|
מנוע החיפוש המשופר מניב הכנסות
|
|
|
|
|
חברת וואלה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2007, מהן עולה כי ההכנסות גדלו ל-30.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-24.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 21%. לעומת הרבעון הראשון של השנה חל גידול של 11% בהכנסות.
תוצאות הרבעון השני כוללות לראשונה את הכנסות החברה ממנועי צמיחה חדשים כדוגמת מערכת ה-AdVantage - שהיא פלטפורמת פרסום מודעות טקסט בתוצאות חיפוש ובהתאמתן לתוכן, וכן משיתוף הפעולה עם ICQ המגדיל את שטחי הנדל"ן הפרסומי של החברה.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-17.7 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-15.8 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2006 - גידול של 11.6%. הרווח התפעולי של וואלה ברבעון השני של 2007 הסתכם ב-3.1 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2.2 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, ו-4.7 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2006.
צבר ההזמנות בהפעלת הפורטל עלה ברבעון השני ב-25% ל-16.6 מיליון ש"ח. העלייה נבעה בעיקר מהגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים.
מנכ"ל וואלה, אילן ישועה: "ברבעון הנוכחי מתחילה החברה ליהנות מפירות מנועי הצמיחה שהושקו בחודשים האחרונים. למרות שחלפו רק 3 חודשים מאז ההשקה, המערכת מניבה כיום הכנסות בקצב שנתי שעולה על קצב ההכנסות מקישורים ממומנים (Sponsored Links) שנמכרו במנוע החיפוש הישן".
ברבעון השני בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בין וואלה ל-ICQ. לפי ההסכם שנחתם במרס, וואלה מונתה כמפיץ הבלעדי של כל שטחי הפרסום ב-ICQ ישראל. במחצית הראשונה של השנה נעשתה פעילות פיתוחית ומסחרית אינטנסיבית בתחום הסלולר בוואלה, והיא חתמה על הסכמים עם כל המפעילים הסלולריים ועם חברות תוכן סלולרי וטכנולוגיה.
וואלה השיקה כמה ערוצי תוכן חדשים כולל לרכב, בריאות וחידות. החל לפעול גם ערוץ וואלה מילון בשיתוף עם חברת בבילון. בתחום הדואר האלקטרוני בישראל יש לפורטל כ-2.5 מיליון תיבות דואר פעילות, בנפח של עד 5 ג'יגה.