|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

פולישוק בוועדת החינוך

לאטמה אושרה לשידור בשנת 2014

יו"ר רשות השידור התחייב שהתוכנית מוכנה לחתימה ושמנכ"ל הרשות יחתום עד 1.1.14 על הסכם התקשרות עם תוכנית הסאטירה של לאטמה
18/11/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
לאטמה. בשנה הבאה על המסך

ערוץ 1 יסביר בכנסת את פסילת לאטמה
עידן יוסף
בכירי רשות השידור זומנו לוועדת החינוך כדי להסביר מדוע הפרו התחייבות להעלות את הסאטירה של לאטמה ללוח השידורים והעדיפו סאטירה שמאלנית
לרשימה המלאה

"מופע תעתועים" בכנסת בין מנכ"ל רשות השידור ליו"ר הרשות, כאשר האחד מטיל על האחר את האחריות וכל אחד טוען טענות הפוכות. בוועדת החינוך התקיים דיון מהיר לבקשתה של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), בנוגע להפקתה ולשידורה של תוכנית סאטירה של קבוצת לאטמה בשם "מהדורת השבט". הדיון התקיים בעקבות פנייה של האגודה לזכות הציבור לדעת לח"כ שקד.

הרקע לדיון: מכרז שהוציאה רשות השידור להפקת שתי תוכניות סאטירה, אחת מן השמאל - "שלום בית" ואחת מן הימין - "מהדורת השבט". למרות החלטה זו, חל עיכוב בחתימה על הפקת התוכנית הימנית. נוסף אליהן מוכנה לשידור תוכנית נוספת בשם "היהודים באים", תוכנית בעלת תוכן המזוהה עם השמאל, אשר שידור הקדימון שלה עורר הדים רבים באשר לחוסר האיזון התקשורתי בערוץ.

השאלה המרכזית שריחפה בחלל החדר הייתה מה בעצם מונע מרשות השידור ליישם את ההחלטה, שכן להפיק את התוכנית מהדורת השבט, החלטה שכבר אושרה מספר פעמים בוועדת התוכן של הרשות. אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, אמר כי ההחלטה לאשר התקבלה בוועדת התוכן ב-3 בנובמבר, ויום למחרת אישרה ועדת ההתקשרויות, בראשות המנכ"ל יוני בן-מנחם, את ההפקה. בן-מנחם אמר: "ועדת ההתקשרויות שאני עומד בראשה אישרה את ההתקשרות עם החברה שמפיקה את התוכנית. בנוסף, שלחנו למוסדות רשות השידור את התכנון שלנו לשנת 2014 ושיבצנו בתוכו את התוכנית של לאטמה תחת ז'אנר הסאטירה".

מדבריו של בן-מנחם התברר כי התוכנית הנוספת "היהודים באים", אושרה כבר להפקה וצולמה עוד ב-2012 וכיום היא עומדת על המדף ומוכנה לשידור. מנגד, ההתקשרות המיועדת לשתי תוכניות הסאטירה, אחת מן השמאל ואחת מן הימין, אשר היו אמורות להתקיים ב-2013, בוטלו מכיוון שהתקציב שהוקצב לכך הוסב לתוכנית דוקומנטרית בשם "תולדות ארץ ישראל" בטענה שלתוכניות הסאטירה "אין ערך ארוך טווח".

"הדיון על לאטמה התחדש ואנחנו התבקשנו לאשר. אישרנו ושיבצנו אותו בלוח השידורים לשנת 2014, ועכשיו אנו מחכים שמוסדות רשות השידור יאשרו את זה על-מנת שזה לא יבוטל כמו שקרה", אמר בן-מנחם.

"אם כך, מה מונע את התקדמות התהליך?", שאל יו"ר הוועדה עמרם מצנע. בחדר נשמעו קולות כי המניעה נובעת מאי-אישור מצד ועדת התוכן של הרשות, ומנגד קולות הפוכים אשר טוענים שהדבר נתון בידיה של ההנהלה.

בן-מנחם אמר כי "מכיוון שהתקציב שייך לשנת 2014, מוסדות רשות השידור הם אלו אשר צריכים לאשר את תוכנית העבודה, אשר הוגשה ליו"ר הרשות. אמיר גילת הוציא מכתב בו אמר שהוא מעוניין לקבל תוכנית עבודה חתומה, ועד שהיא תאושר הוא מבקש לא לחתום על חוזים. למעשה, רק לאחר החתימה על התוכנית נוכל להתקדם". חתימה טרום המהלך הנ"ל - אמר - "בלתי אפשרית, ולמעשה תסונדל על-ידי המחלקה המשפטית". גילת אמר: "תוכנית העבודה אכן הוגשה, אך רק לאחרונה, ועדיין לא הספיקה לעבור את אישורנו. תוכנית העבודה תאושר בתוך 14 יום, ואז ההנהלה תוכל לשבץ את לוח המשדרים".

בשלב זה ביקש ח"כ משה פייגלין (ליכוד) את רשות הדיבור, פנה אל ראשי הרשות ואמר: "ישנה חשדנות כלפיכם מצד לפחות 50% מהציבור בארץ, משום שעד היום הסאטירה בארץ הייתה שמאלנית בלבד. הכל מודים בזה וחבל להתווכח על כך. אתם באים לוועדה ומנסים לנהל משא-ומתן בהתשה, כאילו כל הסצנה נלקחה ממערכון של קישון. הדו-שיח שהתנהל כרגע, על-רקע החשדנות כלפיכם, מעצים אותה. פשוט תריצו את העניין הזה. לא צריך לשפוך בנזין על המדורה אם זה יקרה בכל מקרה".

שקד שאלה לאחר מכן: "מכל הדיון הזה לא הבנתי - בפועל מתי חותמים על החוזה?". לשאלה זו לא התקבל מענה. לדברי שקד, "רשות השידור היא גוף ציבורי הממומן מכספי הציבור. זוהי רק דרישה לגיטימית וריאלית שיהיה איזון בתכני התוכניות השונות".

היו"ר מצנע ביקש לרשום בפרוטוקול את הדברים הבאים כסיכום הדיון: "שמענו את הצדדים ודי התפלאנו לשמוע את דרך הייסורים שעוברת תוכנית לאטמה בדרך להיות משודרת לעם ישראל. רשמנו ומבקשים: א. עידכון שאכן ב-1 בינואר 2014 נחתם ההסכם שמאפשר להתחיל להפיק את התוכנית; ב. בתוך שבועות, לאחר אישור תוכנית 2014 ואישור לוח השידורים, אכן תשובץ התוכנית ב-2014; ג. אנו עדיין מבקשים מהנהלת רשות השידור, באמצעות הייעוץ המשפטי והחשבים, לבחון אפשרות להגדיל את ההתקשרות עוד בשנת 2013 על בסיס תקציבי שנת 2014. אני מציע שהביורוקרטיה לא תכתיב לנו את החיים כל כך בקיצוניות", סיכם מצנע.

תאריך:  18/11/2013   |   עודכן:  18/11/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוני בן-מנחם   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   רשות השידור   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאטמה אושרה לשידור בשנת 2014
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אברהם מערב השומרו
18/11/13 17:43
2
שלא חותמים לא מאמ
18/11/13 18:18
3
אוי לבושה
18/11/13 18:55
 
מוטי מ.
18/11/13 20:06
 
נגעלת
18/11/13 20:29
 
רוסי בלאט
18/11/13 20:40
 
ישראלית סבבה
19/11/13 15:18
4
דמר94
18/11/13 20:31
5
קראתי את תגובת
18/11/13 22:34
6
השידורים
19/11/13 00:54
7
קורןנאוה טבריה
19/11/13 03:38
8
יהושע קוצ'ינסקי
19/11/13 04:58
9
עזרא מנצור
19/11/13 07:32
 
נגעלת
19/11/13 15:24
10
התלאביבי
24/11/13 22:08
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
שר האוצר יאיר לפיד ממשיך בתנופה בתוכניותיו להאצת הבנייה למגורים, סליחה: להאצת הדיבורים על האצת הבנייה. עכשיו הוא מציע להקים ועדה - עוד ועדה, מי יודע איזה מספר! - שתדון במהירות בבניית פרויקטים גדולים, ועוד גוף ממשלתי, לא ברור מי, שייכנס לבנייה בשיטת הפינוי-בינוי. קשה להחליט איזו הצעה הזויה יותר, ומה מספרה הסידורי בעולם החלומות של לפיד.
17/11/2013  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
מי שנכח בשבוע האחרון בהשבעתו של אביגדור ליברמן לשר החוץ, יכול היה להתבלבל בקלות. נציגי הסיעות החרדיות פרגנו לשר החוץ הנכנס במהלך הדיון, ותמכו במינויו בהצבעה. התנהגו כחברי קואליציה לכל דבר.
17/11/2013  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
משהו רוחש לאחרונה בקואליציה. הבריתות הישנות, שבמסגרתן הוקמה הממשלה, דוגמת החבירה בין הליכוד לישראל ביתנו וברית לפיד-בנט, הולכות ומשתנות. כתב מקור ראשון, זאב קם, מדווח על ברית חדשה שנרקמת בין ישראל ביתנו ליש עתיד.
15/11/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי) תוקף את הברית שנרקמה בין מפלגתו למפלגת יש עתיד. בראיון לרשת מורשת של קול ישראל, אמר שטבון כי "השר יאיר לפיד מוביל מאבק בעולם התורה. אני לא מתכחש לכך לרגע. אני לא מאלה שמצדיקים את מעשיו".
14/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"רשות המיסים תשלח צוותים לבדוק את ספרי החשבונות של חברות שלא השתתפו בתשלום הרווחים הכלואים" - כך אמר (יום ד', 13.11.13) סגן שר האוצר מיקי לוי, בתשובה לשאילתה שהגישה ח"כ שלי יחימוביץ', ראשת האופוזיציה, בנושא "מהו הסכום שנקבע בעקבות חקיקת הוראת השעה ומה ייעשה לחברות שלא חילקו את הרווחים הכלואים".
13/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il