|
אלי בליליוס [צילום: ירון זיו]
|
|
|
|
|
|
חברת ההיסעים "סופרבוס" מבקשת להעלות את אגרת הליסינג, ובאמצעות חקיקה להטיל אגרת גודש ולאכוף את איסור התנועה לרכבים פרטיים בנתיבי תחבורה ציבורית.
מנכ"ל סופרבוס, אלי בליליוס, אף הציע בכינוס התחבורה הציבורית, בשמן של חברות התחבורה, כי עובדי הרשויות המקומיות יגיעו לעבודתם בתחבורה ציבורית, ובכך יַראו שהיא מצוינת, ואינה מיועדת רק לאוכלוסיות חלשות. בליליוס הוסיף כי הדבר יגרום לריקון של החניונים סביב העירייה, וציין כי ללונדון עולה להיכנס 8 ליש"ט לרכב פרטי, סכום שאולי אף עלה באחרונה לסכום של עד 18 ליש"ט לרכב ארבע-על-ארבע.
לראש עיריית חיפה, יונה יהב, זה כבר היה יותר מדי. "אני לא מסכים לכך ותובע מכם את העלאת רמת השירות כדי שאפשר יהיה להשתמש באוטובוסים". יהב הביא כראיה את הרכבת, שבימיו כעורך-דין העדיף לעשות בה שימוש מאשר במכוניתו, מהסיבה ש"היה שם נעים יותר, אפשר לשתות קפה ולהכין את התיק". לדבריו, לרכבת יתרון עצום הן בשל הזמן המהיר והן בשל התדירות הגבוהה שלה.
לא נוציא בשפכטל נהגי מוניות מהמטרונית
בתוך כך הלין ראש עיריית חיפה שאף עיתון לא כותב על כך שהוא פועל לחסימת הרחוב המרכזי בעיר (הרצל, ע.י.) לכלי רכב פרטיים כדי לאפשר בו נסיעה רק לתחבורה ציבורית. למרות שגם נהגי מוניות נחשבים תחבורה ציבורית, לא מעונין יהב לאפשר להם גישה, בשל כוונתו לאפשר במקום תנועה של ה"מטרונית", אוטובוס דו-מפרקי גדול שינוע על כביש ויסיע המונים. לדבריו, הוא אינו מוכן לאפשר את כניסתם של נהגי המוניות ("שרובם חאפרים") לנתיב המיוחד עד להפעלתה של המטרונית (הם נוהגים בפראות, אין להם גוף מאורגן, ולא נוכל להוציא אותם בשפכטל").
יצוין, כי בית המשפט בחיפה מחק אתמול את עתירת נהגי המוניות בחיפה המבקשים להשתמש בנתיב המיועד למטרונית.