כדי להתנתק מערוצים או לבטל הזמנת תוכנית בה החלטתם ברגע האחרון שלא לצפות, נדרשתם עד היום להתקשר למוקד השירות. בקרוב תוכלו לעשות זאת גם באמצעות השלט.
כיום, יכולים מינויים לרכוש ערוצים ושידורי וי-או-די (VOD) הן באמצעות שיחה עם נציג שירות במוקדי שירות הלקוחות של הוט ויס, והן באמצעות השלט.
בהליך שימוע שקיימה, ביקשה המועצה לשידורי כבלים ולווין לשמוע את עמדת החברות בעניין מתן אפשרות לבטל הזמנת ערוצים ותוכניות גם באמצעות השלט. בתום השימוע הודיעה המועצה כי תחייב את החברות לאפשר ביטול באמצעות שלט, אך תאפשר להן פרק-זמן להיערכות שיימשך שישה חודשים.
יובהר כי אין הכוונה להינתקות מכלל שירותי חברות הוט ויס אלא להינתקות מהשירותים עצמם שהוזמנו.
במועצה אמרו כי ביטול ההזמנות באמצעות השלט יביא לחיסכון של זמן המינויים. יו"ר המועצה
ניצן חן תקף את חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית והאשים אותן בכך שהן עושות שימוש בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים שברשותן, על-מנת לייצר הכנסות נוספות, אולם לא מנצלות את הטכנולוגיה שפיתחו על-מנת להקל על הממשק עם המינויים בשלב ההינתקות.