ענקית שיווק מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל דיווחה (יום ד', 29.10.08) כי הרווח שלה גדל ביולי-ספטמבר, הרבעון הראשון של השנה הפסיקלית, כמעט ב-9%, בזכות גידול ניכר בביקוש למוצריה בשווקים הצומחים. אף על-פי כן, הקטינה החברה את תחזית הרווח לשלה לשנה הפיסקלית כולה, שתסתיים ביוני 2009, ב-3% בגלל התנודות בשוקי האנרגיה, חומרי הגלם ומטבע החוץ.
פרוקטר אנד גמבל, המשווקת, בין היתר, את אבקת הכביסה טייד, את החיתולים החד-פעמיים פמפרס, ואת מוצרי הטיפול בעור Olay, מסרה כי הרווח הנקי הרבעוני שלה גדל ליותר מ-3.3 מיליארד דולר, שהם 1.03 דולר למניה.
המכירות של פרוקטר אנד גמבל גדלו ב-9% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה ל-22 מיליארד דולר, בעיקר בזכות גידול דו-ספרתי בקצב הגידול במכירות במשקים הצומחים, כגון סין, הודו וברזיל.
החברה צופה כעת כי הרווח שלה למניה יהיה בשנה הפיסקלית כולה 4.25-4.15 דולר לעומת תחזית קודמת שדיברה על יותר מ-4.18 דולר.
"יותר ערך"
החברה נאבקת במגמת הירידה בצריכה בארה"ב באמצעות תוספת גרסאות חדשות של מוצרי צריכה לבית, ובהם אבקת הכביסה טייד ומוצרי הגילוח ג'ילט, ומדגישה בפרסומות שלה כי הקונים יקבלו יותר ערך בעד מוצריהם. לדוגמה, בפרסומת לנייר הטואלט צ'רמין נאמר שהוא סופג יותר ממוצריהם של המתחרים.
הרבעון שחלף הוא עוד דוגמה לעוצמתו של תיק המוצרים המאוזן של פרוקטר אנד גמבל, מבחינת המותגים ומבחינה גיאוגרפית, אמר מנכ"ל החברה, א. ג'. לפלי, בהודעה שפורסמה ביום ד'. "אנחנו ממשיכים להתמקד בהובלת החדשנות ובשיפור הפרודוקטיביות כדי לתת ערך עליון לצרכנים ולבעלי המניות", נאמר בהודעתו.
בין המותגים שהגידול במכירותיהם ברבעון החולף היה בשיעור דו-ספרתי: סכיני הגילוח פיוז'ן של ג'ילט, שמפו הד אנד שולדרס, הדטרגנט Gain, ומוצרי הקוסמטיקהCover girl ו-SK-II.