|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שרון: לא נכנענו לטרור - <br>יש לשים קץ לשלטון הכיבוש

שרון: אעשה הכל לקדם התהליך המדיני - ללא הפקרת הביטחון; תלה פתרון הכלכלה בחובה לקיים תהליך מדיני; דוד לוי: הסכם כזה השמאל היה משיג מזמן; אהוד יתום: שמו עלינו פס; בישראל וברש"פ נערכים לפגישת שרון אבו מאזן - שתתקיים כנראה מחר
26/05/2003  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות

   גיל איל
אסד: ישראל גורמת לקרע בין ארה"ב לסוריה; לא מאמין שאל-קאעידה מהווה איום על ארה"ב

יואב יצחק
מאמץ להתניע תהליך מדיני: פסגה בעוד שבועיים עם הנשיא בוש, שרון ואבו מאזן - בעקבה

רנית נחום-הלוי
חברי כנסת מהאיחוד הלאומי שוקלים פרישה מהממשלה בעקבות אישור מפת הדרכים


שרון הותקף בסיעת הליכוד

ראש הממשלה, אריאל שרון, ספג ביקורת קשה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת. שרון הותקף בשל אישור מפת הדרכים, ובמיוחד נוכח עקיפת סיעת הליכוד - והבאת הנושא לאישור חפוז של הממשלה.

הישיבה התקיימה נוכח בקשתם של חברי סיעת הליכוד, שדרשו משרון לבוא בפני סיעת הליכוד ולמסור דיווח על האירועים האחרונים. ח"כ דוד לוי טען, כי הממשלה הסכימה לוותר על הכל, ובעצם לא מדובר בפשרה. הממשלה הסכימה להקמת מדינה פלשתינית, אמר לוי, מבלי לקבל דבר - אפילו לא ויתור על זכות השיבה. הסכם כזה, אמר דוד לוי, יכול היה השמאל להשיג מזמן.

ח"כ יחיאל חזן, המתגורר ביש"ע, מחה על ההחלטה לקבל את מפת הדרכים. "האם אני וילדי תושבי יש"ע נמשיך לדמם? אני צריך לעזוב את הבית", שאל.

ח"כ זאב בוים תמך בשרון. "חובה עלינו", אמר, "כמי שנשלחנו על-ידי העם להתחשב במצב של העם. אני חושב שקשה לעם במלחמה הזו. היא מלחמה ארוכה, היא קשה, היא מקיזת דם. העם עומד בה בגבורה עילאית, אך זו אינה מובטחת הלאה".

ח"כ אהוד יתום טען, כי הממשלה, בראשות שרון, קיבל החלטה בטרם נשמע קולו. "בכל הארגונים, בשב"כ ובצבא שבהם הייתי, תמיד היה סדר לקבלת החלטות", אמר. לדבריו, הממשלה קיבלה החלטה היסטורית, אך למרות זאת, "על 40 חברי הכנסת שמו פס".

ח"כ גילה גמליאל תקפה הן את שרון והן את נתניהו. "מפת הדרכים קשה יותר מאוסלו", אמרה, "כאילו שמפלגת העבודה ממשיכה לשלוט". גמליאל תקפה את נתניהו - על כך שנמנע בהצבעה. "אני מאוכזבת מההימנעות שלך, זו שערוריה גדולה", אמרה. גמליאל טענה עוד, כי אישור מפת הדרכים הינו פגיעה בבוחר, שלא היה נותן לליכוד את המנדט לכך - לו היתה מוצגת בפניו מפת הדרכים.

שרון: לא נכנענו

ראש הממשלה השיב למבקריו בתקיפות ובזעם. הנה עיקרי דבריו (ציטוט):

"לא נכנענו לטרור. מי שמרגיש שנכנענו לטרור, אז הוא נכנע. לא נכנענו. אין שחר לטענה ששילמנו על מחיר הביטחון. הדבר הזה אין לו שחר. לא שילמנו במחיר הביטחון ואין לנו כוונה כזו. הבהרתי מלכתחילה ועמדתי ידועה בנושא: אמרתי מזמן שתמורת תהליך מדיני, של שלום לדורות ושלם אמיתי, ישראל תצטרך לשלם מחיר כבד. לא היה מקרה אחד שלא הוספתי ואמרתי שבנושאים של ביטחון, ישראל ואזרחיה, לא יהיה שום ויתור - לא עכשיו ולא בעתיד. והעמדה שלי ידועה לכולם.

"אני רוצה לחזור על עמדתי, שאני אומר אותה לא מעט שנים. צריך לדעתי להגיע להסדר מדיני. לא ידוע אם נצליח, אך אומר לכם בצורה הברורה: אעשה כל מאמץ להגיע להסדר מדיני, כי חובה על ישראל להגיע להסדר מדיני. אני גם חושב, שהמחשבות והרעיונות שאפשר להמשיך ולהחזיק תחת כיבוש - אפשר לא לאהוב את המילה, אבל זה תחת כיבוש, 3.5 מיליון פלשתינים, זה דבר גרוע לישראל, לפלשתינים ולכלכלת ישראל.

"היום יש 1.8 פלשתינים שארגונים בינלאומיים מכלכלים אותם, רוצים לקחת את זה על עצמכם? ניקח את הרפואה הבריאות, החינוך? מה? את הסטודנטים? צריך להבין - אין מאחוריהם שום דבר. צריך לרדת. הנושא הזה, בדרך שביטחוננו לא יפגע מדרך של שליטה ב-3.5 מיליון פלשתינים; זה לא יכול להישאר ללא סוף. רוצים להישאר תמיד בג'נין, שכם, רמאללה ובית לחם? תמיד? אני לא חושב שזה נכון.

"אחזור ואדגיש. המדיניות של ישראל צריכה להיות ברורה, ולעשות כל מאמץ, עד סיכון ביטחונה ואזרחיה - כאן הגבול. היא צריכה לעשות כל מאמץ להגיע להסדר מדיני. הכרחי להגיע לכך, שישראל תוכל להחזיק בידה את אותם האזורים החיוניים לביטחונה, ולאפשר הקמת מדינה פלשתינית בחלק אחר. דיברת על חלקות השטח.

"אני רוצה לומר בצורה ברורה, צריך להגיע להסדר שלצערי ואיני חש בנושא הזה פחות מאף אחד אחר כאן. נושאי שטחי מולדת יקרים לי. בנושא הזה אנחנו צריכים להשתחרר משליטה ב-3.5 מיליון פלשתינים שמתרבים ומספרם לא קטן, ולהגיע להסדר מדיני.

"אני רוצה לומר לכם, הדבר הזה לא הפריע לי לתרום את חלקי, את הצלחותינו בבחירות. אמרתי את הדברים הללו לפני 15 שנה וגם לפני 3 שנים גם לפני פריימריז ובחירות. ולמה אמרתי? מסיבה אחת. שלא יבוא אדם ויטען אחר-כך - אנחנו הצבענו לליכוד כי לא ידענו מה עמדתך. אין כאן אף אחד שלא ידע את עמדתי וחזרתי ואמרתי ופירטתי את הדברים.

"ומעניין שדווקא הדבר הזה הביא לחיזוק הליכוד, לא הפחתת כוחו של הליכוד. ולכן אני רוצה לומר - אני מתכוון לעשות כל מאמץ להגיע להסדר מדיני שאני מקווה בעזרת השם יביא גם לשלום. אבל את הקו הזה בכוונתי להמשיך.

"אני רוצה לומר. אנחנו הבהרנו את עמדתינו והיא ידועה מה כן נקבל ומה לא. זוהי מערכה מורכבת ומסובכת. אם רוצים להכניע אותה לא שלא יהיה צריך להיאבק... אבל אם רוצים להצליח צריך שנלך ביחד. מי שחושב שעל-ידי זה ימתח ביקורת ללא הרף, כל אחד מניסיונו שלו, יש כאלה הנוטים לחשוב שיש להם ניסיון רב יותר מאחרים. תאמינו לי, יש אנשים המבינים את הדברים הללו לא פחות טוב.

"אינני מתכוון להביא את הנושא לכנסת. זה לא הסכם זוהי מסגרת יש כאן כיוון".

לגבי שאלה שהועלתה על-ידי אחד ממשתתפי ישיבת סיעת הליכוד, מה יהיה אם הטרור ימשך, השיב שרון: "לא יקרה שום דבר. ונמשיך להילחם בטרור כפי שאנחנו נלחמים בו היום, בכל יום ולילה. אין הפסקה במאבק הזה והוא יימשך ולא יקרה שום דבר. ואם הטרור, ימשך הפלשתינים לא יקבלו שום דבר. בלעדנו לא ניתן יהיה לבצע שום דבר", אמר ראש הממשלה.

שרון על התוכנית הכלכלית:
התוכנית היא לא פתרון ארוך טווח

"אי אפשר לשפר את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל על-ידי זה שנצמצם את הסיוע והקצבאות ואת הפנסיות. על-ידי זה אפשר לעצור הידרדות. לא ניתן על-ידי צעדים אלה להכניס משק לתנופה. לנושא הזה הכלכלי, יש השפעה מכריעה ומרחיקת לכת במצב הביטחון שיהיה כאן. יהיה ביטחון, שקט, עם צעדים כלכליים לא קלים אך מהפכניים שנעשים עכשיו - תהיינה השקעות בישראל ואז תהיה צמיחה. גם את הדבר הזה צריך להבין.

"אני לא הבאתי סיכון ביטחונה של מדינת ישראל כדי שאפשר יהיה לקדם תוכנית כלכלית, אבל מי שחושב לרגע שניתן יהיה להוציא את ישראל מהצמיחה הכלכלית שהדבר לא קשור באופן מלא למצב הביטחוני, הוא פשוט טועה. לכן, כל מי שרואה ומבין את הצורך לצאת מהמצוקה הכלכלית, חייב להבין את הצורך בקיום תהליך מדיני.

"במצבים קשים יש לנהוג בשקט, לדבר בשקט, להתנהג בשקט וזה מה שצריך לעשות. בקו הזה שהממשלה החליטה עליו, זהו הקו שאנחנו הולכים איתו ואם נלך ביחד ונדע לעמוד על הדברים - גם נצליח. ואני מאמין שנצליח", אמר ראש הממשלה, אריאל שרון.

פגישת פסגה בעקבה

פגישת פסגה תתקיים בעוד כשבועיים בנמל עקבה, בהשתתפות הנשיא ג'ורג' בוש, ראש הממשלה אריאל שרון, ראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, והמארח - המלך עבדאללה.

אישור רשמי לכך ניתן בצהרים על-ידי שר החוץ, סילבן שלום.

קודם לכן נמסר, כי פסגה תתקיים בשארם א-שייח' או בעקבה - בכפוף לשיקולי ביטחון. ואולם נראה, כי לעמדתו של שרון, בנושא זה, יהא משקל מכריע. שרון מתנגד לקיום פגישה בשארם, על-מנת שלא להעניק "דיבידנדים" לנשיא מצרים, חוסני מובארק - שנמנע עד עתה מלהזמין את שרון לביקור במצרים, ומאידך לא הגיע לביקור בישראל בכל שנות כהונתו כנשיא מצרים (למעט עם הרצחו של יצחק רבין).

שרון מציע לקיים את הפגישה בעקבה-ירדן, כדי לעודד את המלך עבדאללה לתת חסות לתהליך מדיני. שכן, אחרי הכל, ירדן היא אחת המדינות שתצטרך לקלוט, לצמיתות, חלק מהפלשתינים - שברחו מישראל, השוהים עתה בירדן במחנות הפליטים.

במקביל נעשות הכנות לפגישת שרון אבו מאזן, כנראה עוד השבוע. על-פי מידע בלתי רשמי, הפגישה צפויה להתקיים מחר (יום ג'). הפגישה תתקיים בירושלים.

בד-בבד עם כך, גוברת ההיערכות במערכת הביטחון, מחשש לפיגועים שמטרתם לסכל הליך מדיני. החשש הוא, כי ארגוני הטרור יפתחו עתה בגל חדש של פיגועים, כדי לטרפד הליך מדיני.

סוריה תוקפת

ממשלת סוריה תוקפת את ישראל, וטוענת כי אישור מפת הדרכים בממשלתו של אריאל שרון הינו אחיזת עיניים.

לטענת סוריה, אישור מפת הדרכים - בכפוף להערות ישראל, מרוקנת למעשה מתוכן את מפת הדרכים. טענות ממשלת סוריה, ובראשה הנשיא, בשאר אסד, פורסמו הבוקר בכלי התקשורת הרשמיים של סוריה.

גם לבנון מחזיקה בעמדה דומה. ממשלת לבנון טוענת, כי החלטת ישראל, השוללת את זכות השיבה של הפלשתינים, מותירה את הבעיה ללא פתרון. שכן חלק מהפליטים, המצויים עתה במחנות בלבנון, לא יוכלו לשוב לבתיהם.

תאריך:  26/05/2003   |   עודכן:  26/05/2003
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשת הריבוע הכחול פרסמה הבוקר (ב') את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2003. מהדו"חות עולה כי הרשת רשמה ברבעון ירידה של 15.3% במכירות לכ-1.22 מיליארד שקל.
26/05/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
מערך האבטחה בתחבורה הציבורית יתוגבר החל ממחר (יום ג', 27.5.03) בעשרות ניידות ביטחון מיוחדות, שיסיירו בצירי התנועה ובתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית.
26/05/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, התפטר מתפקידו (יום ב', 27.5.03). יצחקי נפגש בערב עם ראש הממשלה, אריאל שרון, ובתום הפגישה הודיע לשרון על החלטתו לפרוש. יצחקי ימשיך בתפקיד עוד כמה שבועות, עד שימצא לו מחליף בחודשים הקרובים.
26/05/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
האופטימיות החריגה שנרשמה אתמול בשווקים הפיננסיים - נרגעה היום. הדולר התחזק ב-0.02% לרמה של 4.455 שקלים. זאת לאחר הירידה החדה של 2.15% שנרשמה ביום שישי, לרמה של 4.454 שקלים. גם במסחר באירו נסחר השקל ללא שינוי.
26/05/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
חברת 'סקאל און-ליין' המפעילה את אתר האינטרנט www.sakal.co.il ומוכרת באמצעותו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים וציוד היקפי, מרחיבה את פעילותה ומגדילה את סל המוצרים הנמכרים באתר.
26/05/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il