|
מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו [צילום: סיון פרג']
|
|
|
|
|
סך ההכנסות של חברת פרטנר הסתכמו ב-1.118 מיליארד שקלים ברבעון השלישי של 2013, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ג', 19.11.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-38 מיליון שקל, ירידה של 65%.
בצד החיובי, ברבעון זה גייסה החברה 29 אלף מנויים (נטו) לבסיס מנויי ה
סלולר של החברה. תוספת מנויים חיובית לבסיס המנויים, נרשמה לראשונה מזה שנתיים. גם שיפור קל חל ב-ARPU לעומת הרבעון הקודם
ההכנסות משירותים, שהסתכמו ב-951 מיליון שקל, ירדו ב-17%, כשבמגזר הנייד הן ירדו ב-17%. הירידה נבעה בעיקרה משחיקת מחירים של שירותים סלולריים לכל סוגי הלקוחות, בעקבות התגברות התחרות עקב פעילותם של המתחרים החדשים (מפעילים חדשים ומפעילים וירטואליים (MVNO's)) וכן ממעבר של לקוחות קיימים לתוכניות "ללא הגבלה" החל ממאי 2012. כמו-כן, משקפת הירידה את הקיטון בשיעור ממוצע של כ-3% של בסיס מנויי סלולר (לכ-2.95 מיליון) בהשוואה לרבעון השלישי 2012, ואת המשך הירידה בהכנסות משירותי נדידה, עקב שחיקה בתעריפים של שירותים אלו.
החברה מדווחת כי שיעור הנטישה ברבעון השלישי של שנת 2013 של סה"כ מנויי הסלולר של החברה ירד זה רבעון שלישי ברציפות כאשר שיעור הנטישה של מנויי Post-Paid ירד זה רבעון רביעי ברציפות. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (APRU) ברבעון השלישי הסתכמה ב-84 ש"ח ומהווה עליה של שקל אחד בהשוואה לרבעון הקודם, בעיקר בשל התמתנות קלה בשחיקת המחירים יחד עם השפעת העונתיות.