החלו העבודות להקמת תחנת מרכזית המפרץ החדשה, מרכז התחבורה הגדול ביותר בצפון. חברת טר-ארמה, שזכתה במכרז הביצוע של חברת יפה נוף, החלה השבוע בביצוע קידוחי כלונסאות עבור גשר הרציפים של תחנת רכבת העמק ועבור מבנה האגף הצפוני של מרכזית המפרץ. עבודות אלה מהוות את השלב הראשון בהקמת מרכזית המפרץ החדשה.
תקציב הקמת המרכזית, כולל האגף הדרומי שכבר הושלם, הוא כ-200 מיליון ש"ח. העבודות להקמת האגף הצפוני ועבודות הפיתוח, בעלות של כ-130 מיליון ש"ח, מתוכננות להימשך כ-30 חודשים והפתיחה צפויה בסביבות ינואר 2018.
האגף הצפוני החדש של מרכזית המפרץ יהיה בן שתי קומות - התחתונה לרציפי אוטובוסים רבי-קיבולת שמפעילה
חברת דן בצפון (מטרונית) והשנייה תשמש את רכבת העמק ואת יתר רציפי
רכבת ישראל. האגף הדרומי, שנפתח בקיץ 2013, משמש אוטובוסים עירוניים.
הקניון ומרכזית המפרץ הם למעשה שני מבנים עם כניסות נפרדות, המחוברים ביניהם רק בקומה השנייה, במעבר אל תחנת רכבת החוף. הולכי הרגל שיבקשו לעבור לרכבת נאלצים לעבור דרך חנויות הקניון, ומי שאולי יעשה מאמץ לפתור את הבעיה תהיה רכבת ישראל, שעשויה להאריך את הרציף דרומה ותאפשר מעבר ישיר בית התחנות.
עם תחילת העבודות, נסגר חניון כלי הרכב הפרטיים הנמצא בין התחנה הקיימת לבין קניון לב המפרץ (הסינמול). חניון חדש בצד הצפון-מערבי של מסילת הרכבת, שהקימה יפה נוף, משמש את ציבור הנהגים.
הוא כולל כ-400 מקומות חניה. הגישה למגרש החניה מתבצעת דרך המעבר המשוקע החדש המחבר את מנהרות הכרמל עם צומת המכולות ודרך 22 (כביש עוקף קריות). ניתן לחנות ולעבור אל התחנה המרכזית באמצעות גשרון הולכי רגל. בעתיד יתחבר הגשרון ישירות לקומה השנייה של מרכזית המפרץ באמצעות צמד מעליות. מרכזית המפרץ החדשה תהיה מונגשת לנכים באמצעות דרגנועים ומעליות. הכביש ההיקפי מסביב למרכזית המפרץ ממשיך לפעול.