|
עלות גרירת רכב מסחרי יקרה יותר
|
|
|
|
|
|
מחמד חליל תבע את גרר דני ואת מדינת ישראל - משרד החקלאות, בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 2,263 שקל. לטענתו, עובדי משרד החקלאות תפסו את רכבו שהוביל ארגזי ענבים מבית לחם לירושלים בטענה שאין להכניס תוצרת חקלאית מהשטחים למדינה.
רכבו של חליל נגרר על-ידי גרר דני למגרש בגבעת המטוס בירושלים והוא חויב בסך של 2,763 שקל. "עלות הגרירה והחניה לא הייתה אמורה לעלות על 500 שקל ויש להשיב לי החזר על סך 2,263 שקל".
בכתב ההגנה טען גרר דני שעל-פי הסכם בינו לבין משרד החקלאות, תעריף גרירת רכב מסחרי, הינו 735 שקל בתוספת 50 אחוז לגרירת לילה ועבור כל יום אחסנה יש להוסיף 80 שקל בתוספת מע"מ. לדבריו, חליל שילם 1,103 שקל עבור גרירת לילה, 400 שקל עבור 5 ימי אחסנה בתוספת עלות התנעת רכב באמצעות מלגזה שמשכה אותו. "הובהר לתובע מחיר השירות והוצע לו להזמין שירות אחר אך הוא לא עשה כך".
גרר דני ביקש לדחות את התביעה בהעדר עילה. המדינה ביקשה אף היא לדחות את התביעה על הסף בהעדר יריבות. לדבריה, גרר דני זכה במכרז ותעריפיו נקבעו בהתאם להסכם שנחתם עימו.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת אנה שניידר את גרר דני לשלם לחליל 1,500 שקל עבור הסכום שנגבה ממנו ביתר ולאחר שהטענה בדבר שירותי אחסנה והתנעה לא הוכחו. הסכום ישולם בתוך 30 יום אחרת יתווספו עליו 400 שקל הוצאות משפט.
התביעה כנגד המדינה נדחתה בהעדר יריבות וללא צו להוצאות. "מהאישורים ומטענות משרד החקלאות עולה כי הרכב אוחסן למשך 4 ימים ולא 5 ימים כפי שטען גרר דני ולכן הוא גבה סכום ביתר עבור האחסנה. כמו-כן לא הוכיח גרר דני את טענתו בדבר השירותים הנוספים אותם נתן לתובע. יש לציין כי במהלך הדיון זנח טענה זו".