השופטת יעל אילני מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב חייבה את חברת הנסיעות 'השטיח המעופף' לשלם לשישה נוסעים, שהזמינו דרכה חופשה בחו"ל והגיעו במקום זאת לבית הבראה לבית חולים, פיצוי בסף 2,800 שקלים לכל אחד. השופטת קבעה כי פרסומיה של 'השטיח המעופף' הטעו את הלקוחות, אשר נגרמה להם עגמת נפש מרובה כאשר נאלצו לבלות את חופשתם בבית חולים.
הסיפור החל כאשר שלושה זוגות חברים,ביקשו לצאת לנופש בבית הבראה בליטא. הם מצאו בחוברת שפרסמה השטיח המעופף, הצעה לנופש בבית הבראה "ורסמה" בבירשטונס שבליטא. בחוברת הוצג המקום כ"בית הבראה מודרני", בו מוצעים שירותים כגון: טיפולי בוץ, טיפולים בלייזר, עיסויים, בריכת שחיה, מפלי מים, סאונה, כל זאת לצד מסעדה, בר, בתי קפה ועוד.
על סמך פרסום זה, הזמינו החברים באמצעות החברה, חבילת נופש לשבועיים, מיום 21.7.05 ועד 3.8.05, בבית ההבראה, כאשר עלות חבילת הנופש היתה 1,610 אירו לזוג.
כאשר הגיעו ל"בית ההבראה" ציפתה להם אכזבה של ממש. עיניהם חשכו כשנוכחו לדעת שבית ההבראה אינו אלא בית חולים. הם נאלצו לבלות את חופשתם לצד חולים במחלות קשות, במחלקות אישפוז אונקולוגית, נוירולוגית, שיקום אורטופדי וכדומה. כשחזרו מחופשתם הגישו החברים תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.
'השטיח המעופף' טענה להגנתה כי לקוחותיה קיבלו בדיוק את מה שהזמינו. "התובעים הזמינו בית הבראה ולא בית מלון. מעצם טבעו של בית הבראה, מיועד הוא גם להבראת חולים, לרבות חולים במחלות קשות", נטען בכתב ההגנה של השטיח המעופף.
השופטת אילני לא קיבלה את טענת ההגנה. "אמנם, אין בית הבראה כבית מלון, והמזמין חבילת נופש בבית הבראה לא יכול לצפות לקבל נופש בבית מלון", כתבה השופטת שציינה, כי "המזמין בית הבראה אינו צריך לצפות שינפוש בבית חולים".
השופטת קבעה כי החברה הטעתה את לקוחותיה בפרסומיה ולא מסרה להם את המידע המלא והמדויק אודות 'בית ההבראה'. היות שכך, חוייבה חברת הנסיעות לשלם לכל נוסע פיצוי בסך 2,800 שקלים.