בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סמ"ר יריב אמיתי נהרג בהתהפכות הגי'פ
|
סמ"ר יריב אמיתי נהרג הבוקר בהתהפכות ג'יפ האמר ● רע"ן בטיחות בדרכים בצה"ל ל-Nfc: אנו מודעים לסכנות בנהיגה מבצעית ופתחנו מסלולי הכשרה לנהגים-לוחמים
סמ"ר יריב אמיתי, חייל צה"ל מגדוד 13 של חטיבת גולני נהרג (יום ג', 6.11.07) בהתהפכות ג'יפ מסוג האמר במהלך סיור מבצעי סמוך לרצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו הקרובה. הדבר אירע בשעות הבוקר בעת סיור שערך הכוח סמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה, באזור מחסום כיסופים. ג'יפ ההאמר שבו נסעו החיילים התהפך והחיילים שהיו בתוכו נפצעו. אחד מן החיילים נפצע קשה בראשו ופונה במסוק לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. עוד בטרם הגיע המסוק לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של החייל. בצה"ל מציינים כי בעקבות התאונה נפתחה חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) לבחינת הנסיבות שגרמו לתאונה. נהרג שלושה חודשים לפני השיחרור אמיתי, בן המושב הדתי הזורעים שבגליל, הוא הבן השלישי מתוך שישה ילדים. הוא גדל והתחנך במושב ובישיבה התיכונית בחיספין. משפחתו מספרת כי הוא היה שלושה חודשים לפני שיחרורו וכבר תיכנן את צעדיו ביום שאחרי השיחרור. זו אינה הטרגדיה הראשונה שפוקדת את משפחת אמיתי. לפני שבע שנים נרצחה דודתו של יריב, מירי, רעייתו של הדוד של יריב, לייזר אמיתי, בפיגוע תופת שפגע באוטובוס הסעה של ילדים ומורים סמוך לכפר דרום בגוש קטיף. היום, סמוך למקום הפיגוע נהרג האחיין.
|
צה"ל מודע לבעיית התאונות בפעילות מבצעית
|
|
לפני זמן לא רב צויין בצה"ל שבוע הבטיחות בדרכים. סגן אלוף מאיר שמיר, ראש ענף בטיחות בדרכים בצה"ל, הסביר ל-Nfc כי הוחלט בצה"ל לערוך הכשרה נרחבת לנהגים מבצעיים בשל האבחנה כי דווקא במהלך פעילויות מבצעיות ישנן תאונות דרכים רבות. "הגורם המרכזי לתאונות הוא הגורם האנושי וככל שתתן לו יכולות יותר גבוהות ותסביר לו שזה מקצוע ושהמקצוע הזה צריך לבוא לידי ביטוי בזה שהוא מונע תאונות ומבצע נסיעה מקצועית – זה גם יביא בסופו של דבר את התוצאות בירידה בתאונות", אמר. ענף הבטיחות בדרכים מלווה את הנהג בצה"ל מזמן הגיוס בבתי ספר לנהיגה, שם הם מוכשרים במסלולי הכשרה ייעודיים בבית הספר לנהיגה מבצעית שהוקם לפני שנה וחצי בבאליש. זה בית ספר צה"לי ולא בסיס הדרכה שבו הולכים בכל יום הביתה. ההכשרה היא של 24 שעות עם כל המשמעויות של נהיגה קרבית ונהיגה מבצעית. במקום שני ימי ריענון שהיו נהוגים עד כה בצה"ל עוברים הנהגים כיום הכשרה של בין ארבעה לשמונה שבועות על סוג הרכב שעליו ינהגו במהלך הפעילות המבצעית. נהג המיועד להיות לוחם נמצא במסלול הכשרה אחד, נהג מבצעי נמצא במסלול הכשרה שני, נהג מינהלתי יהיה במסלול משלו ונהג תובלה במסלול ייחודי. מלבד הכשרת הנהגים עוסקים אנשי ענף הבטיחות בדרכים בצה"ל גם בהכשרת קציני רכב ביחידות השונות ומעניקים להם הכשרה מקצועית על-מנת שכשהנהגים יגיעו ליחידות שלהם תהיה להם כתובת זמינה לפניות מקצועיות. כמו כן הם מכשירים את מפקדי היחידות לנהל מערך בטיחות בדרכים ומתדרכים אותם בנהלים השונים. "היום הנהגים יודעים שהמפקדים מעורבים בבטיחות בדרכים, בשונה מלפני מספר שנים", ציין סגן אלוף שמיר, "לפני מספר שנים המפקדים לא כל כך עסקו בזה והכנסנו את זה למודעות שלהם דרך הנחיות מפורטות שהגיעו מהצמרת". בשל החשיבות שמייחסים בדרגים הגבוהים בצה"ל לבטיחות בדרכים אושרו תוכניות החינוך לחיילים למניעת תאונות דרכים בצבא ובבית על-ידי הרמטכ"ל וסגנו ואף זכו לאחרונה לתקציבים נכבדים ביחס לשנים הקודמות.
|
רפורמה בהכשרת נהגים במילואים
|
|
לדברי סגן אלוף שמיר, ענף הבטיחות בדרכים נמצא בתחילתו של תהליך הכשרת נהגים גם בשירות המילואים. "הפער במילואים הוא בעיקר פער מיקצועי של הנהגים ופער נוסף הוא ההבדל בסוג הרכב בין הפעם האחרונה שהנהג הגיע למילואים לבין הפעם הנוכחית". עד תחילת 2008 אמורה להיכנס בצה"ל הוראה שעל פיה נהג מילואים יהיה מחוייב באותם היתרים ובאותם רישיונות כמו נהג סדיר. אם בעבר נהג במילואים היה יכול להתמנות לתפקידו מבלי שנהג כלל ברכב צבאי – יותר זה לא יקרה. בדומה להכשרת נהגים בסדיר, ההכשרה הזאת של נהגי המילואים תהיה על-פי סוג הנהיגה כשנהג לוחם יעשה הכשרה של כארבעה שבועות לקראת סוף השירות הסדיר שלו ועם ההכשרה הזאת יעבור ליחידת המילואים בתור נהג לוחם. "יחידות שירצו שהאנשים שלהם עדיין ינהגו על כלי הרכב יצטרכו לשלוח אותם למסלול ההכשרה לנהיגה מינהלתית, מסלול של בין שלושה לחמישה ימים על-פי סוג הרכב וסוג המשימות הנדרש", ציין והעיר עוד שהשינוי הזה בהכשרת נהגי המילואים יתפרס על פני שנתיים. "כדי להכיל את זה על כל יחידות המילואים אי אפשר לעשות את זה בשנה אז נעשה את זה בשנתיים".
|
|
תאריך:
|
06/11/2007
|
|
|
עודכן:
|
06/11/2007
|
|
איציק וולף
|
סמ"ר יריב אמיתי נהרג בהתהפכות הגי'פ
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ע.מגן
|
6/11/07 18:20
|
|
2
|
|
חייל צהל
|
22/01/08 16:39
|
|
אחוז הלא מעשנים בישראל הגיע לשיא חדש - 76.8% מכלל האוכלוסיה הבוגרת אינם מעשנים. כך עולה (יום ג', 6.11.07) מסקר חדש שערך משרד הבריאות על העישון בישראל.
|
|
|
בית משפט השלום בבית שאן, גזר (ב', 5.11.07) עונש תקדימי של חצי שנה מאסר בפועל ושנה על תנאי, על תושב מושב חזון שהחזיק בבעלי חיים והוביל אותם שלא כדין. עד היום הוטלו קנסות בלבד על עבירות מסוג זה. מדובר בעבירות נפוצות ולהחמרת הענישה יש משמעות הרתעתית חשובה.
|
|
|
חיל האוויר האמריקני החליט לקרקע את כל מטוסי האף-15 הפועלים בשורותיו - בעקבות תאונה שתרחשה ב-2 בנובמבר, ויוחסה לכשל מבני חמור. המטוסים מיוצרים בחברת בואינג.
|
|
|
שופטת בית המשפט העליון מרים נאור דחתה (יום ג', 06.11.07) את בקשתם של אנטולי מירופולסקי וסרגיי בקייב מכרמיאל לערוך להם משפט חוזר לאחר שהורשעו ברצח חברם פבל מליז'וניק ובית המשפט העליון דחה את ערעורם וסירב לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בפסק דינו.
|
|
|
בית המשפט המחוזי בת"א הורה בסוף השבוע לחברה קדישא תל אביב למכור ליזם דוד לוי 11 דונם ברמת השרון, ב-800 אלף דולר, למרות שלא נחתם חוזה בין הצדדים. זהו פסק דין תקדימי, מאחר שעד היום כמעט ולא היו מקרים שבהם הורה בית המשפט לאשר עסקות נדל"ן ללא חוזה בכתב.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
|
|
|
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
|
|
|
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|