|
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן [צילום: סיון פרג']
|
|
|
|
|
הכנסות רשת השיווק שופרסל הסתכמו ברבעון בשני בכ-2.9 מיליארד שקל, גידול מזערי של 0.5%, למרות עיתוי החג. כך עולה (יום ה', 8.8.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-43 מיליון שקל, גידול של 7 מיליון שקל ו-19% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מהווה כ-1.5% ממחזור המכירות.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-110 מיליון שקל, גידול של 11 מיליון שקל ו-11% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מהווה 3.8% ממחזור המכירות בהשוואה ל-3.4% ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA לרבעון מסתכמת ב-179 מיליון שקל, גידול של 14 מיליון שקל ו-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
נתון המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון השני השנה וברבעון המקביל אשתקד, קטן בשיעור של 2.1%, אשר נובע לטענת החברה מעיתוי חג הפסח.
המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון עמדו על 5,270 שקל בהשוואה ל-5,344 שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 1.4%, שנבע אף הוא מעיתוי החג כאמור.
הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השני השנה הסתכמו ב-43 מיליון שקל בהשוואה ל-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2.3%. הקיטון בהכנסות מגזר הנדל"ן נבע בעיקר כתוצאה ממימוש נכסי נדל"ן במחצית השנייה של שנת 2012.
ברבעון השני הציגה שופרסל לראשונה את תוצאות מגזר הנדל"ן בפעילותו כחברה נפרדת - שופרסל נדל"ן. החברה מציגה נכסים בשווי הוגן של כ-2.1 מיליארד שקל ו-NOI שנתי של כ-150 מיליון שקל, נתון הממצב אותה בין חברות הנדל"ן הגדולות במשק. בימים אלה שופרסל נדל"ן משקיעה ומכינה תוכניות פיתוח והשבחת הנכסים הקיימים באזורי הביקוש.
"מגמות של השנים האחרונות"
בדוח הדירקטוריון של החברה נכתב כי "תוצאות החברה בחציון הראשון של שנת 2013 מבטאות מספר מגמות עיקריות אשר התרחשו בשנים האחרונות ובעיקר החל מחודש יולי 2011. בין מגמות אלו ניתן למנות את המחאה החברתית, התעצמות התחרות בשוק הקמעונאות וההאטה הכלכלית שהתרחשה ברבעון השלישי של שנת 2011, אשר הובילו להתמתנות בקצב הצמיחה של החברה ובכלל זה לירידה ברמת הרווח התפעולי וכן התפתחויות רגולטוריות שונות אשר עלולות להשפיע לרעה על פעילות החברה ותוצאותיה. במסגרת התמודדות החברה עם המצב המשתנה במשק, החברה נקטה ונוקטת בפעולות שונות שעיקרן, הורדת מחירים והעמקת מבצעים במגוון רחב של מוצרים, הרחבה וחיזוק המותג הפרטי, חיזוק מיצובה של החברה בשוק הדיסקאונט, התייעלות בסניפים ובמטה החברה וסגירת סניפים מפסידים".