|
זאב וורמברנד, מנכ"ל הרבוע הכחול [צילום: רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2009 של חברת הרבוע הכחול הסתכם בכ-29.6 מיליון ש"ח - גידול של 146% בהשוואה לרווח נקי של כ-12 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2008. כך עולה (יום ד', 25.11.09) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה.
הרבוע הכחול, מקבוצת דור-אלון, מפעילה את רשתות השיווק "מגה" ,"מגה בעיר" ו"שפע שוק" ושולטת ב"רבוע נדל"ן" ו"נעמן".
הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע מהטבת מס בסך כ-13.8 מיליון ובקיזוז קיטון ברווח התפעולי. הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2009 המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם לכ-25.1 מיליון ש"ח או 0.57 ש"ח למניה.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.92 מיליארד ש"ח - קיטון של 0.6% בהשוואה להכנסות של כ-1.93 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל.
בשלושת הרבעונים מתחילת השנה ירד הרווח הנקי של הרבוע הכחול ב-31% לכ-64.7 מיליון ש"ח והכנסותיה ירדו ב-2.5% לכ-5.53 מיליארד ש"ח.
בתקופת הרבעון השלישי נתון המכירות בחנויות זהות (חנויות שפעלו במתכונת מלאה מהרבעון השלישי של 2008 אל תוך הרבעון השלישי של 2009) ירד ב-2.5% והחברה נימקה זאת בהאטה בשוק המזון בישראל.
במהלך המחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 6.8% במכירות בחנויות זהות. לעומת המחצית הראשונה של שנת 2008. הירידה במכירות הושפעה גם מגידול בחלקם של החנויות המוזלות במותג מגה בול וכן התגברות התחרות. מנגד, הירידה במכירות קוזזה בעקבות תוספת של תשע חנויות בשטח מכירה כולל של כ-8,000 מ"ר ב-12 החודשים האחרונים.
מכירות המותג הפרטי של מגה הסתכמו ברבעון ב-6% מהמכירות. ההשקה של מועדון הלקוחות You הוסיפה כ-350 אלף לקוחות חדשים, ובסך-הכל השיגה כחצי מיליון חברים במועדון.
יעדים אסטרטגיים חדשים
הרבוע הכחול הכריזה על השקעתה בשני יעדים אסטרטגיים נוספים. האחד הוא הקמת תת-הרשת החדשה "מגה באינטרנט", ערוץ קניות ותוכן אינטראקטיבי שיהווה על-פי הערכותיה הכנסות של 120 מיליון ש"ח בשנה, תוך 3 שנים מהשקתו. היעד השני הוא מעבר לשלב הבא בפיתוח רשת "עדן טבע מרקט" ופתיחת 6 סניפי עדן טבע מרקט בשטח ממוצע של 500 מ"ר בתוך סניפי מגה כחנות בתוך חנות (שלושה מתוכם במהלך שנת 2010). בחברה צופים כי מהלך זה יהווה מרכיב חשוב במנועי הצמיחה של רשת הרבוע הכחול .
זאב וורמברנד, מנכ"ל הרבוע הכחול, אמר בתגובה לתוצאות כי "תשעת החודשים הראשונים של 2009 משקפים את יכולתנו לממש את ההשקעות והיוזמות האסטרטגיות עליהן הכרזנו בתחילת השנה, ביניהן השקת רשת מגה בול, המותג הפרטי ומועדון הלקוחות you. כל אלה, לצד צעדי ההתייעלות שנקטנו ופיתוח חנויות עדן טבע מרקט בסניפי מגה, מהוות פלטפורמות לצמיחה עתידית של הריבוע הכחול.השקעות אלה מאפשרות ויאפשרו לנו גם בעתיד, להעניק חווית לקוח יוצאת דופן לצד שיפור ברווחיות".