|
קונקס. אדישות [צילום: האתר הרשמי]
|
|
|
|
|
התנהלות תמוהה מצד נהג של חברת ויאוליה-קונקס באחד מימי מבצע עמוד ענן נחשפת רק בימים אלה בעקבות תלונה שהגישו נוסעים ופורסמה ביומון "המודיע". את נוסעי קו 320 מאשדוד לתל אביב הפתיעה אזעקה. הנוסעים, נאמנים להוראות פיקוד העורף, ביקשו לרדת מהאוטובוס ולתפוס מחסה. אולם נהג האוטובוס היה אדיש, ורק לאחר הפצרות הנוסעים פתח את הדלתות.
בתוך חצי דקה חזרו הנוסעים לאוטובוס. הדלתות היו סגורות, ורק לאחר שדפקו עליהן הואיל הנהג בטובו לפתוח להם. אולם בכך לא הסתיימה הסאגה. שלוש פעמים במהלך הנסיעה נשמעה אזעקה והנהג איפשר לרדת. אבל בפעם השלישית הוא העדיף לסגור את הדלתות ולהמשיך בדרכו תוך שהוא מותיר את הנוסעים בחוץ.
מבוהלים ומבולבלים, עם תינוקת בת כמה חודשים בידיים, כאשר אפילו העגלה נותרה באוטובוס, הם התקשרו לחברת ויאוליה. על הקו הייתה נציגת שירות שהבטיחה כי המטען ימתין להם בביתן השומר בתל אביב.
צ', אחד הנוסעים, סיפר: "על סמך האמירה תפסנו מונית בעלות 203 שקלים. חיכינו מספר דקות, והגיע האוטובוס ללא המטען היקר, כשנהג אחר לא יודע במה מדובר". שוב טלפון לחברה, שם נאמר להם כי האוטובוס כבר חזר לאשדוד. "כך נשארנו ללא בגדים לשבת, טיטולים, עגלה וכו'. רק כמה דקות לפני שבת קיבלנו אישור מהחברה שהחפצים הגיעו שוב לאשדוד והם ממתינים לנו בחברה", סיפר צ'.
החזרי נסיעות הוצעו למתלוננים, אך לא פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
תגובת דובר חברת ויאוליה-קונקס, רועי אופלטקה: "ב-16.11.12, ימי מבצע עמוד ענן, התייצבו נהגי קונקס בעבודתם על-מנת לתת כמו בכל יום את השירות הטוב ביותר עבור הנוסעים, וכמו בכל יום ימי המבצע, עברו רענון על הוראות פיקוד העורף. גם במקרה האמור פעל הנהג על-פי ההנחיות, לאורך כל הדרך כולל בזמן האזעקות. עם זאת, ובשל רצון לפצות את הנוסע: הוצע לו לקבל החזר הוצאות + פיצוי סמלי. עד כה לא קיבלנו כל תגובה מהנוסע. חברת קונקס תמשיך לפעול על-מנת להעניק לציבור לקוחותיה חווית נסיעה איכותית, בטוחה ומהנה הן בימי שגרה והן בזמן חרום".