יוסי עיני / Yossi Eini |
שחקן ישראלי, זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשחקן בתפקיד משנה של יאגו בהצגה "אותלו", בתיאטרון החאן, בשנת 2007. |
|
|
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך: |
|
|
|
אנטיגונה כסמל נצחי
הפקת החאן הירושלמי את מחזהו הנצחי של סופוקלס - אנטיגונה, מתמצתת את סיפור הטרגדיה הנשגבה לכדי שעה, משילה מעליה את כל המשא שאינו חיוני, ומצליחה להפנט את הקהל להתפתחות העלילה בקצב מודרני ועכשווי
05/12/2019 |
עליס בליטנטל
|
|
אנרכיסט פראי מפוקפק
אחת הקומדיות המצליחות ביותר בכל הזמנים היא "חקירת מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק" העולה כעת בת' החאן הירושלמי * גם הפעם זו הצלחה אדירה, בבימויו של מנהל החאן מיכאל גורביץ'
21/03/2018 |
עליס בליטנטל
|
|
נפוליאון והחלום שטרם מת
מחזהו הנפלא של ניסים אלוני "נפוליאון חי או מת"העולה בחאן הירושלמי -לוקח את הצופים למחוזות רחוקים בזמן, מאתגר את הדימיון ומשחרר את הנפש. ביצוע מדהים של להקת החאן, בבימויו המזהיר של אודי בן משה, שיוצק דם חדש במחזה שנכתב לפני כיובל שנים
14/12/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
חלום בליל קיץ
מחזהו של שייקספיר "חלום ליל קיץ" עולה בתיאטרון החאן הירושלמי בגירסה צעירה, עוקצנית ושובבה. שיר גולדברג בבימויה הצליחה להצחיק ללא הרף הודות ללהקת השחקנים המשובחת שנענתה לכל גחמותיה, כולל זחילה על גחונם
28/02/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
אדם הוא אדם
אדם הוא אדם, המוצג בימים אלה בתיאטרון החאן בירושלים, הוא אחד המחזות הראשונים שכתב ברטולד ברכט. למחזה אלמנטים הברכטיים הטיפוסיים: מחזה על צבא, על גורלו של האדם הנקלע לארגון רב כוח בו היחיד הוא רק מספר, ממלא פקודות ומנסה להתחמק ממשימות. בזבוז הזמן של האזרח המחויב למדינתו, בזבוז הכסף, בזבוז החיים ובזבוז ערכם, זהו המסר של ברכט, שהופך אותו לקלסי נצחי ואקטואלי בעולם העכשווי
09/03/2016 |
שולמית קיסרי
|
|
האם אדם הוא חפץ או אדם
ברטולד ברכט (1956-1898), מחשובי המחזאים במאה ה-20 בהובילו את התיאטרון מסגנון קלאסי לתיאטרון אפי. מחזהו "אדם הוא אדם" (1926) - שכיוון לעורר מחשבות, בנטייה לקומוניזם וחברתיות, טבול בקטעי שירה - עולה בביצוע מבריק בתיאטרון החאן הירושלמי
02/03/2016 |
עליס בליטנטל
|
|
"המקצוען" בחאן הירושלמי
כשרונו של דושאן קובאצ'וביץ' (סרביה1948) ליצור מחזות המבוססים על מה שקרה, בתיבול הומור, עוקצנות, ביקורת ודרמה, הביאוהו לכתוב את "המקצוען" שעולה בתיאטרון החאן הירושלמי
03/07/2014 |
עליס בליטנטל
|
|
יומן תרבות: הצוענים של יפו
ההצגה פותחת באופן רשמי את עונת ההצגות החדשה בתיאטרון החאן * בחודשים הקרובים תיאטרון החאן יקיים גם סדרה של מפגשים מקדימים להצגה, שיתקיימו בתאריכים שיקבעו מראש
24/02/2014 |
לאה טרן
|
|
דוחקי הקץ? בתיאטרון החאן הירושלמי
סיכון גדול נטל על עצמו המחזאי מוטי לרנר, כשבחר להכניס את הצופים ל"מטבח" הכנת המחזה (דוחקי הקץ), לשלבים שטרם עלייתו על הבמה, לכאורה * עצם העמדת ההצגה כתיאטרון-קריאה, וויכוחים בין המחזאי להנהלת התיאטרון, האם יש או לא להעלות מחזה כה פוליטי ומגמתי, והאם יש לו בסיס עובדתי מוצק - אינם בהכרח מרתקים קהל לצפייה בזה
16/06/2013 |
עליס בליטנטל
|
|
"ירושלים החדשה" - מזון רוחני משובח
דומה שדמותו ומשנתו של ברוך שפינוזה (1632-1677) נערצות בעולם כולו מאז המאה ה-17 ע"י גדולי הוגי הדעות * אך בישראל, גם אם לא מזכירים אותו - כל הדברים שכתב ואמר - כמו נכתבו כיום, וכל מה שהיה קונטרוברסלי אז ועורר מחלוקות בין היהודים באמשטרדם, מצוי גם כיום במחלוקת בדורנו * הצגת החאן הירושלמי - נכונה לרגע זה לגמרי
12/07/2012 |
עליס בליטנטל
|
|
הנון של ראש העיר י-ם: מבליט דעה קיימת
התנגשות בין איש דתי, אב שכול, לראש העיר, על-רקע כתובת על מצבת זיכרון - האם ייכתב יזכור או נזכור; דהיינו מי יזכור - אלוהים או תושבי העיר? * מחזה שאינו מחדש דבר
10/11/2011 |
ליאון אלי
|
|
אוכלים - בתיאטרון החאן הירושלמי
עלילות אחאב, איזבל וכרם נבות היזרעאלי עמדו במרכז מחזות רבים בהיסטורית המחזאות העברית * תיאטרון החאן הירושלמי מעלה הפקה משובחת, מרתקת עם תובנות ומסקנות לגבי המוסר השלטוני - התאווה לשלטון ולבצע, שכאן מודגמת באופן סמלי במודגש - בזלילה
05/07/2011 |
עליס בליטנטל
|
|
אוכלים - קומדיה מבדרת
המחזה הקומדי כתוב על-פי ספר מלכים על כרם נבות ויחסי מדינה ואזרחיה * אפשר לראות את המחזה כקומדיה מבדרת טובה וגם כסאטירה המתארת ההתרחשויות בארץ בהתאם למדווח במדיות מסוימות * מומלץ
12/06/2011 |
ליאון אלי
|
|
גן הדובדבנים
המחזה האחרון של אנטון צ'כוב מציג בני משפחה אריסטוקרטית החיים בנוסטלגיה על העבר, שאינם יכולים להשלים עם המציאות החדשה ומאבדים את עולמם * ביקורת למחזה בתיאטרון החאן הירושלמי
12/12/2010 |
ליאון אלי
|
|
סדר עולמי חדש
בזמן הצפיה בהצגת "סדר עולמי חדש" בחאן הירושלמי, אתה נלכד בקסם של המשחק המופלא, המדויק, המתבסס על שפת גוף עשירה שממלאה את מקום המילים
14/05/2010 |
עליס בליטנטל
|
|
זמן קסם
תיאטרון החאן מציג: 'הקסם הגדול' מאת אדוארדו דה פיליפו / תרגום: דורי פרנס. בימוי: אודי בן משה * ביקורת תיאטרון * [חגיגת תיאטרון חכמה ונחמדה. 'הקסם הגדול' / ארז שפריר, יוסי עיני / צילום: גדי דגון]
20/12/2009 |
בן עמי פיינגולד
|
|
ערב מחווה לפנחס שדה
בין המשתתפים בערב השחקנים יורם חטב, יוסי עיני, גבריאל רעם, הרקדן חנן מרציאנו והמוזיקאים אורי לשמן וירונה כספי
21/03/2004 |
יפעת גדות
|
|