החברה לביטוח ישיר תתחיל לשווק לציבור הרחב ביטוח חיים מסוג ריסק. כך הודיעו היום (8.5.12) ראשי החברה, בפגישה בת"א עם עתונאים. המנכ"ל רביב צולר הבטיח, שהפרמיה תהיה זולה ב-10% עד 25% מהפרמיה שגובות כיום חברות הביטוח. לדבריו, החסכון יושג על-ידי שיווק הפוליסה ישירות וללא תיווך של סוכני ביטוח, הגובים עמלות.
צולר וסגנו יורם נזרי אמרו, כי ביטוח ישיר תשקיע מליוני שקלים במסע הפרסום - שני שליש ממנו בטלוויזיה, והיתר באמצעי תקשורת אחרים. השדרנית
מיקי חיימוביץ תוביל את מסע הפרסום, וחתמה על חוזה לשלש שנים. כתב News1 שאל, האם נכון שחיימוביץ תקבל 2.5 מיליון שקל. צולר לא הכחיש, והשיב כך : "הייתי משבח את רענן סהר - סגן מנכ"ל לנושאי שיווק בחברה - אם היה מצליח להשיג את חיימוביץ במחיר זה".
זה ארבע שנים שביטוח ישיר משווקת טלפונית ביטוחי חיים ריסק, אך רק למבוטחי הרכב והדירות שלה. שליש ממבוטחים אלו רוכשים גם ביטוחי ריסק. מעתה, תפנה החברה ישירות לכל אזרחי המדינה.
השיווק יעשה כך:
- מי שירצה לקנות ביטוח יתקשר למוקד החברה, ימסור את פרטיו ואת סכום הביטוח המבוקש.
- המבוטח-בכח יענה טלפונית על שאלון בריאות בן 16 שאלות. אם לא תהיה בעיה, יודיע לו המוקדן מה הפרמיה, ויבקש את הסכמתו. החברה מעריכה, שהשיחה תארך 12 דקות.
- אם השאלון יעורר בעיה רפואית, תעביר החברה את השאלון לבדיקת רופא מומחה. החברה לא תסרב לקבל מבוטח, אך תוכל להתנות את הפוליסה בתשלום פרמיה מוגדלת, מטעמי בריאות.
- החברה תקליט את השיחה, ותשמור את ההקלטה במשרדיה. המבוטח לא יקבל העתק מהקלטת, אך בעתיד - לא נמסר מתי - יוכל לקבל את הקלטת, לאחר השלמת פיתוח טכנולוגי מסוים, שפרטיו לא נמסרו.
- המבוטח יקבל את הפוליסה לביתו בדואר, או באמצעות האינטרנט. כן יקבל תמליל של שיחת הטלפון, והעתק משאלון הבריאות שמילא.
- הפוליסה תכנס לתוקף מיד בתום שיחת הטלפון (להוציא פוליסות שיבדקו על-ידי רופאים).
- ביטוח ישיר תמכור ביטוחי ריסק לאנשים ונשים עד גיל 64. הביטוח יהיה בתוקף עד גיל 75.
- הביטוח יכסה אך רק מקרי מוות מכל סיבה שהיא (להוציא התאבדות בשנה ראשונה, כמקובל בענף). הוא לא יכסה נכות 100% וגם לא מקרי עיורון.
מנתונים של ביטוח ישיר שפורסמו היום מתברר, כי החברה תופסת 19% משוק ביטוחי הרכב, ו-6% משוק ביטוחי החיים ריסק. שליש ממבוטחי הרכב קונים גם ביטוח ריסק. החברה מקוה להגיע תוך מספר שנים ל-15% משוק ביטוחי החיים ריסק.