מטוס המנהלים הסילוני החדש G250 של חברת גלפסטרים, מתוצרת התעשיה האוירית (תע"א) ביצע בהצלחה את טיסת הבכורה. כך דיווחה (יום ו', 11.12.09) התע"א.
המטוס, מוטס ע"י צוות ניסויי טיסה של התע"א בראשותו של רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של החברה, המריא הבוקר בשעה 08:20 מנמל תעופה בן-גוריון. במהלך הטיסה שנמשכה 3 שעות ו-20 דקות, בדקו הטייסים את ביצועי המטוס בגובה 32 אלף רגל והגיעו למהירות 0.7 מאך.
בתום הטיסה אמר שפירא כי היא "עברה באופן חלק וללא תקלות. היום הוגשם חלום והושג הישג טכנולוגי בלתי רגיל. מערכות הטלמטריה של התע"א אפשרו למהנדסי הניסוי שלנו לנטר את כל מערכות המטוס החדש בזמן הטיסה ולהקליט את המידע לצורך ניתוחים ואנליזות שייעשו בהמשך. כל המערכות תפקדו כהלכה".
ה-G250 מתאפיין בנוחות נוסע גבוהה: תא נוסעים גדול הכולל מעבר לתא המטען בזמן טיסה, עם שטח רצפה גדול ב-17% עד 35% מהמתחרים, 19 חלונות פנוראמיים, מטבחון מתקדם, מערכת דיחוס אוויר משופרת העוזרת לנוסעים לרדת רעננים יותר מטיסות, ואביזרי יוקרה שונים המותקנים בדרך כלל רק במטוסי מנהלים גדולים ויקרים בהרבה.
המטוס צפוי לעמוד בלוח הזמנים המתוכנן ולסיים בחודשים הקרובים תהליכי רישוי מול רשויות התעופה הישראלית, האירופאית והאמריקנית. בשנת 2011, אמור המטוס להיכנס לשירות מלא.
התע"א וחברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקנית, חברה-בת של ג'נרל דיינמיקס, בירכו על הביצועים המצויינים בטיסת הבכורה של ה-G250. בברכות שנשאו לאחר נחיתת המטוס, אמר יו"ר דירקטוריון התע"א יאיר שמיר: "אני מלווה את הפרויקט מראשיתו ונהנה כל פעם מחדש מהמקצועיות והשלמות המושקעים בתוכנית G250. בזכות השותפות המיוחדת גלפסטרים, אנו מגיעים לשיאים טכנולוגיים בדמות מטוס זה".
יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א אמר כי "בטיסה המוצלחת באו לידי ביטוי הישגיה המתמשכים של התע"א בתכנון, פיתוח, אינטגרציה וייצור של מטוסי מנהלים מתקדמים. ברכותיי לכל העוסקים במלאכה".
מארק קולהר, מנהל התוכנית בחברת גלפסטרים, ציין בתום הטיסה כי "זהו כבוד עבורי לעמוד פה ולחגוג את אבן הדרך המשמעותית הזו. מטוס ה-G250 ביצע את הטיסה בזמן, ועל-פי כל הציפיות, כפי שהבטחנו בפרסומים קודמים. אנו מצפים לשנת 2011. אז נתחיל לספק את המטוס ללקוחותינו, להם הייתה השפעה אדירה בעיצובו. תודה לצוותים המשותפים של התע"א וגלפסטרים על המאמץ, ההשקעה והמקצועיות".