רשם העמותות ביקש (יום ג', 11.12.07) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות על פירוק איגוד חברות הפרסום. בבקשה שהגישה מנהלת מחלקת הפירוקים במשרד הרשם, עו"ד מירית כנרי, נטען כי מדוח של רואה חשבון שמונה מטעם הרשם, עולה כי האיגוד פועל בניגוד לחוק ולתקנון ואף אינו עושה לקידום מטרותיו. בין היתר, קיים חשש כי האיגוד אינו מדווח על רווחי חברה שבבעלותו וכי רווחים אלה אינם משמשים לקידום מטרות האיגוד.
איגוד חברות הפרסום נרשם כעמותה ב-1987 במטרה מוצהרת לקדם את ענייני משרדי הפרסום. ב-13 בנובמבר 2005 ביקש רואה חשבון מטעם רשם העמותות, שי נגור, מהעמותה להמציא מסמכים לצורך בדיקה שערך. העמותה לא נענתה, וגם לא השיבה למכתבים שנשלחו אליה לאחר מכן. ב-28 בפברואר הוציא רואה החשבון דוח ביקורת המפרט ליקויים רבים והמליץ לפרק את העמותה. לאחר שהעמותה המשיכה שלא להגיב על מכתביהם של נציגי הרשם, הוחלט באפריל 2007 להגיש בקשת פירוק.
חברה להפעלת בתי ספר לפרסום
עו"ד כנרי מציינת כי איגוד חבורת הפרסום מחזיק ב-30% מהון המניות של חברת "אי.איי.סי מרכז הפרסום הישראלי" המפעילה בתי ספר לפרסום. בעלי המניות האחרים הם חברות פרסום שיש להן נציגות בוועד המנהל של האיגוד ובהן: "איי.פי.ג'י - ראובני פרידן" ו"דרורי שלומי פרסומאים". בעלי מניות נוספים בחברה הם מנכ"ל העמותה יגאל בראון ויורם דרורי חבר ועד העמותה.
דוח הביקורת על איגוד חברות הפרסום העלה כי בוועד יושבים 9 חברים ולא 10 כפי שמחייב התקנון. מכיוון שמנכ"ל העמותה ואחד מחברי הוועד נמנים עם בעלי החברה, עולה חשש שיש רווחים וכי הם אינם מגיעים ליעדם. עוד נקבע כי מהדוחות הכספיים לשנת 2004, ומשיחות עם רואה החשבון של העמותה, עולה כי נראה שחלק מפעילות העמותה היא עסקית.