נציג הסניגוריה הציבורית, עו"ד ישי שרון, טוען כי ההחמרה המשמעותית בענישה לנהגים המעורבים בתאונות פגע וברח, אותה מבקשת הכנסת לקבוע בחוק, איננה מידתית ביחס לעבירות אחרות. לדבריו, יתרה מזאת, מחקרים כיום מוכיחים כי עונש חמור איננו מסייע בהרתעה. הוא הוסיף כי "קמפיין חינוכי יסייע לטפל בנגע בעבירה קשה זו פי מאה מגזר דין חמור".
הוא דיבר במהלך דיון (יום ג', 4.10.11) של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שבסופו אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לפיה דינו של אדם, אשר נמלט מזירת תאונה לאחר שפגע באדם יעמוד מעתה על שבע שנים בפועל. ההחמרה המשמעותית ביותר תהיה במקרה בו נפגע אדם פגיעה חמורה, עונש המאסר המרבי של הנהג יעמוד על 14 שנים בפועל. עד היום בתאונות מסוג זה לא הייתה חקיקה ברורה, המסדירה את מידת הפגיעה, והעונש המוטל על עבריין שכזה היה עד כה בין שבע לתשע שנים.
"טיעונים תמוהים"
יו"ר הוועדה ח"כ
דוד רותם (ישראל ביתנו) ענה לדברים של נציג הסנגוריה הציבורית, ואמר כי עונש הולם לאדם הפוגע באדם אחר וממשיך לנסוע צריך להיות אפילו יותר מ-14 שנים. "אדם מוסרי צריך לעצור ולהזעיק עזרה. זה כלל שצריך להיות חד וברור", הוסיף. לדבריו הצטרף ח"כ משה
מוץ מטלון (ישראל ביתנו), מיוזמי הצעת החוק, שהגיב: "מקומם לשמוע טיעונים תמוהים אלה, הנתלים בנוצות טווס, ומבקשים להקל מחובתנו להרתיע נהגים המזלזלים בחיי אדם, שזה עתה נפגעו וזקוקים נואשות לעזרה".
שינוי משמעותי נוסף אותו אישרה הוועדה הוא הטלת אחריות פלילית על נוסע ברכב שלא הזעיק עזרה, במקרה בו הנהג נמלט מהמקום ולא הזעיק עזרה בעצמו. עונשו של הנוסע יעמוד על כמחצית מעונשו של הנהג. הוועדה אישרה החרגה של קטין מתחת לגיל 16 מאחריות זאת. ח"כ
זאב בילסקי (קדימה), גם הוא מיוזמי הצעת החוק, אמר: "יידע כל נהג העולה על הכביש כי חובתו הראשונית היא להזעיק עזרה. עזרה שלא פעם עושה את ההבדל בין חיים ומוות".
הצעת החוק צפויה לקבל את אישורה במליאת הכנסת עם פתיחת מושב החורף.