|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
טלנסקי. מציגים אותי כשקרן [פלאש 90]

הדרמה בבית המשפט / חקירה נגדית

סדקים בעדותו של טלנסקי: "בילבלו אותי"

טלנסקי הודיע: לא מוכן למסור דוחות מס מנמק את סירובו בשקרים וברצח אופי שעושים לו מודה ששיקר במשטרה: העדתי "תחת אווירה של פחד, בלבול, מתח וחרדה" טלנסקי, לאולמרט: אתה משוגע; יומני שולה זקן: סיפורי סבתא
20/07/2008  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אולמרט-טלנסקי   |   תגובות

העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף, משה (מוריס) טלנסקי, חזר בו מהסכמתו למסור את דוחות המס שהגיש לשלטונות המס בארה"ב. טלנסקי הודיע בחקירתו הנגדית ביום שישי (18.07.08) כי הוא מסכים למוסרם. עתה הוא מנמק את חזרתו מהסכמתו בכך שפרקליטי אולמרט מציגים אותו כשקרן ופוגעים בפרטיותו.

טלנסקי הטיח בכעס כבר בפתח עדותו היום (20.07.08), כלפי עו"ד אלי זהר: "אתה חדרת לתוך שטח שהורס את פרטיותי"... כל מה שעשית עד עכשיו אין לו קשר לעניין אם אולמרט קיבל כסף ממני או לא. מה שאני עשיתי הוא לא רלוונטי ולכן אין לכך קשר עם המקרה. אני לא אתן לך את החזרי המס שלי בשנים האחרונות".

טלנסקי הוסיף בסוגיה זו, כי במהלך סוף השבוע הוא חשב על הבטחתו מיום שישי, וקרא וראה מה נעשה לו בתקשורת - על-ידי אנשי אולמרט, ולכן החליט שלא לשתף פעולה, בסוגיה זו. "אני חשבתי מאז יום שישי על כל הדברים האלה. ונראה לי שאתה מנתח אותי, והאווירה מהיום שהגעתי לכאן הייתה כמו האווירה בבת-ים (יאח"ה). אתה פתחת את חיי, חיי משפחתי וכל מה שניסיתי לעשות בחיי עכשיו, הפך להיות רכילות ציבורית. לקרוא את העיתונים הבוקר שבהם מציגים אותי כשקרן... זה חודר לפרטיות שלי".

טלנסקי: פסח, חנוכה...

לאחר חילופי דברים קצרים בין טלנסקי לעו"ד זהר, חודשה העדות המהותית. עו"ד ייחס לטלנסקי אמירת שקרים. הוא כיוון בדבריו לדבריו הסותרים במשטרה ולגרסאות שהעלה באשר ל-72 אלף דולר בהם מדובר. טלנסקי מסר בעניין זה, במשטרה, כמה גרסאות, והרושם שיצר הוא: הכסף נמשך מהבנק, במזומנים, וניתן בחלקו הגדול עבור אולמרט.

טלנסקי, לעומת זאת, ביקש להסביר כי אין מדובר בשקרים, אלא לכל היותר בדברים שאמר באופן בלתי סדור ומבולבל, וזאת בשל מה שהגדיר: היותו נתון בחקירת המשטרה "תחת אווירה של פחד, בלבול, מתח וחרדה".

טלנסקי נשאל האם בחקירתו במשטרה הוא נשאל האם העביר לשולה זקן 72 אלף דולר:

זהר: התשובה שלך הייתה נכונה?
טלנסקי: באווירה הזו, של מצב שבו אתה לא יודע איפה אתה נמצא - אך האווירה בזמן זה הייתה דומה למה שעשית לי אתה ביום ששי -
מה שהסברתי, זה שאם אמרתי, זה היה בגלל האווירה שכאילו אני פושע. באותן נסיבות זה מה שאמרתי. אולי זה אמת אך זה היה תחת אווירה של פחד וחרדה. יתכן שזה נכון שאמרתי כך.
זהר: האם אתה זוכר משיכה של 60 אלף דולר? האם אתה זוכר משיכה של 72 אלף דולר?
טלנסקי: כן. שוב, מה שאמרתי שם זה היה תחת מצב של לחץ ומתח.
זהר: למה הייתה המשיכה של הכסף הזה? בשבילך, בשביל אחרים?
טלנסקי: אולמרט התקשר אלי. הייתה לנו שיחה. אמרתי לו שזה מגוחך, ואני לקחתי בחשבון שהחלטתי לתרום לקמפיין הזה, הלכתי לבנק, משכתי 72 אלף דולר, הגעתי למשרד ונתתי את הכסף לשולה זקן. מה שאמרתי שם היה תחת מצב של בלבול.
זהר: אתה נתת את הכסף לאולמרט בפסח?
טלנסקי: אתה מבקש ממני להגיב באווירה של פחד ובלבול, הייתי אומר לך שכל התגובה הייתה תחת המצב הזה.
זהר: אחרי שאמרת פסח, החוקר אמר שזה היה בדצמבר. אז אתה אמרת שזה היה בחנוכה.
טלנסקי: כן, זה היה חנוכה.
זהר: מדוע אישרת?
טלסנקי: אני זוכר את הכספים, את הסכומים. כל מה שאמרתי היה תחת מצב של בלבול וחקירה.

טלנסקי: העדתי לא אמת, כי פחדתי
טלנסקי, לאולמרט: אתה משוגע?

בהמשך חקירתו על-ידי עו"ד זהר מסביר טלנסקי מדוע מסר במשטרה כמה גרסאות על אודות אותם 72 אלף דולר. כמו-כן מסר את גרסתו באשר לכסף שהתבקש למסור לאולמרט, לטיול באיטליה. מדבריו עולה, כי תוך-כדי חקירתו במשטרה, הוא הבין ו/או חשש שאולי עשה משהו בלתי חוקי, ולכן מסר גרסה אחת, חזר בו בגירסה שניה, ולאחר מכן מסר גרסה שלישית. להלן דבריו:

טלנסקי: נתתי 72 אלף דולר לשולה זקן.
זהר: מדוע אמרת בחקירה שלא נתת 72 אלף דולר?
טלנסקי: מה שהיה שם, היה מצב שבו הייתי צריך לחשוב במהירות האם נתתי, האם עשיתי...
זהר: ממה פחדת?
טלנסקי: לא ידעתי מה אני עושה שם. חשבתי: האם מה שעשיתי היה נכון? לפתע חשבתי שמה שעשיתי לא היה נכון.
זהר: האם לא הרגשת שהם מנסים להוציא ממך דברים שלא עשית?
טלסנקי: מה שהם עשו זה ניסיון להביא אותי למצב של שיכחה גמורה, וניסיון להתחיל הכל מחדש. אני עכשיו רואה מה שהם עשו לי, כשאתה מראה לי את החקירה, הם מנסים לבלבל אותך כדי שאתה תרגיש אשם.
זהר: הם גם אומרים לך מה לומר.
טלנסקי: לא.
זהר: הם מנסים לשים לך דברים בפה.
טלנסקי: נכון.
זהר: ואתה מתעקש על כך שלא נתת לשולה 68 אלף דולר.
טלנסקי: אני אחזור רק שוב על מה שאמרתי: אתה נמצא במצב של בלבול. אני אומר משהו, החוקר מעמת אותי, ואז בסוף היום אני אומר משהו אחר.
זהר: בעצם אתה לא זוכר את האירועים.
טלנסקי: אני זוכר את משיכת הכסף טוב מאוד.
זהר: האם זה נכון שאתה לא זוכר דברים בחקירה ואמרת דברים שניסו לרצות את החוקרים?
טלנסקי: אני ניסיתי לחשוב, אבל האווירה הייתה מאוד קשה.
זהר: בחקירה נוספת אמרת שנתת כסף לאולמרט לחופשה המשפחתית. שאלו אותך האם יכול להיות שבספטמבר. אתה השבת שלדעתך זה היה בפסח. אתה מנסה ליצור רושם כאילו אתה זוכר משהו. תיארת שיחה עם אולמרט שבה אמרת לו אם זה בסדר או אל בסדר לצאת לחופשה בחג.
טלנסקי: אני זוכר שיחה איתו לגבי נסיעה בחג. אני לא זוכר מתי זה היה.
זהר: אמרת בחקירה שנתת 25 אלף דולר. גם את זה המצאת.
טלסנקי: אני זוכר את זה שנתתי לו את הסכום הזה לחופשה. אני לא זוכר מתי זה היה בדיוק.
זהר: כמה זה היה בדיוק?
טלסנקי: הילוויתי לו, אני זוכר שנתתי לו את הכסף. אני חושב שמשכתי את הכסף מבנק ירושלים אבל אני לא זוכר בדיוק.

עו"ד זהר הציג בפני טלנסקי את פרוטוקול עדותו במשטרה, ממנו עולה כי לדברי טלנסקי ביקש ממנו אולמרט בתחילה 50 אלף דולר, וטלנסקי הטיח בפני אולמרט, בתגובה: "מה, אתה משוגע? זה המון כסף. אני אתן לך חצי, תשיג את השאר ממישהו אחר... הלכתי לבנק ולקחתי את הכסף. מנהל הבנק התפלא כי זה היה סכום גדול. משכתי קצת יותר, חלק מזה הייתי צריך לעצמי...
באותה עדות במשטרה אמר עוד טלנסקי, כי יתרת הכסף שימשה למתן סיוע לבנו, לשיפוץ בינו ולרכישת רכב לבתו.

עו"ד לדור התנגד לאופן שבו הוצגו הדברים. הוא ביקש מבית המשפט לחייב את עו"ד זהר להימנע מלהטעות את העד. "הסנגוריה מראה חקירות באופן סלקטיבי", אמר, עד כדי כך שגם לו עצמו (ללדור), שמכיר היטב את החומר, קשה לעקוב. "כשמציגים את הפערים צריך לפחות ללכת בצורה מסודרת", אמר לדור.

טלנסקי: החוקרים דחפו אותי נגד אולמרט
אולמרט. נסיעה לאיטליה?

עו"ד זהר המשיך ללחוץ על העד בנקודות אלה, בניסיון למוטט את גרסתו. זהר הטיח בטלנסקי שוב ושוב, כי הגרסאות שמסר במשטרה אינן אמת, וכי הוא הודרך על-ידי החוקרים ופעל בסופו של דבר למסירת גרסה שתספק את רצונם.

"המצאת סיפורים", הטיח זהר בטלנסקי ואמר: מסרת שמשכת במזומנים 72 אלף דולר. אמרת בגרסה אחת אמרת שנתת לאולמרט 10,000 דולר, לטיול באיטליה, בחופשת הפסח ואחר-כך אמרת שמדובר בחנוכה (בדצמבר); לאחר מכן אמרת שהעברת לאולמרט 30 אלף דולר; בהמשך הצהרת שהעברת לארה"ב 30,000 דולר, ואחר-כך תיקנת ואמרת שמדובר ב-3000-2000 דולר. להלן חילופי הדברים:

זהר: מאיפה הגיע הסיפור הזה על ההצהרה על ה-30 אלף דולר? מדוע לומר את זה? זה לא הליך רגיל. מאיפה זה בא?
טלנסקי: כל האווירה הזו של הפחד, הם שאלו אותך ולך היה בראש למצוא תשובה הגיונית ככל האפשר והבלבול שהיו כרוכים בזה, גרמו לי לכל מיני תסריטים מה לעשות, ואמרתי אותם מתוך פחד.
זהר: אפילו לומר דברים שאינם נכונים?
טלנסקי: כן.
זוהר: האם הבנת שאתה צריך לרצות את החוקרים? היית יכול לומר להם: אני לא זוכר. אבל לומר לקחתי את הכסף חזרה לארה"ב...
טלנסקי: המילים 'אני לא זוכר' זה חלק מזה.
זוהר: הכוונה שהם דחפו אותך. המילים אני לא זכר זה לא חלק מהמילון שלהם.
טלנסקי: כן זה היה פחד פסיכולוגי.
זוהר: יש לך תחושה שאתה צריך לתת להם הסבר. הייתה לך תחושה שאתה צריך לתת הסבר פסיכולוגי ל-68 אלף הדולר האלה. לך היה בראש למצוא תשובה הגיונית ככל האפשר.
טלנסקי: הם ניסו לדחוף אותי לעבר אולמרט. הם אמרו לי: אתה לא המטרה. תיארתי לי מי המטרה, הם לא אמרו לי.
זהר: האם אתה מסכים שכשאמרת שלקחת 30 אלף דולר לארה"ב זה לא היה נכון?
טלנסקי: כן.

טלנסקי: יומני שולה זקן? – "סיפורי סבתא"

העד טלנסקי הלין שוב ושוב במהלך עדותו בחקירה נגדית, כי מה שנעשה עמו במהלך העדות דומה למה שאירע בחדר החקירות במשטרה. באשר לדברים שכתבה שולה זקן אמר טלנסקי, כי מה שכתבה שולה זקן ביומנים אלה "סיפורי סבתא".

במהלך חקירתו הציג זהר בפני העד סרט וידאו המתעד את עדותו במשטרה. באותה חקירה אמר טלנסקי כי לא נתן לאולמרט 72 אלף דולר, אלא 10,000 דולר.

זהר: האם זה נכון?
טלנסקי: מה שאמרתי שם, היה תחת אווירה של פחד ובלבול...
אתה ניסית ביום שישי לשים אותי במצב דומה. המילה אמת משמעותה עבורי זה כאשר אתה מודע ואתה יכול להיות מרוכז במחשבות. אך במצב כזה, זה תחת אווירה של פחד. ה-72 אלף דולר נתתי לשולה.
זהר: זה נכון מה שאמרת שם?
טלנסיק: נתתי לו 72 אלף דולר. אמרתי לך - בנסיבות אלה, אלה היו מילים בלבד.
זהר: אמרת בחקירה שאתה חושב שאולמרט נסע לאיטליה עם המשפחה שלו.
טלנסקי: אני זוכר שהוא אמר לי שהוא נוסע...
זהר: הוא אמר לך: אני נוסע עכשיו, אני צריך כסף? האם זה נכון?
טלנסקי: אני זוכר את השיחה הזו.
זהר: באותה חקירה אמרת ששאלת אותו למה אתה נוסע? זה פסח? אתה יוצא מהארץ? האם זה יפה לעשות זאת בפסח? זה נכון שהייתה לך השיחה הזו - האם זה בסדר או לא לצאת בפסח.
טלנסקי: אני זוכר שהייתה לי שיחה כזו איתו.
זהר: האם נכון מה שאמרת שנתת את הכסף לשולה זקן.
טלנסקי: אני הוטרדתי מאוד על-ידי העניין. שאלתי אותם למה אני לא יכול לתת צ'ק? בשבילי, סכום כזה היה מצב מאוד קשה, אך נתתי להם את הכסף.
זהר: אמרת בחקירה שהמשיכה הזו הייתה בפסח. האם זה היה בפסח או לא?
טלנסקי: אני לא זוכר.
זהר: בחקירה אתה אומר שמתוך הסכום של 72 אלף דולר, לקחת 30 אלף דולר, החזרת לארה"ב.
טלנסקי: ראית באיזה מצב הייתי בחקירה? החקירה הייתה מאוד מבלבלת, באופן קיצוני. המצב של הפחד שבו הם שמו אותי, יצר מצב טוטאלי של חשיבה לא הגיונית.
זהר: אז המצאת את זה?
טלנסקי: אני נמצא באותו מצב שאחרי כשאתם אומרים לעיתונים שאתם תרסקו אותי.
זהר: אז המצאת סיפור שאינו נכון?
טלנסקי: כן.
זהר: החוקר ניסה לשכנע אותך שנתת 72 אלף דולר לשולה. אתה השבת לחוקר, שהראה לך את יומני שולה זקן: "מה ששולה זקן כתבה זה 'סיפורי סבתא'.

זהר, לטלנסקי: אני מרחם עליך

טלנסקי אמר עוד בעדותו, כי הסתירותב עדותו נובעות מבלבול. הדברים שאמר בפיזור דעת, נובעים מכך שהוא התבלבל "כאילו שמישהו הצמיד אקדח לראשי. באותו זמן זה מה שעלה לי בראש. הבלבול המשיך כל הזמן". לשאלה האם הכסף שנתן אכן יועד לטיול באיטליה אמר שוב ושוב, כי הוא נתן את הכסף, והוא לא יודע איזה שימוש נעשה בו. עו"ד זהר הטיח שוב בעד, כי הוא סיפק במשטרה גירסה "שאין לך מושג עליה. למה פשוט לא אמרת: אני לא זוכר?". טלנסקי השיב: "אני ניסיתי לחשוב בצורה הכי טובה ובנסיבות האלה זה מה שחשבתי. ניסיתי להבהיר את התמונה".

זהר: עשית מאמצים כדי לרצות אותם,
טלנסקי: זו המסקנה שלך.

טלנסקי התבקש להסביר כיצד מתיישבת גרסתו במשטרה שהוא נתן את הכסף לאולמרט בדצמבר 2003 – עם גרסתו שהוא נתן את הכסף לטיול באיטליה (הטיול המשפחתי נערך בספטמבר 2004).

זהר: החוקרת נותנת לך גרסה, ואז אתה מנסה למצוא לזה הסבר. במקום לומר אני לא זוכר, אתה מנסה לראות איך אתה יכול לרצות אותה. אני מרחם עליך לראות אותך במצב הזה.
טלנסקי: אני ניסיתי ככל יכולתי. אני באמת ניסיתי כי ידעתי שנתתי לו כסף. אתם שואלים אותי פרט זה או אחר. אני נתתי לו הכסף. אתם שואלים אותי על פרטים, הם רוצים פרטים. יש לי יומן של זה?
זהר: אמרת בחקירה קודמת שאתה רושם את כל ההלוואות.
טלנסקי: יש הבדל בין ראש עיריית ירושלים לבין מישהו שהוא סתם מכר.
זהר: החוקרת נותנת לך פתרונות כשאתה לא מצליח להיזכר.
אולי כל הסיפור הה של ההלוואה לאולמרט לא קיים.
טלנסקי: אני לא יכול לזכור את הנסיבות אך אני אומר לך עכשיו: אני נתתי לו כסף, הוא יצא לאיזה טיול, אני לא יכול לזכור את הפרטים, הבלבול קיים גם עכשיו. אני יודע שהוא יצא לטיול.

טלנסקי: נתתי 25 אלף דולר לאולמרט. לא זוכר מהיכן

פרקליטי אולמרט דחקו בטלנסקי שוב ושוב, כדי שיסביר מה מקורם של אותם 25 אלף דולר שנתן לדבריו לאולמרט לטיול משפחתי. טלנסקי אמר בחקירתו כי הוא משך את הכסף מבנק ירושלים. אך עו"ד זהר הציג את תדפיסי הבנק, מהם עולה שאין משיכה כזו באותו מועד.

זהר: מהיכן הכסף?
טלנסקי: "אני חשבתי שמשכתי את הכסף מהבנק, אך עכשיו כשאני רואה שלא הייתה משיכה, אני לא יודע לומר מאיפה קיבלתי את ה-25 אלף דולר שנתתי לאולמרט... אני זוכר את כל האירוע: חופשה והכל. אני רק לא זוכר מאיפה השגתי את הכסף.
זהר: מאיפה לקחת את הגרסה הזו, שלקחת את הכסף מהבנק?
טלנסקי: כי זה בדרך כל מה שאני עושה.
זהר: מה גרם לך להסס עכשיו?
טלנסקי: אם אתה אומר לי שזה לא קרה, אם אתה חוזר על אותם דברים, אז אולי זה לא קרה.
זהר: אם אני אומר לך שאולי זה לא קרה, זה גורם לך להסס?
טלנסקי: אני הייתי בטוח שלקחתי את זה מהבנק. אני לא יכול להיות בטוח עכשיו, כשאתה מעלה ספק כה גדול בזה. אני עדיין מאמין שהלכתי לבנק.

בדבריו לשופטים הסביר עו"ד זהר, כי עמדת אולמרט היא שהלוואות פרטיות מצד טלנסקי, לאולמרט, במזומנים – זה סיפור שלא היה ולא נברא.

70 אלף דולר לקמפיין של אולמרט?

טלנסקי נשאל גם על סכומי כסף שהועברו לדבריו בצ'קים, לקמפיין של אולמרט - במסגרת הפריימריז שהתקיימו בליכוד (על ראשות המפלגה וכמועמדה לראשות הממשלה), בסכום כולל של 70 אלף דולר. לדבריו, הוא קיבל שני צ'קים בסכום זה מישיבה בניו-יורק, תמורת שירותי ייעוץ שנתן.

טלנסקי אמר, כי הוא הביא את הצ'קים לישראל והפקידם בחשבונו, ומחשבונו נתרם הכסף לקמפיין של אולמרט.

עו"ד זהר דחה גירסה זו. הוא טען כי הצ'קים הופקדו בחשבון ימים ספורים קודם לבואו של טלנסקי לישראל.

זהר: "נתת גירסה שבה אתה מספר על כך שאתה מביא את הכסף איתך. למה לספר סיפור?
טלנסקי: איך אני יכול לזכור?
זהר: אני בטוח שאתה לא יכול לזכור, אז למה לא לומר פשוט: לא זוכר?
טלנסקי: אני ידעתי שאולמרט צריך כסף.

תאריך:  20/07/2008   |   עודכן:  20/07/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סדקים בעדותו של טלנסקי: "בילבלו אותי"
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כן לעצור מיד את ל
20/07/08 12:40
 
הטקסט בעיתון נוסף
20/07/08 13:10
 
סו
20/07/08 14:48
2
כן לעצור מיד את ל
20/07/08 12:53
3
מילקה
20/07/08 13:20
4
מיכל מירושלים
20/07/08 13:22
 
מידות טהורות
20/07/08 14:23
 
טהורת המידות
20/07/08 15:53
 
טהור גזע
20/07/08 17:38
 
טהורת המידות
21/07/08 07:10
 
זהו מגיב מקצועי
21/07/08 09:47
5
לא חוקי בעליל
20/07/08 13:32
6
ישמעאל
20/07/08 13:32
7
ע. סובול
20/07/08 13:36
 
משורר לעת מצוא
20/07/08 20:32
8
זה ברור כשמש
20/07/08 14:11
9
מוריה
20/07/08 14:29
10
יונתן יקותיאלי
20/07/08 14:36
11
אפrת
20/07/08 14:38
12
אפrת
20/07/08 14:45
13
קורא מזדמן
20/07/08 15:01
14
אמיץ
20/07/08 15:26
15
ג'יל\הרצליה פיתוח
20/07/08 16:00
16
הכל תפור
20/07/08 17:12
17
רונית..פ...
20/07/08 23:17
18
ג'ימי
21/07/08 09:21
19
טלנסקי לא העיתון
21/07/08 09:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרשות הפלשתינית מאשימה את ישראל בשימוש בכלי נשק חדש נגד תושבי מזרח-ירושלים: חולדות.
20/07/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
הגידול בתדירות הטיסות, שיתוף הפעולה עם חברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, שיפור בתפוסת הנוסעים והעלאת המחירים ביחס לשנת 2007 - יביאו את חברת אל-על לגידול 8% בהכנסות בסיכום 2008.
20/07/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
פרקליט המדינה עו"ד משה לדור מתריע, בפתח הדיון (יום א', 20.07.08) בבית המשפט המחוזי בירושלים שבו נשמעת עדותו של משה (מוריס) טלנסקי, כי פרקליטי אולמרט ואנשי יחסי הציבור ששכר עוברים למעשה על החוק, האוסר להשפיע שלא כדין על עדים. לדור התייחס בעיקר למסרים ולאיומים שפורסמו בתקשורת מפיהם של אנשי אולמרט.
20/07/2008  |  יואב יצחק  |   חדשות
מספר מחקרים גילו כי שתייה מוגזמת של אלכוהול עלולה להעלות את לחץ הדם לרמות לא בריאות. למעשה, מחקרים מראים כי אנשים השותים כמויות גדולות של אלכוהול ומצמצמים את כמות השתייה לכמויות מתונות יותר יכולים להוריד את לחץ הדם הסיסטולי (המספר הגבוה בנתוני לחץ הדם) ב-2-4 מילימטר של כספית ואת לחץ הדם הדיאסטולי (המספר הנמוך בנתונים לחץ הד) ב-1-2 מילימטר.
20/07/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
שר האוצר לשעבר, אברהם שוחט, שעמד בראש הוועדה הציבורית לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה דוחה (יום א', 20.7.08) את הצעת שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, לדחות את העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות בשלוש שנים עד לשנת 2011. לדבריו, מדובר בשערורייה וברצונה של השרה תמיר לצבור פופולריות הנובע מחוסר עמידות פוליטית.
20/07/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il