יש ביטויים כמו: "על הפנים", "באסה" ועוד שאין להם מקום בכתב בית דין. לא יאה לפנות לכבוד בית משפט בשפת תגרנים בשוק אלא בכבוד ובנימוס.
מרים וניר בן יעקב מאלפי מנשה טסו בחודש מרס השנה לסופשבוע ברומא. הזוג אמור היה לשהות במלון ג'ולי "ונמסר שהוא מרוחק 20 דקות ממרכז העיר ובמשך כל היום יש הסעות". למרבה ההפתעה מלון ג'ולי לא מצא הזמנה על שמם והזוג שם פעמיו למלון דומירנה, "שנמצא בסוף העולם שמאלה".
לפני שבועיים תבע הזוג בן יעקב את חברת הנסיעות איסתא בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 1,200 שקל.
"המלון היה בסדר אבל ארוחת הבוקר היתה, "על הפנים", ולא היו הסעות למרכז העיר אלא מיניבוס שהסיע עד לסוף הרחוב ומשם היה צורך לנסוע לתחנת רכבת ולקחת מטרו ואוטובוס למרכז העיר".
הזוג הלין שהנסיעות גזלו זמן רב, "וכולנו היינו מבואסים מהמרחק. לקח לנו 4 שעות כל יום להגיע מהמלון למרכז העיר". הזוג הדגיש שגמלה בלבו ההחלטה ליהנות ברומא, "וכשנחזור ארצה נטפל בעניין".
הזוג הדגיש שהתייחסותה של חברת איסתא היתה "על הפנים" והיא שבה אליו שבוע לאחר שהתלונן. "הנסיעה לרומא היתה אמורה להיות כיפית, ובמקום זאת התעסקנו עם לוח זמנים של תחבורה מהמלון. במקום לפנק את עצמנו בזבזנו כסף לחינם. לו היו מודיעים לנו שישנו את המלון היינו שוקלים אם לדחות את הנסיעה ולחכות לדיל אחר, טוב יותר".
הזוג הדגיש שסכום התביעה מורכב מהוצאות תחבורה, טלפונים ופקסים לחברה ועוגמת נפש.
הזוג צירף לכתב התביעה מכתב ששיגרה חברת איסתא בחודש יוני השנה ובו התנצלה על אי הנוחות שנגרמה להם. "פנייתכם הועברה לבדיקתם של חברת "השטיח המעופף" - ספק החבילה, תשובתם התקבלה בחודש שעבר ואיננו מסכימים עם עמדתם. בימים אלה חברתנו נמצאת במשא-ומתן אל מול ספק החבילה. אנו תקווה שהעניין יבוא על פתרונו בהקדם".
חברת איסתא טרם קיבלה את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יוני שנה הבאה.