עפרה שטראוס התברגה אמש (שבת, 26.9.09) למקום ה-12 בדירוג 50 המנהלות המובילות בעולם העסקים של המגזין הבריטי פייננשייל טיימס.
המגזין כתב על שטראוס כי "מה שהחל כמחלבה קטנה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת, הפך בזמן ילדותה של עפרה שטראוס לשם מותג ידוע בכל רחבי ישראל, הידוע בגבינותיו ובגדילה שלו".
"בעשורים הבאים", מציין המגזין, "שטראוס ראתה את אביה מפתח את קבוצת שטראוס לישות בינלאומית, הכוללת קשרים עסקיים עם דנונה ויוניליבר".
עוד נאמר כי כאשר עפרה שטראוס קיבלה את הבעלות על החברה בשנת 1996, הייתה החברה לחברת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל, בחלקו הודות לרכישת חברת עלית, ענקית השוקולד והקפה.
בשנים שבאו אחר-כך המשיכה שטראוס בחיזוק בחיזוק הפורטפוליו של הקבוצה, ורכשה עוד מספר מותגים בינלאומיים והתרחבה בחו"ל, בו בזמן שהמשיכה את שילובה של עלית. מכירות קבוצת שטראוס בשנת 2008 עלו על 6.2 מיליארד ש"ח וקווי המוצרים שלה ממשיכים להתרחב, כאשר כעת היא נכנסת לתחומי הסלטים הארוזים והחטיפים המלוחים.
זוהי הפעם הראשונה בה המגזין עורך את רשימת נשות העסקים המובילות שלו. המגזין מציין כי כמות הנשים המובילות בעולם העסקים נותרה זעומה: רק 3 אחוזים מהמנכ"לים לפי "פורצ'ן 500" הם נשים. ברחבי אירופה, רק כ-10 אחוזים מהדירקטורים של החברות הגדולות ביותר הם נשים (כאשר מכסות קבועות בחוק למינימום נשים בדירקטוריונים הפכו את נורבגיה ליוצאת מן הכלל, עם 40 אחוז נשים בדירקטוריונים גדולים). באסיה, המספר נמוכים אף יותר. עורכי המגזין ציינו כי נתונים אלו מפתיעים, בהתחשב בראיות הרבות שהוכיחו כי איזון מגדרי רחב יותר מביא להשפעה חיובית על ביצועי החברה.