|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אימא מלכה בתיאטרון חיפה

ההצגה של תיאטרון חיפה, "אימא מלכה", בכיכובם של מרים זוהר ונעם בן אז"ר, מגיעה בשבוע הבא לתל אביב כלת פרס ישראל מרים זוהר מככבת בדרמה הקומית בתיאטרון חיפה, על מערכת יחסים טעונה ומרגשת בין אם ובנה
01/11/2009  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
אימא מלכה

בבמה 3 בתיאטרון חיפה מוצג בימים אלה מחזה איטלקי עסיסי בשם "אימא מלכה" (באיטלקית Regina Madre), המעלה שאלות מעניינות על מוסד המשפחה.

במרכז המחזה נמצאת מערכת יחסים בין עיתונאי שהקריירה שלו מדשדשת, לבין אמו הקמצנית האובססיבית. על-אף הבעיות ביניהם - יריבויות וכעסים, איבה ועוקצנות, חוזר הבן לביתה של אמו חולת הסרטן, כדי לבלות עמה את ימיה האחרונים.

למעשה, שואף הבן לקבל השראה מהסיטואציה הזו כדי לכתוב מאמר חזק ומרגש שעשוי להזניק את הקריירה שלו כעיתונאי וכסופר. הסיפור המתפתח של יחסי האם והבן זוכה במחזהו של סאנטנלי לסוף מפתיע.

במאי ההצגה, אילן שני, החל את דרכו כשחקן בתיאטרון לילדים ולנוער, בתיאטרון הקאמרי, ובתיאטרון העממי, שם שיחק בהצגתו של יוסי בנאי ז"ל "כמו ציפורים" וגילם את לייזר וולף ב"כנר על הגג" לצידה של מרים זוהר, ומאז הם נשארו חברים טובים. בהמשך שיחק שני בסרטים ובדרמות טלוויזיוניות ("תרנגול כפרות", "אחות זרה") והפך לבמאי ולמורה לתיאטרון, בחוגי סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן ובקבוצות שונות של חוגי תיאטרון. בין השאר הוא מלמד תיאטרון בקבוצות של אנשים עם צרכים מיוחדים. לפני כשנתיים ביים את מחזהו של דן וולמן "חושך מואר" בתיאטרון צוותא בתל אביב, וכעת הוא חוזר לתיאטרון רפרטוארי - הפעם כבמאי.

"כשהבאתי את ההצעה להעלות את המחזה לתיאטרון חיפה", מספר במאי ההצגה, אילן שני, "נשאלתי מדוע בחרתי דווקא ב'אימא מלכה'. הייתה לי תשובה קצרה ופשוטה: 'משום שזהו מחזה יפה'".
"עכשיו, במחשבה שנייה", מוסיף שני, "אני סבור ש'אימא מלכה' אינו רק מחזה יפה. משחר ילדותי אהבתי תיאטרון. לקח לי זמן להבין מדוע אני 'מתחבר' להצגות מסוימות יותר ולאחרות פחות. הבנתי שתיאטרון צריך לעורר דבר-מה אצל הצופה. הוא צריך לשעשע, להעציב, להרגיז, לנגוע ולעתים לשמש לו בבואה לחייו שלו. דומני ש'אימא מלכה' הינו מחזה שנון ועמוק המאגד לתוכו מעט מכל אלה. זהו סיפור אנושי העוסק במערכות יחסים בינאישיות בכלל ובקשר של הורה-ילד בפרט".

את הסיפור האנושי הזה כתב המחזאי האיטלקי מאנליו סאנטנלי, יליד נאפולי, שסיים את לימודיו בפקולטה למשפטים, לפני שבכלל חשב להיות מחזאי. לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת במחלקת התרבות של הטלוויזיה האיטלקית, עלה ב-1980 מחזהו הראשון של סאנטינלי, "יציאה במקרי חירום", עליו זכה בפרס מטעם המכון לדרמה האיטלקית.

הבכורה של מחזהו "אימא מלכה" התקיימה ב-1985, והאיטלקים, שכל-כך קשורים לאימא שלהם, קיבלו אותה במחיאות כפיים סוערות. בעקבות ההצלחה המסחררת ברחבי איטליה, הועלתה ההצגה בהצלחה על בימות אירופה - בגרמניה, בספרד, בדנמרק ועוד, ובהמשך זכתה גם לגרסה טלוויזיונית מצליחה. בשנים האחרונות עזב סאנטינלי את עבודתו בטלוויזיה והיום הוא עוסק בכתיבה בלבד.

זוהי הפעם הראשונה שמחזה של סאנטינלי מוצג בארץ, והמדובר באתגר קשה במיוחד - שכן במשך שעה וחצי ללא הפסקה אנו צופים בדרמה, מאוד משעשעת אמנם, בביצוע שני שחקנים בלבד.

משום כך נזקק שני לשני תותחי ארטילריה כבדים - הראשון, האימא האולטימטיבית של התיאטרון הישראלי, הלא היה כלת פרס ישראל, מרים זוהר, והשני - נועם בן אז"ר, כוכב "אנסמבל עתים" של רינה ירושלמי, שמוכר גם מהטלוויזיה מהסדרה "כחול עמוק".

"בחירת מחזה עבור הנהלת תיאטרון ועבור הבמאי הינה מלאכה מורכבת", אומר שני, "וגם ליהוק השחקנים הינו אתגר מרכזי וחשוב. במחזה הנוכחי בחירת השחקנים הייתה קלה מאין כמוה. התבוננתי במרים זוהר ובנעם בן אז"ר מאות פעמים במהלך החזרות. התאהבתי. מקווה שגם אתם תאהבו ותהנו".

מאת: מאנליו סאנטנלי, נוסח עברי: רבקה משולח, בימוי: אילן שני, תפאורה: לילי בן-נחשון, תלבושות: סבטלנה ברגר, תאורה: חואן כהן, מוזיקה: רן בגנו. אורך: שעה וחצי.

היוצרים


מאנליו סאנטנלי - המחזאי

Manlio Santanelli נולד ב 1938 בנאפולי - איטליה. סיים את לימודיו בפקולטה למשפטים (עם גישה פילוסופית במשפט) עבד זמן רב בטלוויזיה האיטלקית במחלקת התרבות. ב-1980 הציג בהצלחה את מחזהו "יציאה במקרי חירום" עליו אף זכה בפרס חשוב של המכון לדרמה האיטלקית. בשנים האחרונות עזב את עבודתו בטלוויזיה והיום הוא עוסק בכתיבה בלבד. הבכורה של מחזהו אמא מלכה התקיימה ב-1985.

רבקה משולח - נוסח עברי

ילידת תל אביב. בוגרת החוג לתיאטרון באוני' ת"א. תרגמה לתיאטרון כ-100 מחזות. לאחרונה: האגם המוזהב תיאטרון חיפה (2003), תיאטרון בית ליסין (2007)); תיאטרון הקאמרי: דמוקרטיה, כתוביות תרגום לצעירים לנצח (מגרמנית), כתוביות תרגום להדה גבלר (מגרמנית), לילה טוב אמא, ציפור שחורה, הילד. תיאטרון הבימה: העז, אנה קארנינה. תיאטרון החאן: נישואים. תיאטרון באר שבע: לא על זמירים, נשים לא מציירות, אפריל הקסום. בית צבי: מגנוליות מפלדה, בעקבות הזמן האבוד. פרסים: 1990 פרס על-שם רוזנבלום. 1997 פרס על-שם עדה בן נחום על שלוש נשים גבוהות, מאסטר קלאס, המנצח. 2004 פרס לתרגומי מופת על-שם שאול טשרניחובסקי. 2005 פרס מתרגמת השנה על דמוקרטיה. 2006 פרס על-שם עדה בן נחום על העז. 2008 פרס מתרגמת השנה על אנה קארנינה.

לילי בן נחשון - מעצבת התפאורה

בוגרת לימודי אמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובוגרת לימודי עיצוב תפאורה ב-Motley Theatre Design at the Royal National Theatre -London. בין ההצגות שעיצבה להן תפאורה: המכוער, שמו הולך לפניו, הצמא והרעב, סוחרי גומי, סיפור פשוט, המקום ממנו באתי בתיאטרון חיפה. הנפש הטובה מסצ'ואן, הרטיטי את ליבי, שמנה, הכתובה, עקר בית בתיאטרון הקאמרי. הזוג המוזר, אילינג, תמונות מחיי נישואין, הכבש השישה עשר, משפחה, אמבטיה מיטה פארק, חתול רחוב, הסרפד של השכן בתיאטרון הבימה. בידרמן והמבעירים, הקץ של העץ בתיאטרון החאן. פצפונת ואנטון, יש ילדים זיג זג, ליצן החצר, צבעים בחול, אבטיח בתיאטרון אורנה פורת. בשנים האחרונות חברה בוועדה האמנותית של פסטיבל עכו.

רן בגנו - מוזיקה

עוסק במגוון רחב של מוזיקה. בשנים האחרונות משמש כמנהלה המוסיקלי של להקת המחול "ורטיגו" הלחין את המוזיקה להצגות: שירה, ג`ייפסי בתיאטרון באר שבע. מותו של סוכן, מונולוגים מהוואגינה, הכלה וצייד הפרפרים בתיאטרון הבימה. אבודים ביונקרס, זהות בתיאטרון בית לסין. עם חיוך ואקדח, פריקס, משפחת ישראלי, סוחרי גומי, המכוער, שלוש מסיבות, המקום ממנו באתי בתיאטרון חיפה. בטלוויזיה: הלחין את הפסקולים לדרמות: שחקנית ספסל, קצ`חן, גרוסמן הגדול, הניצול ובית חלומותי. עיבד וניגן בפסקול הסרטים המיועד, שחור, ארץ חדשה ובמוזיקה להצגות רבות ביניהן: מלאכים באמריקה, גורודיש בתיאטרון הקאמרי. כריתת ראש, ביקור הגברת הזקנה בתיאטרון הבימה.הלחין את המוזיקה להנמר זוכת הפרס הראשון בתיאטרונטו 1995.

סבטלה ברגר - מעצבת התלבושות

בוגרת בית הספר לאמנות על-שם גרקוב ברוסטוב ברוסיה, והמגמה לעיצוב של החוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א. בין עבודותיה: בתיאטרון גשר עיצוב תפאורה ללילה ה12, עיצוב תלבושות לשונאים. סיפור אהבה. בתיאטרון החאן עיצוב התפאורה לאותלו, בעלי המתוק, המצליחים, נישואים, הקיץ, אושר, חיל פרשים אנו, צל חולף ועיצוב התלבושות לבידרמן והמציתים, הזמרת קירחת יותר. בתיאטרון הבימה עיצוב התלבושות לפירורים, ארטון, טנגו. בתיאטרון חיפה עיצוב התלבושות לאירמה לה דוס, יידישפיל, ילדי הצל, אמא יהודיה, קערת העץ, החזן מוילנה, אהבה אחרונה, המקום ממנו באתי עיצוב התפאורה והתלבושות להבחורים בדלת ממול (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת). במדייטק חולון עיצוב תפאורה לאמיל והבלשים.

חואן כהן - מעצב תאורה

בוגר מגמת אמנות באוניברסיטת קורדובה בארגנטינה. משנת 1985 עובד כתאורן בתיאטרון חיפה. השתתף בהפקת יותר מ-40 הצגות בתיאטרון חי-פה. עיצב תאורה לילדה עם ציפור גדולה שהועלה במסגרת תיאטרונטו, האימפוטנטים בפסטיבל עכו, רובין הוד ויעקב השקרן בתיאטרון חיפה, אלדאדין בפסטיבל הצגות ילדים, הצגה יומית בזירה הבינתחומית.

השחקנים
שני תותחי ארטילריה כבדים


מרים זוהר - רגינה

כלת פרס ישראל לאמנות הבימה לשנת 1987. הגיעה ארצה ממחנות קפריסין שם השתתפה בתיאטרון חובבים אידי שקובץ מקרב המעפילים. הבמאי מאנסדורף, שניסה להקים בארץ תיאטרון אידי מקרב העולים, הפקיד בידיה את תפקיד מירנדולינה במחזהו של גולדוני. זמן קצר לאחר מכן התקבלה כשחקנית בתיאטרון הבימה.

תפקידיה התפתחו בשני מסלולים: הקלאסי: סולוואג של איבסן, קורדליה של שייקספיר, ארקדינה של צ'כוב, מרי סטטוארט של שילר, מדיאה של אוריפידס ועוד. ומחזות בני זמננו: קליאופטרה של שאו, אנה כריסטי של אוניל, ציד המכשפות של ארתור מילר, איזון עדין, מי מפחד מוורג'יניה וולף של אלבי, השושנה המקועקעת, הרובע העתיק של טנסי וויליאמס ועוד. תפקידים בשנים האחרונות: בתיאטרון הבימה: אידה בהפרדס, מירל'ה אפרת ומחלה במירל'ה אפרת, אלזה באלזה, מרתה ברעל ותחרה, לינדה במותו של סוכן, ג'ין הורטוןם ביום הולדת לג'וזפה. בתיאטרון באר-שבע: אהבה וזיכרון. בתיאטרון הקאמרי: אקורדיונים. בתיאטרון בית לסין: מרתה במי מפחד מוורג'יניה וולף, אלישבע מלאך בחמץ, פנינה שילוני בקידוש, דבורה הגורני בשבעה, חבצלת בקופר, קייט קלר בכולם היו בני, רות סטיינר ברומן ראשון שלי, מלכה[מיצי] בשבר ענן, לילי האריסון בריקוד בשישה שיעורים, בובע באהבה בשלושה פרקים, מירה בנהג ציירת. לאחרונה היא קיבלה תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

נעם בן אז"ר - אלפרדו

בוגר בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה בית צבי. השתתף באנסמבל עתים של רינה ירושלמי. במסגרת האנסמבל הופיע בהצגות: המלט, וויצק, רומיאו ויוליה, ויאמר וילך, וישתחו וירא, שלוש אחיות, הדיבוק. הופיע בתיאטרון הספרייה במלקולם הקטן, בפסטיבל ישראל בסוחר הציפורים, בפסטיבל עכו בהבשורה על-פי קריסטין, בתיאטרון הקאמרי בריצ'רד השלישי, בתיאטרון הסמטה בממלכת האווזים, בתיאטרון הנפש במים מורעלים. כמו-כן הופיע בהצגות רבות אחרות. השתתף בטלוויזיה בסדרה כחול עמוק. בנוסף לתפקידיו כשחקן משמש גם כבמאי וכמורה לתיאטרון.

תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בדיקת מדגם של 65 פרויקטים שיזומים על-ידי קבוצות רכישה מעלה, כי הפסד המדינה ממיסים רק מהפרויקטים הללו נאמד בלמעלה מחצי מיליארד שקלים. את המדגם ערכה חברת הייעוץ והניהול של BDO זיו האפט עבור התאחדות הקבלנים. לטענת ההתאחדות, חוסר המדיניות הממשלתית בנושא גורם להעדפת חברי קבוצות רכישה אמידים על זוגות צעירים.
01/11/2009  |  אריק מירובסקי   |   חדשות
צעדים "עוקפי בג"צ". ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 1.11.09) הצעת החוק לחילוט רכוש של אזרח שהורשע בביצוע פעילות טרור על-רקע לאומני. יוזם ההצעה, ח"כ דני דנון, אומר כי הוא מקווה ש"דאגת השאהידים הפוטנציאליים לאדמותיהם, בתיהם ורכושם תרתיע במקצת את ערבי ישראל החושבים לבצע פעילות טרור".
01/11/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
מדריך ההישרדות, ניר גור, שנמצא ירוי בראשו לפני מספר שבועות ברמת הגולן, התאושש והכרתו חזרה אליו. כך מדווח (א', 1.11.09) בית החולים לוינשטיין.
01/11/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
בית המשפט העליון דחה (יום א', 1.11.09) עתירת משפחתו של שלומי וזאנה, ההרוג בפיצוץ במוסך בבת-ים, להורות על ביטול נתיחת גופתו. וזאנה, המוכר למשטרה כמי שמקושר לארגון הפשיעה של אברג'יל, נהרג ביום חמישי בפיצוץ במוסך בבת-ים. בפיצוץ נפצעו עוד שניים.
01/11/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
חברת דואר ישראל זכתה במכרז משרד הביטחון לחלוקת ערכות מגן לתושבי מדינת ישראל בהיקף כספי של כ-100 מיליון שקלים. חברת הדואר גברה במכרז על שבעה מתמודדים אחרים.
01/11/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il