|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

"מכרז קרונות הרכבת הקלה <br>בת"א הוא Must Win מבחינתנו"

ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
15/10/2014  |   globes globes   |   חדשות   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
[צילום: האתר הרשמי]

נת"ע במו"מ סופי להסכם ניהול
החברה הממשלתית מבקשת פטור ממכרז לחברת Parsons Brinckerhoff הבינלאומית בעסקה של 860 מיליון שקל
חברת נת"ע הממשלתית, המנהלת את מיזם הרכבת הקלה בת"א, מצויה במגעים סופיים לחתימת הסכם ניהול עם חברת Parsons Brinckerhoff ללא מכרז. על-פי העסקה המתגבשת, שנאמדת ב-860 מיליון שקל, החברה האמריקנית תנהל את הקמת הרכבת הקלה במשך 10 שנים.
PB היא חברה בינלאומית המעניקה שירותים מקצועיים בתחום האנרגיה והתשתיות. החברה מעסיקה כ-14 אלף עובדים והינה חלק מקבוצת בלפור ביטי (Balfour Beauty) המעסיקה יותר מ-50 אלף עובדים. במשך שנים רבות השתתפה הקבוצה במיזמים מרכזיים של רשות הגז הטבעי, ויש לה ידע נרחב בפיקוח על תוכניות רכבת.
מנת"ע נמסר: "במסגרת התארגנות מחדש של חברת נת"ע לביצוע הקו האדום, החברה בוחנת פתרון אופטימלי וזאת על-מנת לעמוד בביצוע פרויקט מורכב זה, בפרמטרים של זמן, איכות ותקציב. ככל שהחברה תחליט על חלופה זו או אחרת, היא תפעל על-פי כל דין".
▪ הדי כהן

"מכרז קרונות הרכבת הקלה בתל אביב הוא מכרז קשה ומאתגר, אבל מבחינתנו הוא Must Win" - כך אומר ל"גלובס" ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז.

תוצאות המכרז לאספקת הקרונות שפרסמה חברת נת"ע, המקימה את הקו האדום של הרכבת בתל אביב, צפויות להתפרסם בשבועות הקרובים. מדובר באחד המכרזים הגדולים מסוגו בעולם לאספקת 90 מערכי קרונות עם אופציה ל-30 מערכים נוספים. המכרז כולל גם מתן שירותי תחזוקה לקרונות למשך 10 שנים והיקפו הכספי הכולל מוערך ב-2 מיליארד שקל.

לאחר שנת"ע דחתה לא פחות מארבע פעמים את מועד הגשת ההצעות למכרז, הוגשו ב-30 ביוני חמש הצעות: אלסטום, ווסלו (גרמניה), שטדלר (שוויץ), קאף (ספרד) ו-CNR (סין). לקראת פרסום תוצאות המכרז עומדת במוקד העניין ההתמודדות בין החברות האירופיות לחברה הסינית על גובה ההצעה הכספית. מחירו של מערך קרונות המיוצר באירופה נע סביב 2 מיליון אירו, בעוד שהסינים מייצרים במחירים נמוכים בעשרות אחוזים. היצרנים האירופים טוענים כי הסינים נופלים מהם באיכות ומזהירים כי מערכות האיתות והתקשורת של הרכבת המיוצרות כיום בעיקר באירופה לא יתפקדו היטב עם קרונות מתוצרת סינית.

בצעד שעורר הדים רבים הודיעו שתי יצרניות רכבות קלות מהמובילות בעולם, סימנס (גרמניה) ובומברדייה (קנדה), כי לא ייגשו למכרז בתל אביב לאחר שהתברר כי נת"ע תעניק משקל של 70% לגובה ההצעה הכספית ורק 30% למרכיבים הטכניים והמקצועיים. אלסטום לעומת זאת לא נרתעה מההתמודדות מול הסינים והיצרנים האירופים הזולים - מתחריה מייחסים זאת לסימני השאלה סביב מצבה הכספי של הקבוצה, שנאלצה למכור ביוני את החברה-הבת לאנרגיה שלה ל-GE תמורת 17 מיליארד דולר.

"זה נכון שאנחנו מגדירים את המכרז הזה כ-Must Win" אומר ארבאצ'י, "משלוש סיבות: הראשונה היא שהמיזם בתל אביב הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; השנייה שהסכם אספקת הקרונות כולל גם הסכם לתחזוקתם; והשלישית, שיש לנו כבר נוכחות בישראל וניסיון מוצלח מאוד עם הפרויקט של הרכבת הקלה בירושלים שבו היינו שותפים".

- הופתעת שהמתחרות הגדולות שלכם לא מתמודדות?

ארבאצ'י: "לא. זה מכרז קשה. המוצר מורכב מבחינה טכנית. מאתגר מאוד".

אחת התמיהות הגדולות סביב המכרז היא מדוע לבחור כעת בספק הקרונות, לפני שנבחר ספק המערכות וכשהרכבת עצמה אינה צפויה להתחיל לנסוע לפני 2023.

- מה דעתך על הטענות שהמכרז "מכור" לסינים ונערך מוקדם מדי?

"אני לא יודע מה יציעו המתחרים, אבל מבחינתנו יש כאן לקוח רציני. עיתוי פרסום המכרז - זו החלטה של הלקוח".



פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  15/10/2014   |   עודכן:  15/10/2014
עמירם ברקת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מכרז קרונות הרכבת הקלה בת"א הוא Must Win מבחינתנו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ס
15/10/14 14:00
2
סקורפיון
15/10/14 14:07
3
סקורפיון
15/10/14 14:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
שבע חברות התחבורה הציבורית הפרטיות טוענות (10.10.14), כי המפקח על התעבורה מבקש לשנות באופן חד-צדדי את תנאי ההסכמים עליהם חתמו עם המדינה להפעלת קווי האוטובוסים, וזאת באופן פסול, ללא סמכות ובחוסר סבירות קיצוני. את העתירה הגישו אגד תעבורה, אפיקים, מטרודן, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס וקווים.
13/10/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
הרכבת הקלה בירושלים שוב נרגמה אמש (שבת, 11.10.14) באבנים בשכונת שועפט, כמה פעמים. איש לא נפגע, אך בשלוש תקריות נופצו חלונות של קרונות הרכבת.
12/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, מלווה בצוותים בכירים בעירייה ערך סיור בתחנה המרכזית בנהריה, כדי להתוודע למצבה התברואתי הירוד. הסיור התקיים בעקבות תלונות רבות מצד תושבי העיר.
10/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
קואופרטיב אגד מטעה את לקוחותיה במצג שווא לפיו רוכשי כרטיסי נסיעה הלוך ושוב לאילת באמצעות אתר האינטרנט שלו יזכו להנחה של 15%. כך נטען (7.10.14) בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 7.5 מיליון שקל שהוגשה נגד אגד לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
10/10/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
יממה בלבד אחר פריצת המנהרה האחרונה בתוואי הרכבת בקו המהיר לירושלים (A1), מתברר כי ישנה סטייה בקו, שעדיין יש אי-בהירות באשר להשפעתה על פתיחתו במועד המתוכנן.
08/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il