מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 8), התשע"ג-2013.
ההצעה נועדה להעניק למנהל, כהגדרתו בפקודה, סמכות להטיל עיצום כספי על בעל היתר להפעלת מסילת ברזל מקומית שהפר את הוראות הפקודה, בין היתר הוראות הכרוכות בפגיעה בבטיחות הפעלתה של הרכבת המקומית, בהכשרת בעלי תפקידים במסילת הברזל המקומית ואופן מתן השירות על ידי בעל ההיתר או הפרת הוראות העוסקות במתן דיווח למנהל. לפני הטלת העיצום הכספי המנהל יודיע על כך למפר, והמפר יוכל לטעון את טענותיו בכתב כנגד הטלת העיצום הכספי. לחילופין, המנהל יהיה רשאי לשלוח למפר התראה מנהלית, שהיא מעין אזהרה על ההפרה שבוצעה והוראה להימנע מלחזור עליה. אי הפסקת ההפרה או הישנותה יגררו הטלת עיצום כספי מוחמר. לחילופין, יוכל המפר לתת למנהל כתב התחייבות, בליווי עירבון, במסגרתו יתחייב המפר להימנע מהפרת הוראות הפקודה לתקופה מסוימת שיקבע המנהל, במקום הטלת העיצום הכספי.
ח"כ
נסים זאב (ש"ס): האם אתם יודעים שכל הנושא של רב קו שאפשר להחליף רכבות כל 90 דקות הולך להתבטל והציבור יאלץ לשלם פעמיים, גם לרכבת וגם לאוטובוס. תחשבו מה זה לשלם 14 ₪ על נסיעה חד כיוונית. לא יכול להיות שתושבי ירושלים שסבלו במשך שנים רבות מבניית הרכבת הקלה, ועכשיו אומרים להם תשלמו כפליים. בנוסף העומס בקרונות הוא כמו דיר עזים. לא יכול להיות שהרכבת לא ערוכה לקרונות נוספים.
עשו את זה ככה שכל נוסע שרוצה להגיע ליעד מסוים, ייאלץ להשתמש ברכבת הקלה. יש כאן מאפיה חוקית שבמסגרתה חייבים לתת פרנסה לסיטיפס.
10 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית