הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   משפט  עיתונות וברנזה  פסיקה  שפה ושיח    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
משפט
עיתונות וברנזה
פסיקה
שפה ושיח
ביטוח ופיננסים
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 ד"ר י. וינרוט ושות', משרד עורכי דין
 יצחק ראובן, משרד עורכי דין
 רפאל ר. גלס - שושנה גלס, משרד עורכי דין
 שוב ושות', משרד עורכי דין
 אורי סלונים, משרד עורכי דין
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
הרש"פ הופכת לאויב
23/04/2014   |   איתמר לוין
 
 
 
ארגוני איכות השלטון התאחדו
23/04/2014   |   אלי אלון
 
 
 
תקופת יובש - כחול לבן
23/04/2014   |   ראובן דינור
 
 
 
מברלין לשנחאי
23/04/2014   |   מחלקה ראשונה
 
 
 
כן לַקן
23/04/2014   |   ציפי לידר
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
הארץ ישלם לתכשיטן 150,000 ש' על לשון הרע
ביטויים פוגעים כדי להפוך את הידיעה לאטרקטיבית יותר

טען שעודד קאשי זייף שעונים של יצרנית שווייצרית - בעוד בהסכם הפשרה בין קאשי לחברה נקבע רק שהשעונים היו דומים עד כדי הטעיה ביהמ"ש: לא הייתה הצדקה לפרסם את הידיעה ארבע שעות לאחר הפנייה לקאשי בלא שהתקבלה תגובתו

▪  ▪  ▪
הוצאת הארץ תפצה ב-150,000 שקל את התכשיטן עודד קאשי בשל הוצאת לשון הרע. כך קבעה (29.4.12) חנה ינון, שופטת בכירה בבית משפט השלום בתל אביב.

בידיעה שפורסמה באתר TheMarker ולאחר מכן במהדורה המודפסת של העיתון נטען, כי קאשי זייף שעונים של היצרנית השווייצרית אודמאר פיג'ה והסכים לפצות אותה ב-10,000 דולר. בפועל, קאשי לא הודה בזיוף והסכים לדבריו לשלם את הפיצוי משיקולים עסקיים. מאידך נאמר בהסכם כלשון בית המשפט: "השעונים הללו דומים עד כדי הטעייה לסידרת שעוני 'Royal O.K' ועל-כן ישלם התובע [קאשי] 10,000 דולר 'בגין הפרת זכויותיה הנטענת'".

ינון קבעה, כי לא היה כל מקום לייחס לקאשי זיוף, וכי הדבר נעשה רק כדי להגביר את מידת הסנסציוניות של הידיעה. "יש לנקוט זהירות רבה בהעלאת ביטויים פוגעים ושליליים אלה שהינם פרי פרשנות הכתב, אולם אינם עולים מן הכתוב. פשיטא, מה 'הקורא הסביר' אינו רואה בהסכם ביטויים אלה, הרי שגם הכתב לא אמור היה לפרסם בכתבה ביטויים אלה, רק למען היות הכתבה חריפה יותר ואטרקטיבית יותר", אומרת ינון.

עוד מותחת ינון ביקורת על העיתון וכתבו בר חיון, שמיהרו לפרסם את הידיעה בלא להמתין לתגובתו של קאשי. הנתבעים טענו, כי ניסו להשיגו במשך ארבע שעות - פרק זמן סביר בעידן התקשורת המודרנית. ואולם, ינון אומרת שניתן היה להמתין עד יום המחרת, שכן מדובר היה בציטוט של הסכם פשרה שנחתם חודש קודם לכן. היא קובעת: "המהירות בה נקט [חיון] אין בה הסבר מניח את הדעת להפרת החובה לקבלת תגובת נשוא הכתבה בתוך זמן סביר".

ינון זיכתה את קאשי בפיצוי המירבי ללא הוכחת נזק - 50,000 שקל. עוד קבעה, כי הוא זכאי לפיצוי של 100,000 שקל על הירידה במכירותיו מיד לאחר הפרסום: מ-1.97 מיליון שקל בחמשת החודשים שלפני הפרסום ל-1.52 מיליון שקל בתקופה המקבילה שאחריו. הארץ גם חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.

תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  27/06/2012
איתמר לוין

מועדון הבלוגרים עוקבים: 83 * לקבלת רשימות איתמר לוין לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 4 ] מוצגות [ 4 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבירם פידל
9/05/12 12:52
2
בני בנקר
9/05/12 13:12
3
הקורא בין השורות
9/05/12 23:22
4
מקס פאואר
10/05/12 13:06

News1 מחלקה ראשונה :   |  מתכונים מאת אורי שביט |  הריון ולידה |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  ניוז1 |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |