|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

כאן מסתיימים שידורינו

ועדת מליאה: לסגור לאלתר את ערוץ 33

ועדת המליאה לבחינת ערוץ 33 סיימה את עבודתה מסקנות הוועדה יוצגו בפני מליאת רשות השידור
15/06/2006  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות

שקלאר. יאמץ את הדוח?

מהחלטות הוועדה:
בהמשך לממצאי דוח מבקר המדינה, כי יש פגמים בהעסקת כוח האדם בערוץ, מומלץ כי נוכח המלצת הוועדה לסגור את שידורי הערוץ, ימונה צוות מיוחד בתוך הרשות, שידון באופן פרטני בכל עובד ויחליט האם יש לסיים את העסקתו

ישיבת ועדת המליאה לבדיקת ערוץ 33 (ערוץ 3 של רשות השידור) קובעת (ה', 15.6.06) כי אין מקום להמשיך עוד בשידורי הערוץ. יו"ר הוועדה עו"ד הד"ר יובל קרניאל הציג את עיקרי המלצות הוועדה בפני המליאה.

הוועדה הגיעה למסקנה כי נכון להיום, בכוחה של רשות השידור לקיים ערוץ טלוויזיה ציבורי איכותי ומשמעותי אחד בלבד. בוועדה מסבירים כי בתקופה זו של משבר בשידור הציבורי ושל תקציב חסר אין להתפזר באמצעי שידור רבים ויקרים, אלא לרכז מאמץ, משאבים וכוח אדם, בערוץ המרכזי, ולעשות לשיפורו והבראתו.

"ערוץ אחד הוא הערוץ המוביל של רשות השידור, הוא הבית הטבעי לנושאי תרבות, חברה ורוח, יהדות, בריאות, משפט, וזאת לצד חדשות, דרמה, סרטים דוקומנטריים, בידור, ספורט ואקטואליה. זהו גם הבית לכל אזרחי המדינה ותושביה משלמי האגרה, לרבות הציבור הערבי. מוצע לרכז מאמץ בתהליך הבראה ורפורמה של השידור הציבורי כולו, ברוח המלצות ועדת דינור, ולהתמקד בעיקר בערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית. אשר על כן הוועדה ממליצה לסגור לאלתר את ערוץ 33", נכתב בדוח.

"יש להפסיק באופן מיידי, מרגע אימוץ הדוח על-ידי המליאה, את כל הפקות המקור קיימות ואת כל הרכש של תוכניות אחרות. הערוץ ישדר שידורים חוזרים בלבד עד להפסקת שידוריו בסוף שנת 2006".

הוועדה מצאה, בהמשך לממצאי דוח מבקר המדינה, כי יש פגמים בהעסקת כוח האדם בערוץ, וממליצה כי נוכח המלצתה לסגור את שידורי הערוץ, ימונה צוות מיוחד בתוך הרשות, הכולל את סמנכ"ל כוח אדם ברשות ואת היועצת המשפטית או נציגה, שידון באופן פרטני בכל עובד ויחליט האם יש לסיים את העסקתו.

שינוי מערכתי בשידורי שפות זרות
שידורים בשפות זרות לערוץ 23?

"יש צורך לתכנן תכנון מערכתי ומקצועי את אופיים ומהותם של השידורים בערבית ואופן הפצתם וקליטתם. בין היתר יש להכריע האם ניתן להקים ערוץ שידורים נפרד ושלם בהתאם להמלצות ועדת דינור או להסתפק בקביעת משבצות בערוץ הראשון לשידור משמעותי ואיכותי בערבית"

הוועדה ממליצה כי השידורים בשפות הזרות: אנגלית וערבית יימשכו במתכונת הקיימת עד לסוף שנת 2006, ובסוף שנת 2006 ייסגר הערוץ לחלוטין.

עוד ממליצה הוועדה כי המנהלים והעורכים הראשיים של הטלוויזיה הישראלית - באישורה של ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור - יבחנו, ידונו ויחליטו האם יש בערוץ 33 הפקות מקור שראוי להמשיכן ולשבצן בערוץ הראשון. "כל ספריית הרכש של הערוץ וכל נכסיו האחרים, לרבות תוכניות הארכיון יעמדו לרשותו של הערוץ הראשון".

הוועדה ממליצה כי האחריות על המתרחש בערוץ 33 מרגע אימוץ הדוח ועד סגירתו בסוף שנת 2006 תעבור לאלתר למנהלי הערוץ הראשון, שייקבעו, בין היתר, את לוח השידורים של הערוץ עד לסגירתו, וזאת באישור ועדת הטלוויזיה של המליאה.

הוועדה הגיעה למסקנה כי שידורי הטלוויזיה בערבית בערוץ 33 במתכונת הקיימת אינם נותנים מענה הולם וראוי לצורך בשידור טלוויזיוני לציבור הערבי בישראל. "יש צורך לתכנן תכנון מערכתי ומקצועי את אופיים ומהותם של השידורים בערבית ואופן הפצתם וקליטתם. בין היתר יש להכריע האם ניתן להקים ערוץ שידורים נפרד ושלם בהתאם להמלצות ועדת דינור או להסתפק בקביעת משבצות בערוץ הראשון לשידור משמעותי ואיכותי בערבית.

בוועדה עלתה גם האפשרות, שלא נבחנה לעומקה, לשיבוץ שידורים בשפה הערבית גם במסגרת ערוץ 23 בשיתוף פעולה עם הטלוויזיה החינוכית. הוועדה ממליצה להקים לאלתר וועדה נפרדת של המליאה לטיפול בנושא זה שתבחן לעומק את נושא השידור הציבורי לאוכלוסיה הערבית בישראל, ותגבש מסקנות והמלצות מפורטות על אופיו ומהותו של השידור בערבית במסגרת רשות השידור.

הרחבת שעות שידור בערוץ 1

"נוכח סגירת ערוץ 33 מוצע לבחון אפשרות להרחיב את שעות השידור בערוץ הראשון. ניתן ורצוי לקבל את שעות הבוקר מהטלוויזיה החינוכית לרשות השידור", נכתב בדוח.

הוועדה סבורה כי יש להיכנס בנושא זה למשא-ומתן עם הטלוויזיה הלימודית, וכי יש אפשרות סבירה כי שעות הבוקר יעברו בהסכמה לידי רשות השידור, ויאפשרו שידור בנושאי תרבות, יצירה, מוזיקה, חברה, אקטואליה, לקהלים ייעודיים, הצופים בטלוויזיה בשעות הבוקר.

כמו כן היא ממליצה לבחון אפשרות לעשות שימוש בשעות הלילה המאוחרות (לאחר חצות) בערוץ הראשון להמשך שידור לקהלים ייעודיים.

הצבעה הסופית נדחתה

בוועדה לא חותמים את הגולל על פתיחת ערוץ נוסף לרשות השידור בעתיד הרחוק. הוועדה בדעה, כי יתכן שבעתיד תהיה אפשרות לרשות השידור לחזור ולשדר בערוץ שידור נוסף. על-רקע היא מבקשת לבחון אפשרות לקבל אופציה מהמועצה לשידור כבלים ולוויין ומשרד התקשורת לשימוש עתידי בערוץ מספר 33 בשלט של מערכות הכבלים והלוויין, אם וכאשר תהיה אפשרות של רשות השידור להקים, לממן ולנהל ערוץ נוסף.

בתום הצגת הדוח התקיים דיון מעמיק וענייני במהלכו הושמעו דעות שונות של חברי המליאה חלקם התנגדו להמלצותיה וחלקם תמכו בהן.

כמו כן הושמעו עמדותיהם של נציגי אגודת העיתונאים, שעתירתם לבג"צ היא זו שהביאה להקמת הוועדה, ונציגת פורום היוצרים שתמכו בהמלצות הוועדה.

נוכח העובדה, שהמנכ"ל החדש טרם נכנס לתפקידו בעת הגשת הדוח (נכנס רק אתמול - ע.י.) והציפייה לכינון מהיר של מוסדות הרשות, ובעיקר ועד מנהל, ולבקשת חברי מליאה, הציעה הפרופ' שלו לדחות את ההחלטה הסופית לישיבת המליאה הקרובה.

המליאה נפגשה עם המנכ"ל
שלו. פורשת

מנכ"ל רשות השידור החדש, מוטי שקלאר, נפגש (ה') לראשונה עם חברי מליאת רשות השידור. יו"ר המליאה, הפרופ' גבריאלה שלו, ברכה את המנכ"ל הנכנס בשם כולם.

בהמשך הדיון ביקשה הפרופ' שלו להודיע הודעה אישית: "בפגישה שקיימתי עם השר הממונה על יישום חוק רשות השידור, ביקשתי לסיים את תפקידי כיו"ר הזמנית, כמשנה ליו"ר וכחברת מליאה". עוד סיפרה כי השר ימנה כבר בימים הקרובים יו"ר חדש, משנה ליו"ר וועד מנהל.

חברי המליאה הביעו את צערם מפרישתה.

מאבק עבודה בחינוכית
קטנה וחכמה

בתוך כך שורר אי סדר במסדרונות הטלוויזיה החינוכית. עו"ד אורנה לין כותבת במכתב למנכל"ית טח"י (הטלוויזיה החינוכית - ע.י), כי "העובדים המפוטרים הפכו לבני ערובה במלחמתך נגד ועד העובדים
העובדים ועמותת מען מארגנים משמרת מחאה כנגד הפיטורים"

במכתב שנשלח אתמול על-ידי עורכות הדין אורנה לין וענבל אלטמן, באות כח העובדים המפוטרים, הן תובעות מהנהלת הטח"י לבטל את הפיטורים כיוון שאלה נעשו לטענתן בלא עילה חוקית ובניגוד להוראות התקשי"ר.

מכתבן של לין ואלטמן הוא תגובה להתבטאויותיה של מנהלת הטח"י, יפה ויגודסקי, בתקשורת מהן עולה כי פיטורי העובדים נבעו מסירובו של ועד העובדים בטח"י לאשר את השינוי הארגוני שהיא ניסתה לקדם. השינוי שמטרתו, בין היתר, היתה לשנות את שיטת העסקת הפרילאנסרים, כך שיועסקו באמצעות חברות כוח אדם אינו מהווה עילה המצדיקה את פיטורי העובדים. תגובתה של מנהלת הטח"י, נכתב במכתב: "מעידה, לכל הפחות, על היותם של מרשינו עובדים מצויינים ונחוצים, ולדידנו טעמייך לפיטוריהם מהווים, בלי כל ספק, שיקולים זרים – אותם, כרשות מנהלית ובוודאי בכובעה כמעסיק, טח"י אינה יכולה לשקול".

עוד נאמר במכתב: "מבלי להרחיב בדבר האבסורד שבטענה, לפיה אם אנשים צעירים, כשרוניים ומוכשרים אלו יועסקו באמצעות חברות כוח אדם יוטב מצבם, שהרי שהעסקה באמצעות חברות כוח אדם היא לרוב העסקה בתנאים נחותים וללא ביטחון תעסוקתי מינימלי, נציין רק שמרשינו רואים עצמם כבני ערובה במאבק (הראוי כשלעצמו) שבין הסתדרות העובדים החדשה ובין טח"י, וזאת תוך פגיעה אנושה בהם".

העובדים המפוטרים התארגנו למאבק, והם רואים בפיטורים אלו ובניסיון לכפות הכנסת חברת כוח אדם לטח"י, פגיעה קשה לא רק בהם אלא בזכויות כלל המועסקים בה. עובדים אלו הם עובדי מדינה לכל דבר ועניין, שהגדרתם כ"פרילנסרים" היתה פיקציה, ולכן אין לפטרם ללא הליך פיטורים תקין ובלא שתתקיים עילה של ממש לפיטורים.

מהתנהלות העניינים, נאמר במכתב, עולה בבירור כי לא התקיים הליך תקין טרם קבלת ההחלטה, וגם עילה של ממש לפיטורים לא קיימת: ראשית, אין כל הצדקה מקצועית לפטר עובדים שההנהלה הודתה בכישוריהם. שנית, הטח"י אינה מצויה במשבר ואין כל כוונה לצמצם את מצבת כוח האדם בה. שלישית, השינוי הארגוני שיזמה הטח"י הוקפא, ולכן אין לראות בסיטואציה כסיטואציה של פיטורים מחמת רה-ארגון.

עמותת מען תומכת במאבק זה כחלק מהמאבק נגד המחלה הממארת של העסקה באמצעות קבלני משנה, שפגעה קשות בפריפריה, בעובדים הזרים ובעובדים הערבים ומתפשטת היום גם לתל אביב ולתעשיית התקשורת. מען רואה במאבק נגד פיטורי 30 עובדי הטח"י, צעד במאבק החיוני למען עבודה מאורגנת בישראל.

העובדים המפוטרים מגובים על-ידי תמיכתה של עמותת מען.

תאריך:  15/06/2006   |   עודכן:  16/06/2006
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הממונה על הגבלים עסקיים אישרה (ד', 14.6.06) לאחר שהתייעצה בוועדה לפטורים ולמיזוגים, שלושה מיזוגים שונים.
15/06/2006  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
העולם מתקרב במהרה לנקודה בה מרבית האנושות תתגורר בערים. ביום כלשהו במהלך שנת 2007, מישהו באזור כפרי יחליט לעבור אל העיר ובכך ישבור את המאזן בין כמות התושבים המתגוררים בכפר, לטובת העיר. כך מעריכים באו"ם.
15/06/2006  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
בניגוד לעמדתם של רוב עמיתיו, אחד מראשי הוואקף לשעבר, המשמר האיסלאמי על אדמת ההקדש בהר הבית, אמר לאתר האינטרנט WorldNetDaily, כי הוא בטוח שבתי המקדש היהודים אכן היו, וכי מקומם היה בהר הבית.
15/06/2006  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
גניבת בקר היא מכת מדינה ממנה סובלים חקלאי ישראל, דבר יום ביומו. לרוב, נחשבת עבירה זו כעבירת רכוש קלה - והענישה בהתאם. השופטת נחמה מוניץ, מבית המשפט המחוזי בנצרת, שבפניה נדון מקרה שכזה, העלתה את רף הענישה בקובעה, כי "בפנינו מקרה קלאסי המחייב ענישה מחמירה תוך דחייתם של שיקולים, של שיקום ונסיבות אישיות, מפני האינטרס הציבורי".
15/06/2006  |  מתן פריידין  |   חדשות
חברת אוסיף נכסי אמד בע"מ, חברה משותפת של קבוצת אביב אוסיף (30%), קרדן (30%) ואיש העסקים האמריקני, אלאן קסדן (40%), חתמה היום (יום ה', 15.6.06) על הסכם לרכישת 50% מחברת אמד תמורת 75 מיליון דולר.
15/06/2006  |  ברוך לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il