חברות אלון-דור ורבוע כחול יוצאות במהלך שיווקי משותף, לראשונה מאז רכישת רשת הריבוע הכחול על-ידי קבוצת אלון-ברונפמן.
כחלק מהאסטרטגיה של החברה המאוחדת, יממשו החברות את הפוטנציאל הסינרגטי בין שיווק מזון ברבוע הכחול לבין מכירות דלק בתחנות התדלוק של אלון-דור.
במבצע הראשון של שיתוף הפעולה, יוכלו לקוחות רבוע כחול הקונים ב-100 ש"ח במגה, סופר סנטר, קו-אופ, בלו סנטר, קינג סנטר וסופר סנטר סיטי, לקבל שובר בשווי 5 ש"ח לתדלוק חינם (ב-100 ש"ח לפחות), באחת מתחנות אלון-דור ברחבי הארץ. קניה ב-200 ש"ח מזכה ב-10 ש"ח תדלוק חינם (המבצע מוגבל למימוש 2 תלושים של 5 ש"ח כל אחד, בתדלוק אחד).
כהכנה למבצע, קיימה הקבוצה פיילוט במספר סניפי מגה ותחנות אלון דור. לאור הצלחת הפיילוט, הוחלט ליישם את שיתוף הפעולה בפריסה ארצית של רבוע כחול ואלון-דור.
המבצע הנוכחי ילווה בקמפיין משותף, תחת הכותרת "קנית, הרווחת נסעת גדול", הכולל מודעות בעיתונות, רדיו ושילוט בתחנות אלון-דור וסניפי הרבוע הכחול. הקמפיין מבוסס על קונספט המאחד את המסרים השיווקיים של הרבוע הכחול ואלון-דור: גודל ושפע לצד חיסכון בהוצאות ללקוח.
לדברי דודי ויסמן, נשיא קבוצת אלון ויו"ר רבוע כחול נכסים: "שיתוף פעולה כזה מקביל למציאות העסקית בכל העולם המערבי, שם קיימת סינרגיה משלימה בין עסקי המזון והדלק. קבוצות קמעונאות בעולם, כגון Wall Mart ,s'Alberton ו-Tesco אשר הקפידו לפתח עסקי דלק במקביל לעסקי המזון כעוגנים משלימים זה את זה, על בסיס הפוטנציאל הרב בחיבור בין שני תחומים אלה, הנחשבים בחו"ל כחלקים אינטגרליים של אותה מערכת קמעונאית".
לדברי יורם דר, מנכ"ל רבוע כחול: "מימוש פוטנציאל זה בישראל על-ידי רבוע כחול ואלון-דור צפוי להגדיל את רווחיות הרבוע הכחול, החל מהטווח המיידי, ובמידה ניכרת יותר בטווח הבינוני/ארוך. בטווח המיידי, יוזמה שיווקית מסוג זה, של הטבות צולבות (מתן הטבה בקניית דלק ללקוחות הקונים ברשתות השיווק) הוכיחה עצמה בעולם כתורמת להגדלת ההכנסות, הרווחיות ותנועת הלקוחות בתחנות התדלוק ובסניפי הרשת הקמעונאית.
בטווח הארוך, התחלנו בתכנון תחנות תדלוק בצמוד לסניפי רשת מגה ברחבי הארץ, אשר יהיו בבעלות הרבוע הכחול ויתנו שירותי תדלוק מתוחכם ללקוחות הרשת; הקמת סניפים של רשת האספרסו-בר האיטלקית 'סגאפרדו' שבבעלות אלון-דור בחנויות מגה, כשירות נוסף המשלים קניות ובילוי יחדיו, וכן שיתוף פעולה במועדון לקוחות".
עוד הוסיף יורם דר, כי השותפות בין הרבוע הכחול לקבוצת אלון-דור מאפשרת התייעלות בהוצאות הכספיות של הקבוצה, על-ידי ניצול יתרון הגודל בתחומים שונים, כמו: רכישת מדיה, עלויות ביטוח, מועדון לקוחות, הוצאות סליקה, הוצאות אבטחה ותקשורת, ועוד.
החברות מתכוונות להמשיך במבצע המשותף עד סוף שנה זו, כאשר תוקף מימוש שוברי הדלק יימשך עד 30 בינואר 2004.