שר התחבורה ישראל כ"ץ יכנס מחר בערב (יום ב', 5.3.12) מסיבת עיתונאים דרמטית. ההערכה היא כי הוא צפוי להודיע על סגירתה של חברת
רכבת ישראל לכמה חודשים ועל מסירת ניהול הרכבות בישראל לידי חברה אחרת. דובר השר סירב לאשר או להכחיש.
מחר אמורים היו הצדדים - הסתדרות העובדים הכללית וועד עובדי הרכבת מצד אחד והשר כ"ץ ורכבת ישראל מן הצד השני - למסור לבית הדין לעבודה את התוצאות של המו"מ שקצב להם בית המשפט.
אולם ככל הידוע, ביום חמישי בערב התפוצץ המשא-ומתן על מיקור החוץ של הקרונות החדשים. אם אכן כך, הרי שהדבר המייתר מבחינת שר התחבורה את הצורך לשוב לבית המשפט.
המחלוקת בין הצדדים היא על לב הסכסוך - מיקור החוץ של הקרונות החדשים שמסרה חברת רכבת ישראל לחברת בומברדיה בהנחייתו של השר כ"ץ.
כ"ץ דחה את הרעיון שהוצע להקים חברה-בת לתחזוקה, מאחר שהדבר אורך זמן רב, הקרונות יגיעו ולא יהיה מי שיטפל בתחזוקתם.
אתמול התבטא בנושא בעקיפין מנכ"ל הרכבת בעז צפריר. הוא והזהיר כי השינוי אותו מבקשת ליישם הנהלת הרכבת הכרחי ביותר. צפריר: "התרבות הארגונית ברכבת ישראל מחייבת שינוי. אני מקווה שבהמשך השנתיים הקרובות נצליח לשנות את התרבות הארגונית והניהולית ברכבת. אם לא נצליח בכך - לא יהיה מנוס, נסגור מחדש את הרכבת לכמה חודשים, נעשה ארגון-מחדש ונפתח".
משמעות סגירתה של הרכבת, מלבד השבתת תנועת הרכבות, עשויה להיות גם השבתת חלקים מהמשק או את כולו בידי ההסתדרות בהנהגת
עופר עיני, כחלק מן המאבק למען העובדים.