אילן רונן / Ilan Ronen |
מנהלו האמנותי של תיאטרון הבימה. בנובמבר 2011 נבחר לנשיא ה-UTE, איגוד תיאטרוני אירופה. מנהל אמנותי של "קבוצת צעירי הבימה" (1996-2004). מנהלו האמנותי של תיאטרון הקאמרי (1984-1992). מנהלו האמנותי של תיאטרון החאן (1975-1982). שותף להקמת הבמה הסאטירית בתיאטרון "צוותא" יחד עם הלל מיטלפונקט ויהושע סובול (1977). בין עבודותיו: "עקומים", "מחכים לגודו" (תיאטרון חיפה, על עבודה זו נבחר ע"י אוניברסיטת מישיגן לאחד הבימאים הבולטים בשנות ה-80).
בתיאטרון הבימה: "החייל האמיץ שווייק", "קן הקוקיה", "מחכים לגודו", "הקומיקאים", "כתר בראש" "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", "מלחמה", "הלהקה", "אנה קרנינה", "מסילה לדמשק", "ביקור הגברת הזקנה", "הסוחר מוונציה".
בתיאטרון בית ליסין: "מותו של אנרכיסט", "תשוקה", "חשמלית ושמה תשוקה".
בתיאטרון הקאמרי: "טוב" (הצגת השנה ובימאי השנה של עיתון "מעריב"), "קסטנר" (פרס מסקין למחזה המקורי באותה שנה), "מיכאל קולהאס", "אמא קוראז'", "גם הוא באצילים", "נורה", "חפץ", "הבכיינים".
זכה בפרסים ע"ש משה הלוי, שמעון פינקל, יוסף מילוא, פרס רוזנבלום על מכלול עבודותיו. ביים את "קסטנר" בתיאטרון העירוני של הילברון, גרמניה (1988), ההצגה "מיכאל קולהאס" השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים באדינבורג ובוורשה (1987/88), בסיבוב הופעות בגרמניה (1988) וברוסיה (1990). ביים את "גם הוא באצילים" בתיאטרון "מאלי" במוסקבה (1990). ההצגה "מחכים לגודו" השתתפה בפסטיבל מנצ'סטר (1994), "מעגל הגיר הקווקזי" בפסטיבל בינלאומי לתיאטרון גרמני (2000), "מלחמה" בתיאטרון "סטאבילה", טורינו, בתיאטרון "קאטונה", בודפשט, בתיאטרון "בולאנדרה", בוקרשט (אפריל, 2007), ב"תיאטרו דואה" פארמה (2008), "אנה קרנינה" בפסטיבל UTE בתיאטרון בולאנדרה, בוקרשט, "מסילה לדמשק" בפסטיבל UTE בתיאטרון המאלי, מוסקבה, "הסוחר מוונציה" בפסטיבלGlobe To Globe בתיאטרון 'הגלוב' בלונדון, אנגליה (מאי, 012). 1, לבד בברלין
מיכאל קולהאס
|
|
|
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך: |
|
|
|
מי לחיים ומי למוות
ביקורת: טריאז' - הצגה נוקבת ואקטואלית על החלטות גורליות ברפואה - תיאטרון בית ליסין * ההצגה עולה כאילו לפני קהל סטאג'רים שהוא בעצם קהל הצופים * הדמויות בהצגה משחקות כאילו לפני הסטאג'רים הבוחנים את ההתרחשויות
13/02/2023 |
חיים בולוטין
|
|
אהבה חולה
התעללות נפשית - הצגת חובה דרמטית ומרגשת - בית ליסין * העלילה עוסקת ביחסיהם של יורם נריה, איש עסקים, ואודי, אישה גרושה הנישאת ליורם וכלפי חוץ אלה הם יחסים אידיאליים, רצופים בתענוגות החיים
25/05/2022 |
חיים נוי
|
|
זוג במצוקה
אילן רונן, מנהל הקאמרי והבימה לשעבר, מתענג על מימוש כשרונו כבימאי * הפעם בהצבת שני זוגות על בימת בית לסין: זוג אחד בו האישה פוגעת בבעלה, וזוג שני: עורכי דין הנחלצים לצד כל אחד, כשהם עצמם נתונים במבוך
23/05/2022 |
עליס בליטנטל
|
|
המבקר על המדינה
הצגת "מבקר המדינה" על-פי גוגול, העולה בחאן הירושלמי, היא העמדת ראי בפני הצופה של כל הרמאויות והבזיונות של בעלי השררה, שהופכים במדינתו למשהו רגיל * השחיתות הפכה בתוכינו כיום למשהו מקובל שאין מוחים נגדו, כי הוא נעשה בידי השולטים אך לא רק
21/03/2022 |
עליס בליטנטל
|
|
יונתן וארבע האימהות
קומדיה שנונה על מערכת יחסים שונה - בית ליסין * דניאל לפין הצליח לערבל ולפשט את התסבוכת ובין לבין, שזר קטעים מרגשים, נוקבים ומצחיקים מאוד עד לתוצאה הסופית
12/10/2021 |
חיים נוי
|
|
ארבע אימהות - לא מהתנ"ך
הקומדיה "ארבע אימהות" מאת דניאל לפין בתיאטרון בית לסין, הופכות בידיו של הבימאי אילן רונן לפצצת צחוק, קומדיה מטריפה, הלוקחת אותך למחוזות אחרים, הרחק מכל מה שסובב אותנו * התוצאה: השחקנים בידיו הם אחד-אחד כוכבים, הקהל נשנק מצחוק * פצצה של הצגה
12/10/2021 |
עליס בליטנטל
|
|
משפחה בורחת מבשורה - "נופים קסומים"
היא משחררת פצצה בזמן הארוחה, והוא מוצא עצמו מהנהן ומסכים * ההצגה "נופים קסומים" מגוללת את קורותיהם של זוג מזדקן, על שלל היצרים, התשוקות והתאוות שלא נסו ליחם !!!
19/07/2021 |
יוקי לביא
|
|
גדר חיה בין העמים
הצגת התיאטרון הקאמרי "גדר חיה" כאילו נכתבה להיום, לרגע זה * רומן לוהט בניו-יורק בין ישראלית וצייר ערבי מרמאללה, נידון לפיצוץ * קאסט משובח במיוחד, ובימויו של אילן רונן מביא את הדרמה לשיאה וסוחף את הקהל
30/06/2021 |
עליס בליטנטל
|
|
מי הנורמלי
סיפורו של חוסה במוסד לחולי-רוח, הממריד את יתר החולים המאושפזים ומנהיג אותם בקרב נגד עריצות הממסד וקשיחותה הדרקונית של האחות הראשית
04/03/2019 |
לאה טרן
|
|
האחות ראטצ'ד ומר מק'מרפי
המחזה הנודע וסוגיית מי המשוגע - הקאמרי * הספר זכה לעיבוד קולנועי עטור פרסי אוסקר בבימוי מילוש פורמן, בכיכוב ג'ק ניקולסון (1975). למרות העיסוק בסוגיות קשות, המחזה גדוש בהומור ויש בו לא מעט רגעים מצחיקים ונוגעים ללב השזורים בסיפור הדרמטי
27/02/2019 |
חיים נוי
|
|
מרד בקן הקוקיה
הסצינה של רוק בבית הסוהר, שירו של אלביס פרסלי, שלצליליה פורקים כל החוסים בבית המשוגעים כל גבול, משתוללים ובאים לכדי אכסטזה, היא הביטוי הלא-מילולי, המאד חזותי, להתפרצות כל מה שהמוסד לחולי נפש אצר בקרבם, הודות למישטר הכפוי, שמוליכה האחות המרשעת הסדיסטית, בעטיו הם הופכים באמת למשוגעים, ולא לבעלי בעיות נפשיות שהיום היו נפתרות על ספת הפסיכולוג, אפילו ללא פסיכיאטר ותרופות
27/02/2019 |
עליס בליטנטל
|
|
קאסט מעולה
אילן רונן ידוע בסגנון הבימוי הייחודי והלא בהכרח ריאליסטי שלו * הדבר בא לידי ביטוי היטב ב"מי מפחד מוירג'יניה וולף"?, וזה לא מתבטא רק בעיצוב הבמה הייחודי
16/12/2018 |
לאה טרן
|
|
הדיבוק של מרתה
התעללות מילולית ופיסית כחלק מהפינג פונג ביחסי זוג נשוי; תיסכול הזוג מעקרות ואי יכולת להביא ילדים לעולם, תלותיות הבעל באבי אשתו, נשיא המיכללה, ופריצת כל הגבולות הריאליים ביחסים, הבאים לידי ביטוי במחזהו של אדוארד אלבי "מי מפחד מוירג׳יניה וולף"
08/12/2018 |
עליס בליטנטל
|
|
הקרום הדק של החיים
עד כמה בימאי רב יכולות יכול לעשות פלאות עם צוות שחקנים כה מוכשר, מוכיחה הפקתו החדשה של המחזה "קרום" בתיאטרון הקאמרי
09/07/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
חתונות והלויות
המעדן של חנוך לוין בהצגה מטורללת ומרגשת בתיאטרון הקאמרי. חוייה תיאטרלית וגם, איך לא, עיסוק אובססיבי בחלק הגוף שיושבים עליו
09/07/2017 |
חיים נוי
|
|
החיים כהימור בקן הקוקיה
לאלה החושבים שאישפוז מרצון או "לנסיון" מסתיימים בתוך זמן קצר וללא פגע - מבהיר המחזה של דייל ווסרמן שלא כדאי להם להמר על כך. הפסיכיאטריה המודרנית היא בבחינת כלא ללא מיגבלה של זמן או אחריות לתוצאות, שלעיתים הרסניות
15/01/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
סיפור לא פשוט
השיגעון הוא מוצא מצוין לבעיה רגשית ונפשית * כך הירשל לא צריך לבחור * זהו שחרור מצוין מכל עול
21/09/2016 |
לאה טרן
|
|
מירי רגב חוסכת כסף
מגוחך מאוד הרעיון שהשרה מירי רגב, בכנס התרבות האחרון, שהתקיים לפני ימים אחדים, העלתה רעיון לאיחוד התיאטראות הגדולים בישראל
08/03/2016 |
לאה טרן
|
|
הסכנה במין חופשי
כשכריסטופר המפטון רצה להעביר ביקורת על הסתאבות החברה בכלל והצרפתית בפרט, הוא כתב ב-1985 את המחזה "יחסים מסוכנים", ע"פ רומן מאת שודרלו דה לאקלו מהמאה ה-18, תחילת עידן ההשכלה. בכך יצר כעין טקסט-בוק, מנואל, לפיתויים ותרגילי זימה * תיאטרון הבימה מעלה הפקה יצירתית, שהסצנות הממחישות בכישרון כה רב פיתוי מהו, רוויות במסר חד וברור: גם למזמוזים ושיגולים יש בסוף מחיר. גבוה.
19/01/2016 |
עליס בליטנטל
|
|