אהרון סביח מתל אביב יצא עם אשתו, באפריל השנה, לשייט תענוגות באנייה מג'יק 1 בחופי טורקיה יון וקפריסין. הנופש עלה לסביח 3,000 שקל אולם הוא לא היה מרוצה. לדבריו, המזגן בחדרם, שבקומה הרביעית, פלט ריח חריף מאוד של גז והשהות בחדר היתה בלתי נסבלת.
סביח תבע בחודש מאי השנה את חברת דרך אגד תעופה ונופש בארץ ובעולם בע"מ מתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 3,000 שקל עלות השייט. לטענתו, הוא ואשתו התקשו לשהות בחדר ובוודאי ללון בו. התובע התרעם שהתלונן בקבלה על ריח הגז והובטח לו שהבעיה תטופל אך לשווא. "פנינו לאחראי בספינה אולם הוא לא טיפל בבעיה כל זמן ההפלגה".
לדברי סביח, כששב ארצה פנה למשה גפן, מנכ"ל חברת מג'יק 1. "הודעתי לו שהיתה בעיה חמורה מאוד בהפלגה, והוא מסר שהוא מודע לכך ואין מה לעשות".
בכתב ההגנה הכחישה הנתבעת את כל טענותיו של סביח. "העובדות כהוויתן אינן ידועות לנתבעת". לדבריה, התובע לא פנה אליה בתלונה טרם הגשת התביעה ולא פעל למיצוי ההליכים. "התובע לא צירף אסמכתא שפנה לנתבעת ולעצם השייט ועלותו".
לדבריה, לאחר קבלת כתב התביעה ערכה בירור מקיף שכלל את הנהלת האוניה והעובדים. "לנתבעת ולגורמי התפעול באוניה לא ידוע על אירוע כאמור בכתב התביעה". הנתבעת ציינה שגם למנכ"ל החברה משה גפן, לא ידוע על המקרה והתובע לא פנה אליו ולא שוחח עימו.
"טענתו של התובע כלל אינה אפשרית ואינה מתיישבת עם המציאות. באוניית מג'יק 1 אין בלוני גז ו/או מקור גז אחר, מסיבות תפעוליות לרבות ממניעים בטיחותיים". הנתבעת הדגישה שכל מקורות האנרגיה על הספינה הם חשמליים, "ומטעם זה לבדו נשמטת טענתו של התובע".
הנתבעת הוסיפה שהתובע לא פירט מדוע הוא זכאי להחזר מלא של עלות השייט, "וגם לעניין זה לא צרף אסמכתאות". הנתבעת תהתה בכתב ההגנה: "כלום התובע לא נהנה מהשייט?". היא דרשה לדחות את התביעה על הסף ולחייב את התובע בהוצאות. בית המשפט ידון בתיק בסוף החודש.
תופעה שכיחה וידועה בבית המשפט לתביעות קטנות: בעלי דין יוצאים לנופש וכשאינם מרוצים מהחדר, המדריך, המלון, האוכל, השותף וכד' - תובעים את עלותו המלאה.
ברוב המקרים בית המשפט אינו מעניק החזר מלא אם בכלל. פיצוי בגין נזק שאינו ממוני - עוגמת נפש, נתון לשיקול דעתו בית המשפט וניתן במשורה.