בדצמבר 2010, ובעקבות גילויים בדבר מחצבים בכמות מסחרית של גז טבעי ונפט בשטח האזור הכלכלי הבלעדי המשותף לשתי המדינות, חתמו ישראל וקפריסין על הסכם תיחום בין שתי המדינות, אשר במסגרתו הובטחו זכויותיה של ישראל במחצבים. ההסכם נחתם בניקוסיה על ידי שר תשתיות הישראלי, עוזי לנדאו, ושר החוץ הקפריסאי, מרקוס קיפריאנו. שתי המדינות הסכימו לשתף פעולה בפיתוחם של כל המשאבים אשר התגלו בשטח המשותף לשתי המדינות, ולנהל משא ומתן להסכם על חלוקת המשאבים המשותפים‏[14]‏[15].

במהלך אוקטובר 2013, ועל רקע המשבר הכלכלי לו נקלעה קפריסין, הודיע שר האנרגיה של קפריסין כי ממשלת קפריסין שוקלת לקנות מישראל גז טבעי כדי להוזיל עלויות אנרגיה, וזאת עד שהמדינה תצליח לצאת מהמשבר הכלכלי‏[16] שאל
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
מימשל אובמה מצניח אספקה לדאעש
  חשדנית   9/02/15 00:17
חיזבאללה עיראק מדווח שהצליח להבריח אתמול שני כלי טיס אמריקאיים באזור פלוג'ה שבאו לדבריהם להביא ציוד לדעאש.
מטוס מטען אמריקאי ביטל נחיתה בשדה התעופה של פלוג'ה
לאחר שחיזבללה פתח באש מהקרקע אליו , מסוקים אמריקאים
שריחפו מעל עמדות דעאש באזור ניסו להצניח ציוד לדעאש גם
ספגו אש ונאלצו לחזור על עקבותיהם.

מקור:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
מדליות על השתתפות בקרב
  שמעון מנדס   9/02/15 08:59

האם השיטה שנוהגת אצלנו בנושא הצל"שים היא העתקה של שיטת המדליות שהיתה נהוגה בצבא הסובייטי במלחמת העולם השנייה? בצבא הרוסי חווה הרבה כשלונות בקרבות במלחמת העולם השניה נגד הצבא הגרמני. הפקוד העליון הרוסי החליט, כדי להרים את המורל, להעניק מדליות לחיילים וקצינים על השתתפות בקרבות. על כל קקרב שבו השתתף הקצין או החייל, הוא קיבל מדליה.

יתקנוני רבותי אם טעיתי.
כתוב תגובה ל- שמעון מנדס
שמעון, מדליות לא רק על קרבות
  מגיב ותיק   9/02/15 22:32
הוענקו בצבא הסובייטי.

תקשיב טוב, על כל תרגיל, תמרון, השתתפות בכנס צבאי תורתי, קורסים צבאיים בכירים - הוענקו בצבא הסובייטי מדליות.

לכן תראה וטראנים מהצבא הסובייטי עטורים במדליות מהסנטר ועד לחגורה.
הם לא כולם רמבואים אלא רובם מהסוג שציינתי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
9
אהוד ברק והצל"שים...
  חשדנית   9/02/15 09:12
אהוד ברק הוכתר בתואר החייל המעוטר ביותר בצה"ל. כשבודקים לעומק רואים שהכל אחיזת עיניים, נוסח 'שקרים שסיפרתי על עצמי'..

אורי מילשטיין על הצל"שים של ברק:
. הצל"ש השני הוענק לו על חדירה מוסקת לסיני באוגוסט 1963 במסגרת מבצע "חלוץ" ללמוד את השטח. שום אירוע מיוחד לא קרה באותו מבצע.

2. הצל"ש השלישי הוענק לו אחרי מבצע "שרקרק" בפברואר 1964, שבתכנונו ובביצועו התרחשו תקלות רבות, שאך בנס לא גרמו למותם של המשתתפים ו/או לנפילתם בשבי (ראיון מוקלט עם הנווט בשתי הפעולות, תת-אלוף בדימוס רפאל סברון, ב-2012, נמצא בארכיון המחבר).

3. הצל"ש הרביעי הוענק לו אחרי מבצע "אביב נעורים", באפריל 1973, שבו תפקד גרוע ביותר (ראה להלן),

4. והצל"ש החמישי הוענק לו כעבור חודש, על פיקוד מעולה על סיירת מטכ"ל (ראה להלן).

מקור:
news1.co.il

מייק אלדר מגיב למילשטיין.
מייק אלדר מעיד על הצל"ש של ברק, בתגובה שלו למאמר של מילשטיין:

"בספרי "שייטת 11 - הקרב על הצל"ש" (שהיה אסור לפרסום כמה שנים) ובטוחני שמילשטיין קרא את שכתבתי בעמ' 348: "מפקד בכיר לחש באזניי\ כי לפחות במקרה אחד הוענק צל"ש למפקד בסיירת מטכ"ל, שלימים הגיע לדרג בכיר, על מבצע שלא היה ולא נברא. לדבריו, הקצין שכח מתקן מסווג בשטח האוייב, לא דיווח למפקדיו, ושכנע אותם בטענות שווא לחזור. למחרת הוא חזר עם כוח חיפוי של שייטת 13, המתין בחוף זמן מה מבלי לעשות דבר - ושב לחוף הישראלי עם הציוד. לאחר זמן מה התייצב בבסיס השייטת אחד מלוחמי הסיירת (שלימים השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה בחיל המודיעין), וסיפר להם על המפקד ששיקר והמציא לעצמו צל"ש. הוא ביקש את עזרת קציני השייטת בנדון. לוחמי סיירת מטכ"ל דאז, שעורבו בנושא, מלאו פיהם מיים - הושבעו על מצוות הסודיות הכוללת ומצוות סודיות אישית. הם ממלאים פיהם מיים גם היום....". לא חשפתי אז את שם "ממציא" הצל"ש, כי מי שסיפר לי על האירוע, לא היה מוכן להיחשף. היום, אחרי שקראתי את הפרקים המרתקים, החלטתי שהגיע העת - שם הקצין שנטען כי זייף את הצל"ש היה אהוד ברק! שמות הקצינים שספרו לי על האירוע שמורים אצלי. מייק אלדר. אל"מ (דימ') חיל הים, סופר, היסטוריון וסבא טוב"

הבנתם? למעשה ברק קיבל 4 צל"שים פארש (=סרק סרק סרק).
כתוב תגובה ל- חשדנית
10
התחילה המלחמה בדרום סוריה
  חשדנית   9/02/15 23:50
המלחמה - בין כוחות אסאד וחיזבאללה לבין כוחות המורדים בדרום סוריה, על רצועת הביטחון שהקימה שם ישראל עם המורדים בני בריתה (בקיצור צד"ס על משקל צד"ל).
ישראל כמובן תיאלץ להתערב לטובת צד"ס, בשלב הראשון רק מהאוויר. הכינו את המקלטים

עוד פרטים כאן:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
11
למילשטיין מגיע קנדום על הראש
  מרוב זיוני שכל !!   12/02/15 09:58
כתוב תגובה ל- מרוב זיוני שכל !!
12
מילשטיין קיבל אות גבורה ותודה
  מהחיזבללה !!!!!!!   12/02/15 11:26
כתוב תגובה ל- מהחיזבללה !!!!!!!
מילשטיין קבל צל'ש מרפול על..
  החדרת אינפוזיה !   15/02/15 15:23
בתוקף שרותו הסדיר כרב-טוראי חובש וכתבלקלק חנפן לעלילות גבורת מפקדו רפול איתן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- החדרת אינפוזיה !
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il