|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
הרכבת הקלה. האם נעשה שימוש בנוסעים כבני ערובה? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
בשם הביטחון...

סיטיפס השביתה רכבות במקום לתת שירות

באיצטלה ביטחונית כביכול הוציאה מפעילת הרכבת הקלה בירושלים משימוש קרונות שנסדקו מעט מאבנים במקום לתקן אותם מחוץ לשעות הפעילות וגרמה לפגיעה קשה בנוסעים יו"ר ועדת הפנים: היעד הוא אפס יידויי אבנים, ואם למשטרה נדרשים אמצעים - שתבקש
29/06/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
כהן. מכילים אירועים במזרח העיר כדי שלא יגיעו למערבה

רביד. ניתן לתקן קרונות במהירות

אמסלם. להשמיש קרונות במהירות

נחמני. העצורים הספיקו להשתחרר

סילוק. משחקי חתול ועכבר

יוסף. מנדט לביטחון רק בתוך הרכבת

האם חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, השביתה במכוון רכבות כדי לגרום לפאניקה וליצור לחץ על מקבלי ההחלטות? מנכ"ל סיטיפס ירון רביד מגלה כי כדי לתקן שמשת קרון שנפגעה מאבן נדרשות לכל היותר 5-4 שעות, ולא ימים ארוכים – משך השבתת הקרונות בסוף שנת 2014 בעת ההסלמה במזרח ירושלים, שבמהלכה השביתה סיטיפס כ-40% ממערך הרכבות בבירה. השבתה זו גרמה לפגיעה קשה בנוסעים שעלו לירושלים במהלך חול-המועד סוכות.

ניראות על-חשבון שירות

רביד אמר את הדברים במהלך דיון (יום ב', 29.6.15) בוועדת הפנים של הכנסת. הוא הדגיש שכל האבנים שנזרקו עד היום לעבר הרכבת לא גרמו עד היום לפגיעת גוף באיש מהנוסעים משום שהרכבת בטוחה וממוגנת מפני יידויי אבנים ובקבוקי תבערה. בדיון התברר כי בסיטיפס קיים נוהל פנימי המורה לשלוח לתיקון במוסך כל קרון שנפגע מאבן. זאת למרות שלדעת המומחים ניתן להמשיך להפעיל את השירות גם בקרונות ששמשותיהם נשרטו או נסדקו מעט מאבנים משום שמלבד הניראות הלא-נעימה אין בכך סכנה לשלום הנוסעים. לדעת המומחים, כפי שהוצגה בפני News1, יכולה הייתה סיטיפס להשהות את משלוח הקרונות למוסכים ולתקנם לאחר אחר גמר השירות. במקום זאת בחרה סיטיפס לגרום שיבושים בשירות ואף הכריזה על שטח המוסכים כסגור לתקשורת, אולי בניסיון להסתיר משהו.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מקלב האשים את מנכ"ל סיטיפס בכך שהוא מצייר את תמונת המצב כטובה, אבל בין זה למציאות קיים פער ובפועל יש איחורים והשבתות. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם, ציין כי השבתת קרונות לצורך תיקון גורמת לצפיפות שמעלה את הסיכון הבטיחותי לנוסעים. רביד הבהיר כי בניגוד לתקופת ההסלמה, בימים אלה אין השבתה של קרונות.

ירידה משמעותית באירועי הטרור העממי

בשל פעילות משטרתית מסיבית של כוחות המשטרה פחתו משמעותית יידויי האבנים לעבר הרכבת הקלה. על הנתונים המדויקים קיימת מחלוקת. רביד אמר כי מתחילת השנה אירעו 80 אירועי יידויי אבנים, שב-46 מהם נדרשה החלפת חלון. מנהל אתר החדשות 0404, בועז גולן, אמר כי בועז גולן, אמר כי מדי יום מתרחשים בישראל עשרות פיגועים ביום, כאשר ברכבת הקלה מספר פיגועי האבנים היומי נע בין אחד לשלושה, כאשר בכל המקרים אין נפגעי גוף אך יש נפגעי חרדה. נציג עיריית ירושלים אמר שבחודש מאי אירעו רק חמישה מקרים בהם הותקפה הרכבת.

מפקד תחנת שפט, סגן-ניצב אבי כהן, אמר כי לדידה של המשטרה אבן אחת דינה כפיגוע ולכן הוגשו כתבי אישום נגד מאות עצורים. הוא ציין כי קיים שיתוף פעולה עם העירייה שדואגת לפעילות לתלמידים בבתי הספר בשכונת שועפט אחר שעות הלימודים כדי שלא יזרקו אבנים משעמום. היו"ר אמסלם שאל אותו האם הציף למעלה שחסרים לו כלים בארגז להתמודדות עם המצב. סנ"צ כהן השיב כי העלה זאת בפני מפקד המחוז ונאמר לו שיש למשטרה תיעדוף משימות. עוד אמר כי המשטרה פועלת להכיל אירועים - כלשונו - במזרח העיר, כדי שלא יגיעו למערב העיר. ח"כ אמסלם תהה האם הוא מסופק מהמצב בו לפחות פעם בשבוע מותקפת הרכבת הקלה, והאם היה אומר אותו הדבר אילו הייתה מכוניתו של השר לביטחון הפנים מותקף פעם בחודש באבנים. אמסלם: "משטרה צריכה להגדיר יעד ביטחון גבוה, בפרת במערכת הסעת המונים ששלושת רבעי ממנה זה מונופול כדי שלא ייזרקו אבנים בכלל. אם הייתי מפקד המחוז, היה מטריד אותי שהורים מפחדים ולא שולחים את ילדיהם לחוגים. צריך להגדיל את הנוכחות המשטרתית ולהציב שוטר בכל 100 מטר. אם יש לכם בעיית אמצעים תפנו אלינו. צריך גם לפעול בנושא חינוך הילדים שזורקים אבנים ולהסביר להם בשיעורי אזרחות עד כמה זה פוגע בהם". ח"כ בני בגין (הליכוד) ציין כי הוא רואה בחיוב את העובדה שערבים רבים עושים שימוש ברכבת הקלה, ומאפשרים "מגע רופף" כלשונו בין האוכלוסיות.

קנסות להורי הילדים

ניצב-משנה שמעון נחמני, רמ"ח מבצעים במשטרה, תיקן את דברי הקצין שקדם לו ואמר כי השוטרים מקבלים אמצעים לטיפול במציאות השוררת. בתקופת ההסלמה הועדף מחוז ירושלים ותוגבר ב-1,000 שוטרים שהגיעו ממקומות שונים בארץ, וכיום מספרם עומד על 360 שוטרים ביממה. מדובר בכוח קבוע המונה 800 שוטרים המתחלפים ביניהם מדי יום א'. עוד ציין כי בשנה האחרונה נפתחו 120 תיקים במשטרה בהם הוגשו כתבי אישום. נצ"מ נחמני נשאל על רף הענישה למורשעים מביניהם והשיב כי כל המתפרעים שנכלאו אחרי רצח הנער מוחמד אבו חדיר לפני פחות משנה כבר שוחררו, אך רוב מיידי האבנים הם ילדים ובשל היותם קטינים לא מוגשים נגדם כתבי אישום. יועמ"ש ועדת הפנים אמר כי כדי לכלוא לתקופת זמן ארוכה נדרשת המדינה להוכיח כי יידוי האבן נעשה במטרה לפגוע בחיי אדם. הוא מסר כי הממשלה מחילה רציפות על הצעת חוק ממשלתית המבקשת לקבוע עד 10 שנות מאסר על כל מי שישליך חפץ על כלי רכב נוסע, ועד 20 שנות מאסר על מי שיוכח כי ביקש לפגוע בנפש בעת השלכת החפץ. יו"ר הוועדה אמר כי הוא משוכנע שקנסות על הורי הילדים שמשליכים אבנים יביאו לפתרון הבעיה.

אלינור סילוק, מנהל ביטחון הרכבת הקלה בעיריית ירושלים אמר כי יש שיתוף פעולה פורה עם המשטרה ואכן יש ירידה במספר יידויי האבנים, בהם מתנהלים מול הילדים משחקי חתול ועכבר, אולם עם הרגשת הביטחון קשה להתווכח. לדבריו, כל רכבת שנוסעת לשועפט מלווה בסיור ועולים אליה מאבטחים. לפעמים ממתינה הרכבת שיעלו. סילוק אמר שתקציב האבטחה הוגדל על-ידי משרד התחבורה. אישר זאת מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד, דוד יוסף, שאף נקב בסכום התקציב השנתי - 29 מיליון ש"ח, אך ציין כי בעוד שמשטרת ישראל אחראית על הביטחון מחוץ לרכבת המנדט של משרד התחבורה מתמצה במתרחש בתוך הרכבת.

"מכניסים נוסעים ללוע הארי"

נציגי תושבים אמרו בדיון כי ככל שיגבר הביטחון כך יגדל מספר הנוסעים והוסיפו כי לא ניתן לנתק את הביטחון ברכבת הקלה מהביטחון בשאר העיר. ח"כ מקלב חלק על ההשוואה ואמר כי השוני נובע מכך שמדובר במערכת מרכזית להסעת המונים שאין לה חלופה, ומכך שמומחי האבטחה התחייבו להפעלת אמצעים, ידע וטכנולוגיה כדי להסיע את הרכבת בבטחה אך ההבטחות אינן מיושמות. מקלב מחה על הכוונה להרחיב את תוואי הרכבת לכיוון מערב ולכיוון צפון-מזרח בנימוקי ריבונות ישראלית, ואמר כי הדבר יגרום למצב בטיחותי שירחיק נוסעים כי התוואי מכניס את הנוסעים ללוע הארי. במקום זאת הציע מקלב להרחיב את התוואי לאזורים נגישים יותר, כלשונו. מחה על הדברים בועז גולן, שאמר: "זו המדינה שלנו. יש שהפסיקו לנסוע ברכבת. המשטרה ביצעה המון מעצרים באזור שועפאת ובית חנינא. אם יתנו לכוחות הביטחון אישור הם יחסלו את תופעת זריקת האבנים. צריך לקבל החלטה מעשית איך לשמור על הציבור".

  • דובר סיטיפס, עזאל ותיק, מסר בתגובה כי בתקופת הסלמת האירועים הביטחוניים "זה היה סיפור אחר והיה צבר אירועים גדול בהרבה, כך שנדרש יותר זמן לביצוע התיקונים".

תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיטיפס השביתה רכבות במקום לתת שירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בטונים הגבוהים שעלו לפני כשבועיים מאחד החדרים במשרד התחבורה בירושלים לא ניתן היה לטעות. משה אמסלם וירון רביד, שבעבר עבדו שלובי זרועות בחברת רכבת ישראל, הפכו ליריבים - הראשון בתפקיד הרגולטור (ראש אגף מסילות) והשני מנכ"ל חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. על הפרק: עוד סיבוב בקרב המתמשך שבין משרד התחבורה לסיטיפס, שאינה ממלאת אחר חובותיה.
10/06/2015  |  עידן יוסף  |  חדשות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים אישרה את תוכנית "הקו הירוק" של הרכבת הקלה, שיאפשר נסיעה רציפה מגילה להר הצופים. תוכנית הקו הירוק אשר גובשה על-ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים, אושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות ממלא-מקום וסגן ראש העיר ירושלים, קובי כחלון, שאישרה (יום ד', 24.6.15) להפקידה בוועדה המחוזית.
29/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועד עובדי הרכבת החליט באופן פתאומי וללא כל הודעה מוקדמת לשבש את כל תנועת הרכבות. לאחר הפסקת השביתה התחדשה בהדרגה תנועת הרכבות. מרכבת ישראל נמסר כי בשל הפעילות הבריונית של ועד העובדים ועצירת תנועת רכבות הנוסעים, נגרמים עיכובים של למעלה מחצי שעה בכל רשת הרכבות הארצית. צפויים עיכובים קשים בכל הרשת.
29/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
השבוע צפוי להתחיל הליך רוחבי של העלאת שכר הנהגים בתחבורה בציבורית. ל-News1 נודע כי משרד האוצר ומשרד התחבורה הגיעו להסכמה ביניהם בנושא, והעניין יוצע למפעילים. מדובר על העלאת שכר לסכום שטרם התקבל סיכום סופי לגביו, שהתקרה שלו תהיה לכל היותר 39 שקלים - השכר לשעה המוצע באשכולות ההפעלה החדשים שיצאו למכרז. מדובר בשכר גבוה יחסית שנועד לעודד כניסת נהגים לענף.
28/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
כוונת רכבת ישראל למלא אחר הוראת משרד התחבורה לתגבר את מערך רכבות הנוסעים בתקופת עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן, כדי לשפר את השירות לנוסעים המגיעים לתל אביב עשויה להיות מסוכלת בידי ועד העובדים, המצוי בסכסוך מתמשך מול ההנהלה.
28/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בואן נתחיל במסלול הקו האדום, הקו הראשון, מפתח תקוה לבת ים. יש לי קרובים בבת ים ומעולם לא שמעתי על רצונם העז להגיע לפתח תקוה, כמו-כן מי שיעמוד ברחובות הראשיים של פתח תקוה ובת ים יראה שאין שם מחסור בקווי אוטובוס העוברים דרכן לתל אביב, לכן הבחירה בקו זה כקו הראשון להיבנות נראית לי תמוהה. ישנן ערים עם פחות נגישות לתל אביב מפתח תקוה, בני ברק, רמת גן ובת ים.
28/06/2015  |  נפתלי גוטמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il