סקר TGI שנערך בקרב כ-5000 בוגרים, מגלה תמורות מהותיות הנוגעות לשינויים בהרגלי הצריכה של העיתונות הכתובה. השינויים שלהלן מוסברים מחד בעליה החדה בשימוש באינטרנט, ובעובדה שכיום העיתונים הגדולים מחלקים חינם אין כסף חלקים נכבדים מתכני העיתונים שבבעלותם; ומאידך - מהעייפות המסתמנת מצריכת אמצעי תקשורת בכללותם.
הנפגעים העיקריים, לפי הסקר, הם העיתונים הגדולים - ובעיקר: קבוצת ידיעות אחרונות. גם בחשיפה לשידורי הרדיו מסתמנת ירידה, אולם זו קטנה יחסית. הירידה בחשיפה לעיתונות, אם תימשך, עלולה להביא לירידה בשווי העיתונים. זה אולי ההסבר, לפרסום המוגבל שניתן היום (יום ב', 13.8.01) לתוצאות הסקר בעיתונות הכתובה.
אלה הנתונים העיקריים מתוך הסקר (ינואר-יוני 2001, בהשוואה לינואר-יוני 2000):
- ידיעות אחרונות - באמצע השבוע הגיעה החשיפה לידיעות אחרונות ל-%47.2, לעומת %51.2 במחצית הראשונה של 2000; בסופי שבוע הגיעה החשיפה ל-%61.2, לעומת %65.5 בתקופה המקבילה.
הירידה בחשיפה לידיעות אחרונות, בראשו עומד ארנון מוזס (בעלי המניותה עיקריים: ארנון מוזס, אליעזר פישמן ומשפחת בראון), מתחדדת במיוחד נוכח מעמדו המיוחד של ידיעות אחרונות: העיתון הוכרז ב-1995 כמונופול בתחום עיסוקו, לאחר שנמצא כי חלקו בשוק מגיע ליותר מ-%50. עתה, לפי הסקר - לפחות במהלך השבוע, ידיעות אחרונות אינו עוד מונופול.
על-פי הערכות, אחת הסיבות לירידה היא הכניסה המאסיבית של ידיעות אחרונות לתחום האינטרנט (Ynet) ומתן/פרסום תכנים של העיתון באינטרנט, ללא תמורה;
- מעריב - למעריב נרשמה ירידה קלה יחסית: באמצע השבוע - %27.3 לעומת %27.6; ובסופי שבוע - %35.1, לעומת %37.6.
- הארץ - להארץ, לעומת זאת, נרשמה עליה: באמצע השבוע - מ-%8.8 ל-%9.0; ובסופי שבוע - %11.2, לעומת %10.9;
- גלובס - לגלובס, עיתון העסקים, נרשמה עליה חדה יחסית באמצע השבוע - %3.7, לעומת %3.2; בסופו שבוע - %2.4, לעומת %2.3.
נתונים נוספים מהסקר מלמדים על עליה חדה לשבועון רייטינג, לעומת ירידה לפנאי פלוס: רייטינג (בשליטת מעריב ותמי מוזס) עלה ל-%7.4 לעומת %5.3; ואילו חלקו של פנאי פלוס (בשליטת ידיעות אחרונות) הגיע ל-%14.5, לעומת %16.6.