ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום, לבקשת לבקשת ח"כ
טלב אלסאנע, דיון בטענה כי המחלפים המתוכננים על כביש 85, סמוך לכרמיאל, פוגעים באדמות תושבי היישוב נחף. ח"כ אלסאנע טען כי שני המחלפים המתוכננים, הן מחלף הכניסה לעיר כרמיאל והן מחלף הכניסה לאזור התעשייה של כרמיאל, פוגעים קשות ובצורה בלתי סבירה ומדתית בתושבי נחף. לדבריו, לא נבחנו חלופות שהציגו התושבים, כדי שגם אנשי נחף ייהנו מפירות המחלפים.
חבר הוועד המקומי בנחף, זכרייה איסמעיל, אמר כי בכפר מתגוררים כ-13 אלף תושבים ויש לו רק כניסה אחת. "כל ההתרחבות שבוצעה עד היום בנתבי התחבורה הייתה על חשבון נחף, כאשר היישובים הסמוכים בהם כרמיאל נהנים ואנחנו משלמים את המחיר", אמר. ראש המועצה הממונה בנחף, עמי ארגוב, הוסיף כי גורמי התכנון שומעים את התושבים, אך המרחק עד למעשים הוא רחוק. לטענתו, כמות המכוניות ביישוב גדלה מאוד בשנים האחרונות וכך התגברו בעיות התנועה והחנייה ועד כה אין תכנון להוסיף עוד כניסה ליישוב. ח"כ חנא סוייד הוסיף כי מדובר בפגיעה שלישית באדמות נחף, שתפגע במרקם היחסים באזור. הוא ציין כי גם אזור התעשייה של כרמיאל וגם הרחבת כביש 85 נעשו באמצעות הפקעת אדמות נחף.
סגנית מנהל אגף תכנון סטטוטורי בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) המתכננת את המחלף, אורלי קרקו, אמרה כי מדובר בשלב ראשוני של תכנון קטע הכביש בין עכו לכרמיאל והתהליך עוד ארוך. היא הסבירה כי הוועדה לתשתיות לאומיות היא המוסמכת לאשר חלופות, ואמרה כי הוועדה תזמן את הנציגים של כל יישוב בנפרד תבחן את הטענות שלהם ובסוף התהליך תתקבל החלטה.
ח"כ
ישראל חסון, שעמד בראשות הישיבה, אמר כי הוא מבין שגורמי התכנון מבינים את מצוקת תושבי נחף. הוא הבהיר כי אם הגורמים לא יתייחסו לבעיות שהועלו בדיון, בכוונתו לעשות מאמץ ולקיים דיון נוסף בעניין בוועדה. ח"כ חסון סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תפנה ל
משרד התחבורה על מנת לקבל הבהרות באשר לחיבור כביש 854 לנחף. הוא הוסיף כי הוועדה מקבלת את דברי הגורמים המקצועיים, שהודיעו כי יבחנו את צרכי תושבי נחף ויבחנו תוכניות שיש בהן פגיעה מזערית בתושבים.