|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

חרושת שמועות על הזמר הנערץ

ג'קסון מת ממשככי כאבים; רופאו נחקר

פחות מיממה לאחר מותו הפתאומי מתגלגלת חרושת שמועות בדבר נסיבות המוות על החובות, ההסתבכויות, המעריצים והתגובות רופאו האישי של ג'קסון ששהה עימו בדקותיו האחרונות נחקר על-ידי המשטרה כדי לברר את סיבת המוות
26/06/2009  |   מאיה שני   |   חדשות   |   מייקל גקסון מת   |   תגובות
[צילום: AP]

פחות מיממה לאחר שמת הזמר הנערץ מייקל ג'קסון, הולכות ונפוצות השמועות בדבר סיבת מותו. נתיחת הגופה החלה (יום שישי) לאחר שמותו נקבע ביום חמישי בשעה 14:26 שעון לוס אנג'לס כתוצאה מדום לב. ההערכה עתה היא כי ג'קסון מת ממנת יתר של משככי כאבים.

רופאיו של ג'קסון אומרים כי אפשר שיעברו 8-6 שבועות לפני שיגיעו התוצאות של בדיקות ההרעלה, אולם סיבת המוות תוכרז מוקדם יותר, לאחר שתושלם הנתיחה. לאחר מכן הגופה תועבר למשפחת ג'קסון.

בדיקה כללית לפני ארבעה חודשים

לפני ארבעה חודשים ג'קסון עבר בדיקה כללית לצורך ביטוח בריאותי לקראת סבב ההופעות שלו שהיה אמור להתחיל בלונדון ב-13 ביולי. הוא היא אמור להגיע להופעה גם בישראל. שעות אחדות לאחר מותו דווח כי עורך דינו הצביע על כך שהייתה לו בעיה עם תרופות מרשם. משפחת ג'קסון, כך דיווח האתר TMZ, חששה שהוא נטל "כמות גדולה של מורפיום" לפני מותו.

משטרת לוס אנג'לס חקרה את הרופא המשפחתי של ג'קסון שחי עימו בבית ששכר במאה אלף דולר לחודש בשכונת פאר בבל-אייר. המשטרה סבורה כי הרופא טיפל בו זמן קצר לפני מותו. לאחר חיפושים שנערכו הובא הרופא לחקירה. הרופא העיד על הדקות האחרונות לחייו של ג'קסון, על איבוד ההכרה ועל מאמצי ההחייאה שביצע. חוקרי המשטרה ערכו חיפוש בביתו של ג'קסון בשכונת הולמבי הילס כחלק מנוהל החקירה הרגיל, אולם אמרו שאינם סבורים כי יש רקע פלילי למותו.

המשפחה ממתינה לתוצאות הנתיחה

אחיו, ג'רמיין ג'קסון, אמר כי כל המשפחה מחכה לתוצאות הנתיחה, וכי סיבת המוות היא ככל הנראה דום לב. "אחי, מלך הפופ האגדי, הלך לעולמו ביום חמישי, 25 ביוני בשעה 14:26", אמר. "אנו מאמינים שהוא לקה בדום לב בביתו, אולם סיבת המוות לא תהיה ידועה עד שיגיעו תוצאות הנתיחה. הרופא הפרטי שהיה עימו ניסה לבצע בו החייאה".

דובר המרכז הרפואי UCLA אמר שכשהוא הגיע, בסביבות השעה 13:14, צוות של רופאים, כולל קרדיולוגים, ביצעו החייאה במשך יותר משעה. על-פי דיווחים של הסאן, אפשר שג'קסון התמוטט לאחר הזרקה של דמרול, משכך כאבים חזק, שבמקרים מסויימים מגביר את הסיכוי ללקות בדום לב. הזמר היה מכור לדמרול ולמורפיום במהלך המשפט סביב החשד לביצוע מעשים מגונים בילדים בשנת 2003. "זמן קצר לאחר שנטל את הדמרול, נשימתו נחלשה", צוטט ממקור. "נשימתו הפכה יותר ויותר איטית עד שנפסקה".

ג'קסון התמוטט גם בהופעות קודמות

גם עורך דינו, בריאן אוקסמן, הביע חשש באשר לנטילת התרופות. "זה לא משהו שלא היה צפוי... משום שהתרופות שמייקל נטל", אמר ל-CNN. "אינני יודע מה היה היקף התרופות שנטל, אבל על-פי דיווחי המשפחה, הם היו בהיקף גדול".

כבר בשנת 1990 אושפז ג'קסון בבית חולים כתוצאה מכאבים בחזה ובאוגוסט 1993 נאלץ לדחות את אחת ההופעות שלו בעקבות התייבשות. סבב הופעות נוסף התקצר בנובמבר 1993 בגלל התמכרות למשככי כאבים אותם נטל סביב פרשת הפדופיליה. בשנת 1995 ג'קסון התמוטט על הבמה בתיאטרון ביקורן בניו-יורק ככל הנראה מהתייבשות ואושפז. ביוני 2005 ג'קסון אושפז בגלל כאבי גב.

דום לב פוקד כ-300 אלף אמריקנים מדי שנה. אחוז ההישרדות הוא בין 15-5 אחוז. האדם צריך לקבל טיפול תוך 3 עד 5 דקות על-מנת שיהיה לו סיכוי לחיות.

מיליונים מתאבלים

הדיווחים הראשונים על מותו הגיעו מאתר הידוענים TMZ בשעה 12:21 (22:21 שעון ישראל). על-פי הדיווח, אחותו לה-טויה נראתה בוכיה בעודה רצה לכיוון בית החולים. לאחר שפשטה הידיעה, מאות אנשים החלו להתגודד מחוץ לבית החולים UCLA, ו-MTV החל לנגן קליפים של ג'קסון. תחנות רדיו אחרות החלו להשמיע מרתון של שיריו.

מעריצים החלו להגיע לרחובות השכונה שבה התגורר, למדרכת הכוכבים בהוליווד ולתיאטרון אפולו בלוס אנג'לס כדי לספוד את מותו. גם באירן הורגש מותו של ענק הפופ. המהומות נשכחו לכמה רגעים בשעת הצהריים בעוד המעריצים הצעירים סופדים את מותו. השמעת מוזיקה מערבית אינה חוקית באירן. על-אף זאת, ג'קסון הוא אחד הזמרים האהובים.

ההופעות שתוכננו, החובות שנותרו

ג'קסון היה אמור לצאת לסבב של 50 הופעות ברחבי העולם בין יולי למרס. מיליון כרטיסים נמכרו תוך שעות ספורות כשנפתחו הקופות במרס. חברת ההפקות AEG בבעלותו של המיליארדר פיל אנשלוץ שהוא גם הבעלים של אולם 02 בלונדון, היא שניהלה את סיבוב ההופעות. דווח כי הם נותרו עם חוב של 300 מיליון ליש"ט. מעריצים שקנו ישירות מהחברה יפוצו במלוא כספם, אולם מעריצים שקנו דרך חברות כמו אי-ביי ואחרות, לפעמים בסכומים של אלפי דולרים, לא יקבלו את כספם בחזרה.

חברת הקריסטלים סוורובסקי הכינה מבעוד מועד חליפה חדשה לכבוד ההופעה, שכללה 300 אלף קריסטלים בסכום של מיליון ליש"ט. הקמבק של ג'קסון היה אמור להכיל די.וי.די, משחק וידיאו, וסינגלים חדשים. סיבוב ההופעות, אם היה מתבצע, היה יכול לשלשל יותר מ-400 מיליון דולר לכיסיו. חברת AEG השקיעה יותר מ-30 מיליון דולר בקמבק שלעולם לא יהיה. אפשר שהחווה נברלנד תוכל לכסות חלק מן החובות אם תהפוך למעין גרייסלנד נוסח ג'קסון. אלויס עצמו מכר יותר תקליטים בששת החודשים שלאחר מותו ב-1977 מאשר בעשור האחרון לחייו.

חברו הקרוב אורי גלר אמר כי אפשר שהחרדה והמתח סביב הקמבק שלו הם שגרמו למותו. "אני חושב שאולי 3 או 4 או 5, מקסימום 10, אבל לעשות 50 [הופעות] זה דבר קשה עבור כל אמן. מייקל לא היה נער, אבל הוא היה במצב טוב הן מבחינה מנטלית והן מבחינה פיזית".

במהלך הקריירה שלו ג'קסון מכר יותר מ-750 מיליון אלבומים וזכה ב-13 פרסי גראמי. אבל הוא נעלם מעיני הציבור, סיבוב ההופעות האחרון שלו היה ב-1997, ואלבומו האחרון יצא ב-2001. ללא ספק, סגנון החיים הראוותני שלו היכה קשות בנכסיו. ב-2008 הוא נאלץ לוותר על חוות הפאר שלו נברלנד, השוכנת בגבעות סנטה ברברה, אותה רכש ב-1988 ב-14.6 מיליון דולר. באותו זמן חובו הוערך בכ-24 מיליון דולר. היום חובו מוערך בכ-400 מיליון דולר.

ההסתבכויות של ג'קסון

ב-1993 החלה פרשת המעשים המגונים. ג'קסון הואשם כמי שהביא ילדים לישון עימו בחווה. משפחתו של נער בן 13 האשימה אותו בהתעללות מינית. הוא הגיע להסכם של 22 מיליון דולר עם המשפחה על אף שהכחיש את האישום. "דבר מסוג זה מייצג את תחילת הדעיכה הטראגית שלו מבחינה פיננסית, רגשית, רוחנית, פסיכולוגית וחוקית", אמר בזמנו אמרגנו מייקל לוין. כאשר הבעיות הפיננסיות לא עזבו אותו, ג'קסון הסכים לחתום על עסקה עם סוני בשנת 1995 במסגרתה מכר את הזכויות לשיריו ב-95 מיליון דולר. ב-2001 הוא השתמש בחצי מנכסיו כערבות להלוואה של 200 מיליון דולר מן הבנק של אמריקה. ג'קסון המשיך ללוות כסף.

ב-2003 ג'קסון נעצר על התעללות בנער נוסף בן 13. הוא זוכה לבסוף שנתיים לאחר מכן, אבל ההדלפות בדבר קשייו הפיננסיים לא פסקו. אחד מרואי החשבון הפליליים העיד כי הזמר מוציא בין 30-20 מיליון דולר לשנה יותר מסכום רווחיו.

בנוסף לסגירת החווה שלו לפני כשנה, ג'קסון היה מעורב בתיק משפטי שבו הוא נתבע על 7 מיליון דולר על-ידי בנו השני של מלך בחריין.

בני משפחתו של ג'קסון הציעו לטפל בילדים. בנו הצעיר ביותר, פרינס, בן השבע, מטופל כרגע בידי סבתו קת'רין ושני הילדים האחרים נמצאים עם בני משפחה. אפשר שאימם הביולוגית של השניים הבכורים, דבי רואו, תדרוש משמורת. היא ויתרה על חזקתם בתמורה לסכום כסף שקיבלה מג'קסון.

זמרים ובני משפחה מגיבים למותו

ליסה מארי פרסלי, אשתו לשעבר: אני כל-כך עצובה ומבולבלת, ומרגישה כל רגש אפשרי. הלב שלי יוצר לילדיו, שאני יודעת שהיו הכל עבורו ועבור משפחתו. זה אובדן ענקי בכל-כך הרבה אופנים, אין לי מילים".

אחיו, ג'רמיין ג'קסון: "שאללה יהיה איתך תמיד, מייקל".

סלין דיון: "הוא לא ימות לעולם, הוא היה פשוט גאון מדהים".

מדונה: "אינני מפסיקה לבכות על החדשות העצובות".

ג'סטין טימברלייק: "איבדנו גאון ושגריר אמיתי, לא רק של מוזיקה פופ, אלא של כל המוזיקה".

שריל קרואו: "הייתה לי הזכות להופיע עימו.....כששמעתי את הידיעה, חשבתי שזה תעלול כדי לבטל את ההופעות".


מעריצים השאירו מכתבים למייקל בהוליווד [צילום: AP]
תאריך:  26/06/2009   |   עודכן:  27/06/2009
מאיה שני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ג'קסון מת ממשככי כאבים; רופאו נחקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המוזיאון הראשון בעולם המספר את סיפורו של העם היהודי מתוכנן להיפתח לקהל הרחב, מהארץ ומהעולם, בשנת 2012 בתל אביב בעלות כוללת של כ-100 מיליון ₪. כך חשף אתמול לאוניד נבזלין, יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של בית התפוצות, בפני חבר הנאמנים שהתכנס בתל אביב.
26/06/2009  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות

בנגורה פטה, חלוץ גינאי בן 25, חתם היום (שישי) לעונה אחת עם אופציה לשנתיים נוספות. פטה, שהגיע השבוע למבחנים והרשים את המאמן גיא עזורי, מצטרף לשורה של שחקני רכש שיגיעו לבירת הנגב, ביניהם טברטקו קאלה, ארז מסיקה, שמעון הרוש ואייל שן.

גם דנילו מוריירה, הבלם הברזילאי בן ה-29 שכבר סגר את תנאיו בקבוצה, חתם היום רשמית על החוזה.


26/06/2009  |  שירלי בר דיין  |   חדשות
האם מבקשת ישראל לחזק את קשריה עם לבנון? היומון הלבנוני א-ספיר מדווח כי במהלך שיחות שגרתיות המתקיימות בין צבא לבנון לצה"ל בתיווך כוח השלום של האו"ם, הציעה המשלחת הצבאית הישראלית לצד הלבנוני לשדרג את דרג השיחות.
26/06/2009  |  עידן יוסף, צבי נצי"ב  |   חדשות
דודי סלע מתמודד הערב (שישי) מול טומי רוברדו (15) הספרדי בסיבוב השלישי של טורניר ווימבלדון. הישראלי, שגבר כבר על גונזאלס המקסיקני ושוטלר הגרמני, ינסה להוסיף את רוברדו לרשימת הקורבנות שלו ולהעפיל לראשונה לשמינית גמר הטורניר. גם רוברדו, שדורג בעבר 5 בעולם, מעולם לא עבר את הסיבוב השלישי בטורניר.
26/06/2009  |  מערכת אתר ספורט 5  |   חדשות
חטיבת החדשות של הערוץ הראשון מושבתת, בעקבות החלטת ועד עובדי הדירוג המשולב ודירוג המח"ר ברשות השידור שלא להגיע היום (ו') לעבודה. שיבושים ישנם גם בשידורי קול ישראל.
26/06/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il