ארקיע מדווחת (יום ג', 30.12.02), כי השלימה עיסקת רכישה והחכרה בחזרה של שלושה מטוסי נוסעים עם ענקי התעופה האמריקנית, Delta Air Lines. דלתא היא חברת התעופה השלישית בגודלה בארצות הברית.
ארקיע מסרה הבוקר, כי לאחר ביצוע העיסקה, מונה צי מטוסי הסילון שבבעלותה 34 מטוסים, מהם 31 מטוסים המוחכרים לחברות תעופה ו-3 מטוסים הפועלים בשירות ארקיע בטיסותיה הבינלאומיות. זאת בנוסף ל-4 מטוסי ATR72-500 ו-4 מטוסי דאש 7 של החברה.
העיסקה כוללת רכישה של 3 מטוסי בואינג 200-757 משנות ייצור 1988, 1989 ו-1990. המטוסים נרכשו על-ידי ארקיע תמורת סכום של 230 מיליון שקל, והוחכרו בחזרה ל-Delta Air Lines, בחכירה תפעולית, לתקופה של 9 עד 11 שנים - תמורת דמי חכירה המסתכמים בסך של כ-400 מיליון שקל.
כ-90% מעלות רכישת המטוסים מומנה באמצעות הלוואה דולרית בריבית משתנה שנלקחה מבנק הפועלים. יתרת עלות המטוסים מומנה ממקורותיה העצמיים של ארקיע.
כבטחונות להלוואה, נתנו בנוסף לשעבוד המטוסים נשוא העיסקה, גם מטוסים נוספים המוחכרים ל-Air Canada, שהיו נקיים מכל חוב. הכנסות הקבוצה מדמי חכירה בעקבות עיסקה זו ועיסקה עם אמריקן איירליינס מלפני פחות מחודשיים, יגדלו את הכנסותיה בכ-95 מיליון שקל לשנה, החל משנת 2003.
עיסקה זו, בדומה לעיסקת אמריקן איירליינס, מבוצעת באמצעות חברת הבת, ארקיע ליסינג אינטרנשיונל, אשר הוקמה לאחרונה לשם החכרה תפעולית של מטוסים. החברה החדשה תסתמך על הידע, והניסיון הייחודיים של ארקיע בתחום החכרת המטוסים בשוק התעופה הבינלאומי.
מנכ"ל ארקיע, פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ מסר, כי גם עיסקה זו נעשתה במסגרת מדיניותה של קבוצת ארקיע להרחבת מגוון הפעילויות הבינלאומיות של הקבוצה והקטנת התלות בשוק המקומי.
כיום, מאופיין מגזר החכרת המטוסים שבבעלות החברה ברווחיות גבוהה ויציבה לאורך זמן, ובהנבת תזרים מזומנים גבוה, התורמים לחוסנה של הקבוצה בייחוד בעת משבר בתיירות הנכנסת.