|
איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הרווחיות של בזק בינלאומי המשיכה לטפס ברבעון הראשון של 2009 עם גידול של כ-6% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-44 מיליון ש"ח. כך עולה (יום ד', 20.5.09) מדוחות החברה.
הגידול ברווח הנקי מרשים על-רקע הפגיעה ששוק השיחות הבינלאומיות ספג ברבעון הראשון, שעל-פי נתוני משרד התקשורת, ירד בהיקפו בכ-5%. הגידול הגיע מצמיחה משמעותית במרכיבי פעילותה העיקריים של החברה, בייחוד בשירותי האינטרנט והאינטגרציה לעסקים.
היקף ההכנסות של בזק בינלאומי צמח וממשיך להיות הגבוה בענף. הוא עמד ברבעון הראשון על כ-324 מיליון ש"ח - גידול של כ-3% לעומת התקופה המקבילה. את רמת ההכנסות הגבוהה ניתן לייחס להמשך הצמיחה בפעילויות הליבה של החברה.
הרווח התפעולי של בזק בינלאומי ברבעון הראשון הסתכם בכ-60 מיליון ש"ח - גידול של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי גדל ברבעון הנוכחי בכ-6% והסתכם בכ-18.5% לעומת כ-17.4% בתקופה המקבילה. גידול מרשים זה ברווח התפעולי נובע מהמשך הצמיחה בהכנסות לצד השיפור בבסיס ההוצאות של החברה.
הוצאות ההפעלה הכלליות הסתכמו ברבעון האחרון בכ-264 מיליון ש"ח, עלייה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה, הנובעת בעיקר מהצמיחה בשירותי האינטרנט של החברה.
הגידול המשמעותי ברווחיות כמו גם הצמיחה בהכנסות של החברה, באים לידי ביטוי בתוצאות ה-EBITDA המצוינות של בזק בינלאומי. ברבעון הראשון הסתכם ה-EBITDA של בזק בינלאומי בכ-80 מיליון ש"ח (24.6% מהמחזור), גידול של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר בהתייחסו לתוצאות הרבעון כי "המשימה שהצבנו לעצמנו - להמשיך ולהוביל את השווקים בהם אנו פועלים, מקבלת משנה תוקף בשנה כה מאתגרת, ומחייבת אותנו להמשך עבודה יסודית וממוקדת כפי שעשינו עד כה".
הוא הוסיף כי "חרף המיתון במשק וההאטה בשוק השיחות הבינלאומיות, אנו ממשיכים להציג צמיחה בכל עסקי הליבה שלנו ואף תנופה מואצת בשווקי האינטרנט והאינטגרציה לעסקים", הוסיף בנבנישתי.