|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
רגב. לא רוצה לראות נת"צים ריקים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]

"שוט הפריפריה" של מירי רגב עבר מהמטרו לאגרת הגודש

שרת התחבורה נסוגה מהאיום בקדנציה הקודמת לעכב את המטרו אם לא יהיה חיבור לפריפריה ומאיימת בעיכוב אגרת הגודש בגוש-דן מרב מיכאלי: "השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה, רגב והליכוד מנציחים את הפריפריה"
02/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

עימות מתוקשר נרשם (יום ב', 2.1.23) בין שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב. הרקע לעימות הפעם היה כותרת לא נכונה שיצאה ממפגש שערכה רגב בירושלים לעובדי משרד התחבורה והיחידות הכפופות אליו.

"היא הודיעה שהיא מבטלת את המטרו עד שלא יהיה פתרון לפריפריה", הזדעקה מיכאלי בפתח ישיבת סיעת העבודה, ושלחה מיד חיצים: "אז מירי, המטרו הוא קודם כל פתרון לפריפריה, וכל זמן שמירי רגב שם ושלטון הליכוד שם, לא יהיה פתרון לפריפריה...למעשה, הם מנציחים את הפריפריה כדי שהם יוכלו לצעוק שהם יבטלו את הפריפריה. איך אני יודעת? כי מירי רגב בסיבוב הקודם הקפיאה את האופנידן עד שיהיו 30 מיליון שקל לשבילי אופניים בפריפריה. היא לא הביאה אותם. אנחנו הבאנו חצי מיליארד לשבילי אופניים בפריפריה. אני השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה".
 
אבל רגב, כך מתברר, בכלל לא דיברה על המטרו אלא על אגרת הגודש בגוש-דן. "כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, חיבור מדן ועד אילת, לא אאפשר את אגרת הגודש לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב", הצהירה והסבירה: "החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. אנו פועלים להורדת יוקר המחיה".

ומה בקשר למטרו? "אני מברכת על כך כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת ראש הממשלה ואנוכי, לטפל במגה-פרויקטים תחבורתיים כגון רכבת הקליע, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד. זה מראה על רצינות האמירות שלנו".

מדובר בתפנית מבחינתה של רגב, שכן רק לפני שנתיים, הצהירה (26.10.20) במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן של גלובס, שבכוונתה להתנגד למימון תוכנית המטרו במטרופולין תל אביב וכי בכוונתה להסיט את המשאבים לטובת חיבור הפריפריה. "אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן, אנחנו זקוקים לחיבור ישראל". כך אמרה אז בנאום שניכר ממנו חוסר הידע המקצועי שלה בנושא.

היום, כך נראה, מגיעה רגב בשלה יותר לתפקיד המורכב, ומסבירה כי אין לה התנגדות עקרונית לשלושת נתיבי התחבורה הציבורית הגדולים, אך עליהם להיות יעילים. "הנחיתי הבוקר את ראש הרשות לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנתצ"ים על כביש 1, איילון ומישור החוף אל מול מספר הכלים הנוסעים עליהם. להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי".

מיכאלי: "תראי, זה כתוב על הכביש"

על כך הגיבה ח"כ מרב מיכאלי: "אחרי שהצעד הראשון של שרת התחבורה החדשה היה הודעה שקרית לגבי הצבעים של משרד התחבורה, היום היא הודיעה שהיא מגדילה את הפקקים. קודם כל, היא רוצה לבטל את הנת"צים. היא אמרה שהיא תעשה מחקר כדי לראות אם אפשר לתת למכוניות פרטיות לנסוע בנת"צ בשעות מסוימות. אז מירי, לא צריך מחקר, זה כתוב על השלט. יש ממש הרבה שעות שבהן מכוניות פרטיות יכולות לנסוע בנתיב הנת"צ שסידרנו לתחבורה הציבורית. והן יכולות לנסוע בו בכל שעה אם יש לפחות שלושה נוסעות ונוסעים באוטו. תראי, זה כתוב על הכביש, 3+".

רגב הודיעה שבכוונתה לפעול לביטול המס על כלי רכב חשמליים ולבטל את מס הנסועה המתוכנן עליהם. "מדינה שרוצה לעודד קידום תהליכים מסוימים, לא יכולה במקביל להטיל מגבלות וגזרות".

נושאים נוספים שעלו בנאומה של השרה רגב:

  • תעופה - "בקדנציה הקודמת שלי, חתמתי על הסכמי התעופה שהיוו חלק מהסכמי אברהם. זה הביא לחיבור הישראלים למפרציות, למרוקו, לבחריין, לטיסות מקוצרות למזרח ולפיתוח התיירות והעסקים בארץ ובחו"ל. אפעל כדי לחתום על הסכמי תעופה נוספים עם מדינות נוספות. הסכמי התעופה הללו הם השער לנורמליזציה מול מדינות האזור, מגבירים את התחרות ומייצרים חלופות נוספות לנוסע הישראלי".

  • תאונות הדרכים - "סוגיה כואבת בה אני מתכוונת להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותי היא הקטל בכבישים. הגשתי בקדנציה הקודמת, כחלק מאמנה בינלאומית, את התוכנית המפורטת 30–50 - הפחתה עד 2030 של כ-50% מתאונות הדרכים. במסגרת הצלת חיים, אמשיך לפעול להתקנת מערכת לשכחת ילדים ברכב, למנוע את המצב הנורא שבו פעוט מוצא את מותו ברכב לוהט".

  • פוליטיקה - "זה לא סוד כי בשבוע שעבר, כשנכנסתי ללשכתו של ראש הממשלה נתניהו, הוצע לי להיות שרה במספר משרדים בכירים. הוצע לי להיות שרת החוץ, האנרגיה, שרת החינוך, משרדים טובים, חשובים ומשמעותיים. אבל בחרתי והתעקשתי לחזור למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד שיש לו השפעה על כל אזרחי ישראל. אני שמחה ומודה לראש הממשלה נתניהו שקיבל את בקשתי למרות הלחצים הגדולים שהיו עליו, ואני רוצה להודות לו על האמון שנתן בי להוביל משרד כלכלי חברתי גדול ומשמעותי".

תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
עידן יוסף
+תחנות רכבת בשפלה ובנגב המערבי ייסגרו בסופי שבוע
11:59 03/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שינויים בתנועת הרכבות בסופי השבוע בלבד באזור אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, באר יעקב ולוד בשל היערכות להפעלת קו חשמלי נוסף  ▪  העבודות כוללות חיבור מסילות לרשת החשמל הרכבתית, הרמת גובה הרציף והקטנת מרווח העלייה לרכבת
תחנת הרכבת ברחובות [צילום: איתמר לוין]
+שינויים זמניים בהסדרי התנועה על כביש 46 בשל עבודות המסילה המזרחית
11:59 03/01/23  |  עידן יוסף
בשל עבודות להסדרת דרכי גישה לצורך הקמת המסילה המזרחית, יחולו מהיום (ג') בשעה 22:00 ועד ליום רביעי 11.1.23 בשעה 05:00 שינויים בהסדרי התנועה על כביש 46 וקטע הכביש שבין צומת ברקת וצומת אלעל ייסגר לתנועה לכיוון דרום בלבד.

דרך חלופית: לבאים מכיוון צפון (מכביש 4613) יש להמשיך את הנסיעה ישר ולפנות שמאלה לכביש 40. התנועה במקום תכוון על-ידי פקחי תנועה.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שוט הפריפריה" של מירי רגב עבר מהמטרו לאגרת הגודש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ראשית, אקדים ואומר כי לכותב שורות אלה אין דבר וחצי דבר נגד הציבור החרדי. נהפוך הוא, למדינת ישראל יש אינטרס עליון לשלב את הציבור החשוב הזה בתעסוקה, ואחד הכלים המרכזיים לכך הינו פיתוח תחבורה ציבורית זמינה שתאשר לחרדים הנגשה טובה יותר למקומות עבודה פוטנציאלים.
02/01/2023  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
הרשות להגנת הפרטיות מזהירה את נוסעי התחבורה הציבורית, כי שימוש ביישומוני התחבורה הציבורית עלול גם להיות כרוך בפגיעה קשה בפרטיותם. במסמך המלצות שפרסמה, נאמר כי "חלק ניכר מהם הם למעשה קהל שבוי שאין בידיו האפשרות שלא להשתמש בשירותים אלו. עם זאת, ממליצה הרשות להשתמש ביישומונים אלו תוך מתן התייחסות מעמיקה להיבטים של הגנה על פרטיות וכן הגנה על המידע האישי שנאסף.
02/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוח מדד הדיוק בתחבורה הציבורית לחודש אוקטובר שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ממשיך את הרמה המדאיגה באשר לרמת האיחורים, ההקדמות ואי ביצוע נסיעות בתחבורה הציבורית. בחודש זה נרשמה אומנם עלייה קלה של שתי נקודות האחוז, אך נראה כי הדבר נוסע בעיקר מכך שמדובר בחודש שבו חלו השנה חגי תשרי. הציון הממוצע של המפעילים הוא 71.76.
01/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) תוהה לאן הופנו 200 מיליון השקלים שאמורים היו להחסך כתוצאה מרפורמת דרך שווה כתוצאה מביטול הנחת הערך הצבור בתחבורה הציבורית, שעליה החליטו השרים אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי. בדיון בוועדת הכספים הזמנית, לא ידע רפרנט התחבורה מטעם משרד האוצר להשיב לשאלה, וכל שידע לומר היה שסכום הסובסידיה עולה משנה לשנה.
29/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מצמצמים זיהום אוויר ופליטות גזי חממה מתחבורה. יש זוכים בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה: המשרד יתמוך ב-14 חברות הסעים ברכישת אוטובוסים מאופסי פליטות בסך כולל של 24 מיליון שקל. תמיכה זו מצטרפת לפעילות המשרד בשנים האחרונות להפחתת זיהום האוויר מתחבורה, ולתמיכות קודמות בהיקף של כ-84 מיליון שקל לרכישת אוטובוסים חשמליים. עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד תסתכם בכ-108 מיליון שקל, שבאמצעותם ירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים.
27/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il