העבודה בפרויקט כביש מס' 1 הופסקה לפני שבועיים בשל קשייה של חברת מרדכי בנימין, הקבלן הראשי של הפרויקט, דבר היוצר סכנת חיים מיידית למשתמשים בכביש. כך אמר (יום ב', 8.12.14) עו"ד
חגי אולמן, נציג חברת נתיבי ישראל, בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת על גורלה של החברה.
לדברי אולמן, הפרויקט כבר מצוי בפיגור של ארבעה חודשים וקבלני משנה מוציאים ציוד מהאתר. אולמן הוסיף, כי בכביש נוצרו בורות עקב הגשמים ויש צורך לתחזק את עמודי התאורה ואביזרי הבטיחות, פעולות המבוצעות כרגע בידי נתיבי ישראל עצמה ו
חברת קווים. היקף הפרויקט הוא 215 מיליון שקל, ועד כה הושלמו פחות מ-50% ממנו.
עו"ד אלונה בומגרטן, שמונתה כנאמן לחברה בהקפאת ההליכים, אמרה שמחזור החברה הידרדר מ-542 מיליון שקל לפני שנתיים ל-226 מיליון שקל בלבד השנה. לחברה חובות של 170 מיליון שקל, מתוכם 10 מיליון שקל בחשבונות הבנקים, 72 מיליון שקל לבנקים בגין ערבויות, 9 מיליון שקל לעובדים, 62 מיליון שקל לספקים ועוד. לדבריה, החברה זקוקה לאשראי של 45-25 מיליון שקל כדי להשלים את העבודה בכביש 1.
בומגרטן דיווחה, כי כרגע קיימת הצעתה של חברת מגנזי תשתיות לרכוש את מרדכי בנימין (51% תמורת 38 מיליון שקל), אך הנאמנים מציעים במקביל שהחברה תמשיך להפעיל בעצמה את הפרויקטים שלה, בעלות ל 45-25 מיליון שקל. הנאמנים מציעים גם חלופה שלישית: המשך הפעלת הפרויקטים הקטנים תוך כדי חיפוש רוכשים פוטנציאליים. כמו-כן, חתמה החברה על הסכם למכירת 50% ממחצבה שבבעלותה לחברת חולות לבנים תמורת 30 מיליון שקל, כאשר עד כה שולמו 5 מיליון שקל.
בא כוח העובדים, עו"ד אופיר רונן, אמר שמרשיו לא קיבלו את משכורות נובמבר, וחלקם - גם את משכורות אוקטובר. הוא הציע כיצד אפשר לממן את המשכורות, כולל לחודש דצמבר.
השופט
עאטף עיילבוני קבע, כי הנאמנים ישתדלו להמשיך להפעיל את החברה במתכונת מצומצמת לפחות עד הדיון הבא, שיתקיים ב-16.12.14 ועד אז תעמוד בתוקפה הקפאת ההליכים. הוא הורה לנאמנים לפרסם מיידית הצעה לרכישת החברה או חלקה או להשקעה בה.