|
אין מספיק קליטה [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
מרדכי בלילטי, תבע את חברת פלאפון בבית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון בסכום של 5,000 שקל, לאחר ש"סבל" מניתוקים בשני מכשירי פלאפון במהלך שיחות שהתקיימו מביתו. "פניתי פעמים רבות לנתבעת והוצע לי לשים אנטנה ביתית לשיפור הקליטה, אולם סירבתי". בלילטי, ביקש להתנתק מפלאפון ולקבל פיצוי בגין הנזק הממוני שנגרם לו. לכתב התביעה צורף מכתב של אחד השכנים שטען כי גם בביתו השיחות מהמכשיר הנייד מתנתקות.
בכתב ההגנה הודתה פלאפון שהקליטה בביתו של בלילטי, אינה מקסימאלית, אלא קליטה טובה בשיעור של 98 אחוז, והיא הציגה נתונים בדבר מספר הניתוקים בשני המכשירים בהשוואה לכלל השיחות. "הצענו לתובע שלושה פתרונות: אנטנה ביתית, אוזניית בלוטות' וחיבור ללא תשלום לשירות עקוב אחרי למכשיר של בזק כשהוא בבית ולכולם הוא סירב".
פלאפון הוסיפה שהשירות הסלולארי, מושפע מתנאים סביבתיים וסביר שבדירתו של התובע, בקומה התשיעית, לא תהיה קליטה אופטימאלית. "התובע התלונן כעבור 8 חודשים, מה שמחזק את הטענה שלא מדובר במידת ניתוקים מרובה ובלתי נסבלת". פלאפון ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, דחתה השופטת יעל בלכר את התביעה. "התובע לא סתר את הנתונים שהציגה הנתבעת ביחס לאיכות הקליטה ומספר הניתוקים ואף הודה שקיימת בעיה נקודתית בלבד בבית. גם בבית, לפי נתוני הנתבעת שלא נסתרו, מספר הניתוקים אינו תומך בטענות התובע למספר בלתי סביר של ניתוקים". השופטת הוסיפה שמספר הניתוקים הינו מועט ביחס לסך כל השיחות מהמכשיר. "לאור הנתונים ובשים לב לכך שמדובר ברשת סלולארית על מאפייניה, התשתית העובדתית הנטענת לא הוכחה. אין איפה עילה לביטול ההתקשרות עם הנתבעת ולפסיקת פיצויים".