|
[צילום: האתר הרשמי של סופרבוס]
|
|
|
|
|
חברת האוטובוסים סופרבוס זכתה בשבוע שעבר במכרז להפעלת קווי בית שמש. הודעה על כך מסרה עיריית בית שמש. אולם למרות זאת, במשרד התחבורה סירבו לאשר או להכחיש את הפרסום, ודובר המשרד אמר ל-Nfc כי לא הוציא כל הודעה על כך.
בסוף ספטמבר השנה, נמסר לעיתונות, כי הזוכה במכרז קווי האוטובוס בעיר היא חברת קונקס. גם אז לא נמסר אישור לכך ממשרד התחבורה, לאחר שסופרבוס איימה לפנות לבית המשפט.
גורמים בענף התחבורה הציבורית אומרים כי כניסתה של סופרבוס אינה בשורה מזהירה עבור התושבים. מלבד יתרונה של החברה בכירטוס חופשי-חודשי משותף עם אגד, יתרון שיתמוסס עם התרחבות השימוש בכרטיס האלקטרוני החכם "רב קו, הרי שמדובר בחברה המפעילה חברות קבלן על-בסיס קבוע.
משנת 2000 עד היום, מפעילה סופרבוס את קווי רמלה-לוד, שוהם ומודיעין עילית. השירות הניתן על-ידי החברה בהשוואה לכל חברות הרפורמה האחרות זוכה לתלונות רבות מצד הנוסעים.
לא ברור האם רובם המוחלט של אוטובוסי החברה מורשים בכלל לעבוד בקווי תחבורה ציבורית. ככל הנראה יש לחברה גם מחסור עצום באוטובוסים, שכן מדי שבוע היא מפעילה את הקווים שלה במודיעין עילית באמצעות חברות קבלן למיניהן, והכל תחת הסכמה שבשתיקה מצד משרד התחבורה.
מדי שנה נקנסת חברת סופרבוס על-ידי משרד התחבורה בעשרות אלפי שקלים בגין אי עמידה בתנאי המכרז שלה ברמלה. מדובר בעבירות כמו אי עמידה בלוחות זמנים, תלונות חוזרות ונשנות מצד הנוסעים, אי החלפת האוטובוסים שלא מתאימים לעבודה בקווי תחבורה ציבורית, חוסר בכירטוס משותף ובמערכת כירטוס אוטומטית. סופרבוס היא כיום החברה היחידה בארץ שאין לה מכשירי כירטוס.
עם זאת, נראה שכל הקנסות לא ממש מרתיעים את עזרא בליליוס ושות', שכן הוא מעדיף להמשיך ולשלם, ולראיה: זכייתו במכרזים נוספים.