|
מיליוני שקלים לקמפיין [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד רה"מ עורך קמפיין תקשורתי להסברת התוכנית הכלכלית ותקציב המדינה לשנים 2009-2010. היום פנה המשרד אל לשכת הפרסום הממשלתית בבקשה להכין בדחיפות קמפיין הסברה בעניין. הקמפיין אמור לצאת לדרך כבר בימים הקרובים ויתפרסם, לפי הערכות, בכלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית. לפי שעה לא ברורה עלותו, ואולם לפי הערכות המדובר בעלות של כמה מיליוני שקלים.
כפי שפורסם בסוף השבוע ב-TheMarker, ניתוח חוק ההסדרים והתקציב מעלה שהממשלה תעלה מסים בכ-9.5 מיליארד שקל, בצד הפחתות מסים. משרד רה"מ מבקש ככל הנראה להציג בפני הציבור גם את הפחתות המסים שיבוצעו בצד הגזירות התקציביות, כמו העלאת המע"מ ב-1%, העלאת המס על סיגריות ודלק, הטלת מע"מ על פירות וירקות, העלאת מע"מ על שירותי תיירות, היטל בצורת ועוד.
ממשרד ראש הממשלה וממשרד האוצר נמסר כי "אנו בוחנים דרכים שונות על-מנת לספק לכלי התקשורת ולציבור הרחב מידע מלא, אמין ומקצועי הן על התקציב הדו-שנתי הראשון בתולדות המדינה והן על התוכנית הכלכלית, שגובשה על-מנת לטפל במשבר. כאשר יוחלט באילו דרכים לפעול נודיע על כך באופן מסודר, כמקובל".