כבכל שנה, מזמן לנו יום האוהבים הבינלאומי (ולנטיינ'ס) שלל של מוצרי אהבה, מתנות וברכות. גברים ונשים כאחד פושטים על החנויות השונות במטרה לשמח את אהוביהם ביום זה. פעמים רבות נתקלים שני הצדדים בבעיה של ממש בכל הקשור לבחירת המתנה, דבר זה נפוץ בעיקר בקרב המין הגברי אשר לא מתבייש להעיד על עצמו כי קניית מתנה זה לא הצד החזק שלו.
מבדיקה שביצע ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים עולה כי רוב רוכשי המתנות לרגל יום האוהבים הם דווקא גברים, כ-65% מהם קונים לבנות זוגם מוצרי קוסמטיקה. רק 35% מהנשים מטריחות עצמן לקניון בחיפוש אחר מתנה לבני זוגן.
לפי הערכתו של יו"ר הענף, ליאור לוי, ומבדיקה שנערכה בקרב היצרנים, זוגות האוהבים יוציאו השנה 60 מיליון שקלים על תמרוקים, כלומר גידול של 15% לעומת שבוע רגיל. עוד אמר, כי עיקר הרכישות מתבצע בשבוע שלקראת יום האוהבים.
לדברי לוי, השנה ימכרו כ-400 אלף אריזות שי מיוחדות המכילות מוצרי טיפוח מוקטנים (במשקל של כ-250 גרם האחד). מדובר בין היתר בקרמים לפנים, לשיער ולגוף, בשמים, מוצרי ספא ומוצרי ים המלח. כן כוללות אריזות אלו נרות ועיצובים מיוחדים ומחיריהם נעים בין 50 ל-300 שקלים, בדומה לאשתקד.
היקף שוק התמרוקים בישראל עמד בשנת 2007 על כ-3.2 מיליארד שקל.